Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Aten, Pireus & Rafina

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2017-04-04, 15:21
cedersu cedersu är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 32
Standard Förvaring av resväskor i Pireus

Råkar nån känna till om det finns förvaringsboxar i hamnen i Pireus? Vi landar på flygfältet på förmiddagen o båten avgår kl 17.30, så det skulle vara behändigt att lämna in väskorna. I samma veva passar jag på att fråga om de snabba båtarna ofta blir kvar i hamnen pga storm? I påskhelgen går det ju väldigt få båtar o vi har tänkt åka med den snabba på påsksöndagsmorgonen, men borde vi i stället ändå ta Blue stars fartyg på lördagkväll?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2017-04-06, 18:50
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Förvaring av resväskor i Pireus

Ni kan lämna väskorna på exempelvis Monastiraki Metro. Sedan kan ni i lugn och ro strosa runt i Plaka, och sedan hämta väskorna och ta Metron från Monastiraki till Pireus. Det finns även bagageinlämning utanför Metron. Kolla här.

Båtarna ställs in om det är storm, men så särskilt ofta händer det inte. Jag skulle ta första bästa båt och inte vänta till dagen efter. Många båtar är fullbokade i påsk, men kanske inte på vägen ut, de flesta påskfirarna har nog redan lämnat Aten.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2017-04-06, 18:52
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Förvaring av resväskor i Pireus

Glömde: vart ska ni åka?
Svara med citat
  #4  
Gammal 2017-04-08, 09:30
cedersu cedersu är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 32
Standard Sv: Förvaring av resväskor i Pireus

Tack för info . Nu ser det ut som om vi sku stanna över natten i Pireus på Scorpios o sen lita på att morgonbåten går....
Vi ska åka till Paros o sitter just o kollar hotell. Har kollat listan på Kalimera över hotell i Parikia o Naoussa (hur det nu skrivs?). Vi vill gärna ha ett rum med balkong o utsikt över haaavet. Har aldrig varit på Paros. Jag åker sen vidare till Amorgos - även en ny holme för mig.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT