Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skopelos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2016-08-08, 16:31
lemon lemon är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 478
Standard Sv: Era tre bästa stränder på Skopelos?

Härligt, Netwolf!

Får återigen tacka för era värdefulla tips. Skopelos är verkligen en förtrollande vacker ö.

Vi bodde bra i stan på sympatiska Studio Filippos, där vi hade väldigt vacker utsikt över stan, bergen och havet. Skopelos stad var behagligt lugn, men med ett stort och bra utbud av tavernor, restauranger och barer.

Vi hade bil hela veckan där och hann med att se stora delar av ön utan att för den skull stressa ett dugg. Favoritstranden blev Agnontas (hej Masse!) strax före Milia och Panormos nordvästra del (precis nedanför det eleganta hotellet).

Men, så många fina stränder det finns på ön... Vädret var lite kasst när vi hade vägarna förbi Hovolo, men den får nya chanser. Stafylos och Velanio är betagande vackra, liksom Limnonari. Kastani är som den är, men sanden, bottnen och snorklingen är perfekt.

Andra veckan återsåg vi vårt kära Skiathos, där allt var precis lika bra som vanligt.

Forumet krånglade när vi var iväg, så jag skrev och lade ut bilder på en FB-sida som döptes till Sporadiska spaningar, vilken fortfarande ligger kvar om någon vill titta in.

Vi kommer garanterat tillbaka till såväl Skopelos som Skiathos!
Svara med citat
  #22  
Gammal 2016-08-08, 19:42
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 289
Standard Sv: Era tre bästa stränder på Skopelos?

Wolfen: Så härligt det låter! Jag har fått känslan av att vi i många stycken är själsfränder så jag har inte alls svårt att ta in din känsla! Njut för mig också!!!!!!!

Lemon: Så kul att det blev så lyckat på Skopelos och att du gillade Agnontas. För vår del så kände både jag och Birgit att vi hade alldeles tillräckligt med återvändaröar redan. Men när vi kom till Skopelos så utökades den listan. Och under året som gått sedan vi var där så har den rackarns ön klättrat och klättrat på vår lista, så nu värker det ganska rejält.

Vi får väl se om vi kommer iväg nån gång i September och om det då blir .....

.... Karpathos som absolut är på tur, fem år och avbokade resor sen senast. Längtar till en av de vackraste öar vi har besökt.

.... Tilos fyra år sen senast. Ön som har gett det stora lugnet ett ansikte!

.... Leros som jag har blivit väldigt nyfiken på de senaste åren. Panteli med lite Livadia-känsla och runt hörnet finns mycket att uppleva för att motverka lappsjukan som både jag och Birgit är lite rädda för.

..... eller ..... Skopelos, som Birgit sen vi var där för ett år sedan har börjat plocka upp allt högre på favoritlistan. Och det värsta är att jag är benägen att hålla med.

Så vad kan det bli av detta???
Tja, ska man döma av det senaste tiden med fem avbokade resor på femton månader så blir det väl bara en tummetott, men skam den som ger sig!

Masse
Svara med citat
  #23  
Gammal 2016-08-08, 21:59
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 649
Standard Sv: Era tre bästa stränder på Skopelos?

Kan säga så här. Skopelos gick in direkt på topp tre, ja banne mig om den inte toppar. Just nu iaf. Aldrig har jag väl längtat åter till en nyligen besökt ö som Skopelos. Helt helt fantastisk. Jag är helt överväldigad! Varför har inget sagt nåt?

/Netwolf
Svara med citat
  #24  
Gammal 2016-08-08, 22:20
MariaJs avatar
MariaJ MariaJ är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Norrbotten
Inlägg: 673
Standard Sv: Era tre bästa stränder på Skopelos?

[QUOTE=Netwolf;389510]Kan säga så här. Skopelos gick in direkt på topp tre, ja banne mig om den inte toppar. Just nu iaf. Aldrig har jag väl längtat åter till en nyligen besökt ö som Skopelos. Helt helt fantastisk. Jag är helt överväldigad! Varför har inget sagt nåt?



Ja, vi är ju några som har försökt att förklara hur fin den är, men tydligen tar det lite tid för vissa...

Maria
Svara med citat
  #25  
Gammal 2016-08-09, 11:10
lemon lemon är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 478
Standard Sv: Era tre bästa stränder på Skopelos?

Hej igen!

Retrospektivt växer vistelsen på Skopelos ytterligare. Ett mjukt varmt ljus, vilsamt, vackert med ett lugn - utan att vara händelselöst. Tvärtom många intryck. Levande. Nära.

Vackra vikar med kristallklart vatten. Fina vägar i betagande landskap och vida vyer. Många möten med människor.

En stad med ett brett utbud, utan att vara högljudd eller påträngande.

Som någon skrev: Skiathos lugnare och mer väluppfostrade äldre syskon.

Återigen: Tack för många och värdefulla tips!

/Magnus
Svara med citat
  #26  
Gammal 2016-08-10, 12:11
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 266
Standard Sv: Era tre bästa stränder på Skopelos?

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Kan säga så här. Skopelos gick in direkt på topp tre, ja banne mig om den inte toppar. Just nu iaf.
Välkommen i gänget!
Svara med citat
  #27  
Gammal 2016-08-11, 18:40
Carina Carina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Iggesund
Inlägg: 569
Standard Sv: Era tre bästa stränder på Skopelos?

😀 Om en dryg vecka är vi på Skopelos igen, härligt.

Carina
Svara med citat
  #28  
Gammal 2016-08-11, 22:41
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 289
Standard Sv: Era tre bästa stränder på Skopelos?

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Kan säga så här. Skopelos gick in direkt på topp tre, ja banne mig om den inte toppar.

/Netwolf
Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Välkommen i gänget!
Ha ha! Ja det är det värsta med den här passionen för Grekland. Man blir mer och mer tveksam till att besöka nya öar. Det blir ju bara mer och mer trångt där uppe i toppen på Återvändarlistan!

Masse
Svara med citat
  #29  
Gammal 2016-08-11, 23:12
Helena Ss avatar
Helena S Helena S är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 671
Standard Sv: Era tre bästa stränder på Skopelos?

Snorklingen vid Milia... Den längtar jag tillbaka till! Kände mig som Ariel (den lilla sjöjunfrun) bland alla fiskar

På Molos nere i Skopelos stad hade de några oerhört goda auberginerullar med valnötter och granatäpple. De vill jag mer än gärna äta igen!!!

Helena S
Svara med citat
  #30  
Gammal 2016-08-12, 12:04
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 649
Standard Sv: Era tre bästa stränder på Skopelos?

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
Ha ha! Ja det är det värsta med den här passionen för Grekland. Man blir mer och mer tveksam till att besöka nya öar. Det blir ju bara mer och mer trångt där uppe i toppen på Återvändarlistan!
Ja, eller hur!

Citat:
Ursprungligen postat av Helena S Visa inlägg
Snorklingen vid Milia... Den längtar jag tillbaka till! Kände mig som Ariel (den lilla sjöjunfrun) bland alla fiskar
Ja, är det inte helt fantastiskt. Så klart vatten har jag aldrig sett!

Citat:
Ursprungligen postat av Helena S Visa inlägg
På Molos nere i Skopelos stad hade de några oerhört goda auberginerullar med valnötter och granatäpple. De vill jag mer än gärna äta igen!!!
Där åt vi inte (denna gång), men annars så har jag aldrig fått så goda sallader som på Skopelos. Valnötter, blåbär, granatäpple, päron etc etc. Så fantastiskt gott. För att inte tala om alla Skopelos-plommon. Mmmm!

/Netwolf
Svara med citat
  #31  
Gammal 2016-08-13, 12:33
Carina Carina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Iggesund
Inlägg: 569
Standard Sv: Era tre bästa stränder på Skopelos?

Citat:
Ursprungligen postat av Helena S Visa inlägg
På Molos nere i Skopelos stad hade de några oerhört goda auberginerullar med valnötter och granatäpple. De vill jag mer än gärna äta igen!!!

Helena S
Var ligger Molos? Vi har aldrig ätit där, kul att prova till veckan.

Carina
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT