Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skopelos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-04-28, 22:19
Rojo72 Rojo72 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Karlstad
Inlägg: 276
Standard Stella Rooms

Hej på er!

Vet inte om jag är förvirrad men det tycks som att det finns minst 2 olika boenden som heter Stella Rooms eller Stella Studios eller liknande i och omkring Skopelos stad. Tyvärr kan jag inte länka till dem utan att bryta mot forumreglerna men förhoppningsvis finns det någon som vet vad jag menar.

Ett av dessa ställen ligger mot Glifoneri beach och enligt ägarnas egen utsago ungefär 500 meter fr staden till fots och sådär 3 km på ringleden med bil. Tänkte höra om någon känner till området eller ännu hellre stället som sådant. Känns som det ligger bra när det gäller utsikt och sånt där och 500 meter låter ju som rimligt gångavstånd. Vill väldigt gärna ha havsutsikt och tycker många av ställena inne i stan ser rent ut sagt tråkiga ut. Eftersom jag reser själv är jag begränsad till rum, kommer inte kunna ta någon av alla läckra studios .

Fö ser jag inget om det som kallas Glifoneri beach i Skopelosguiden eller här på forumet. Någon som vet något om den?

Tack på förhand
Roger
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-04-28, 22:42
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Stella Rooms

Glifoneri beach (kallas också Agios Kostantinos) ligger till vänster om Skopelos stad, det är en bit att gå till stan. Se pilen:



Stella Studios ligger i motsatta änden av stan.

Senast redigerad av Kalimera den 2008-04-28 klockan 22:44. Anledning: Skrev tokigt
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-04-29, 12:49
Rojo72 Rojo72 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Karlstad
Inlägg: 276
Standard Sv: Stella Rooms

Hej igen!

Tack för det snabba svaret. Avståndet ser ju rimligt ut men hur lång tid tar det att gå ungefär? 10-15 minuter? Vill inte riskera att bo i oävla .

Roger
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-04-29, 13:19
Mettes avatar
Mette Mette är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: København
Inlägg: 638
Standard Sv: Stella Rooms

Turen til/fra Glifoneri til Skopelos by er op ad bjerget og ned ad bjerget. Du kommer i god form. Turen tager nok 20 min.

Prøv at kigge på Delsol, der ligger i den anden ende af byen. Men her er vejen flad som en pandekage. Turen til byen tager ca. 10 min (måske mindre)

Mette
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-04-29, 14:11
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Stella Rooms

Det är möjligt att det är 500 meter från den del av stranden som är närmast staden till den del av staden som är närmast stranden - om du lägger en linjal på kartan! Men att det bara skulle vara 500 m att gå... Nej aldrig.

På Delsol som Mette rekommenderar bodde vi för 25 euro i september för 1½ år sedan. Jättefint var det. 700 meter till närmaste supermarket och då är man redan i stan! Och havsutsikt.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-04-29, 14:32
CarinaNs avatar
CarinaN CarinaN är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Kalmar
Inlägg: 805
Standard Sv: Stella Rooms

Stella Rooms ser ju fint ut när man tittar på deras hemsida, havsutsikt och så... men jag tror att det känns väldigt off. Det är en bra bit att gå alltså, och backigt...
Jag har vänner som flera år i rad nu har bott på Stella Studios som ligger mer centralt. De stortrivs där. Priset där ligger nog runt 30 euro skulle jag tro. Annars har du ju fått ett annat bra tips ovan.

Carina
Svara med citat
  #7  
Gammal 2008-04-30, 19:38
Rojo72 Rojo72 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Karlstad
Inlägg: 276
Standard Sv: Stella Rooms

Weeeheeeee!

Bokade nyss ett flyg ner till Skiathos 9-16 juni med Airtours . Jo, jag vet att jag sa att jag bara kunde resa i slutet på juli men jag fick gräva djupt i kompbanken så löste det sig!

Har nog bestämt mig för att inte ta det där boende på Stella Rooms trots allt. Fick ett mkt bra pris på en studio på Stella Studios men där har man som sagt ingen havsutsikt och det känns lite trist. Funderar på att bara dyka upp på kajen med väskan i hamn och morsk uppsyn men å andra sidan kanske jag itne hittar något bättre/billigare än 23E/natt på på det viset heller, vad tror ni?
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT