Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Amorgos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2015-08-11, 16:25
MariaJs avatar
MariaJ MariaJ är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Norrbotten
Inlägg: 675
Standard Sv: Katapola vs Egiali

Vi kanske ändå väljer att bo några dar på varje ställe

Den dag vi räknar med att åka över till Amorgos från Naxos går Blue star till Egiali så då kanske vi stannar där ett par dar först. Har kollat på boende i Egiali, eftersom vi kommer mitt i natten så vill vi nog boka i förväg. Vi vill gärna bo på hamnpromenaden med utsikt över folkliv och havet. Vet ju om Mikes som verkar helt i vår smak, men vill gärna ha fler alternativ. Jag har också hittat ett ställe som heter Apollo studios. Är det nån som känner till det, eller har andra förslag?

Maria
Svara med citat
  #22  
Gammal 2015-08-11, 22:24
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Katapola vs Egiali

Det låter toppen att ni väljer att bo även i Egiali..då får ni uppleva de fina bergsbyarna Tholaria, Langada och Potamos... som är belägna så nära inpå..
Har tyvärr inga fler hotelltips än Mike hotel, som jag tycker uppfyller era krav mer än väl.

Vet att Inkfish bodde på ett hotell som ligger en bit upp från hamnen, men med en fantastisk utsikt, kommer inte ihåg vad det hette, om hon ser detta inlägg så svarar hon nog på det!

Trevlig resa sen!..
Svara med citat
  #23  
Gammal 2015-08-12, 14:28
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 310
Standard Sv: Katapola vs Egiali

Citat:
Ursprungligen postat av MariaJ Visa inlägg
Den dag vi räknar med att åka över till Amorgos från Naxos går Blue star till Egiali så då kanske vi stannar där ett par dar först.
Vad bra, då slipper ni välja.

Har också bara bott på Mikes. Trivdes mycket bra där.
Svara med citat
  #24  
Gammal 2015-10-01, 22:23
MariaJs avatar
MariaJ MariaJ är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Norrbotten
Inlägg: 675
Standard Sv: Katapola vs Egiali

Jag ska återkoppla och berätta hur det blev!

Vi stannade först ett par dagar i Egiali. Eftersom vi kom dit mitt i natten så ville vi boka boende i förväg, Mikes var fullbokat och även Apollon studios som jag hade kollat upp lite innan. Vi ville helst bo med utsikt över hamnen och det är ju lite svårt att veta när man söker boende på nätet om det verkligen är det. Vi bokade i alla fall in oss på Nostos studios, som ligger ganska högt uppe i backen, vissa rum med jättefin utsikt, men vårt rum hade ett hotell framför som skymde det mesta av havsutsikten. Boendet i övrigt var jättebra och väldigt trevlig mor i familjen som tog hand om oss!

I övrigt så kändes Egiali helt ok, litet och mysigt, men inte mycket mer. Fin strand, men de dagarna vi var där var det ganska mulet, så det var inte så lockande med bad. Vi var i alla fall upp till Tholaria en dag, där var jättefint och jag var också upp till Potamos en morgon.

Tog sen bussen till Katapola och där kändes det på en gång helt rätt! Så mysig by och hela hamnstråket. Här fick vi rum på Porto Katapola, (penion Amorgos var förstahandsvalet, men där var fullbokat) ett par nätter först mot baksidan men sen fick vi byta till ett rum mot havet. Så fantastisk utsikt! Vi blev kvar 6 nätter i Katapola, fast vi egentligen tänkt oss 3-4. Här hade vi moped och åkte runt en hel del på ön.

Kan absolut tänka mig att återvända till Amorgos nån gång i framtiden och då vet jag att jag ska bo i Katapola

Maria
Svara med citat
  #25  
Gammal 2015-10-02, 08:37
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 310
Standard Sv: Katapola vs Egiali

Citat:
Ursprungligen postat av MariaJ Visa inlägg
Vi blev kvar 6 nätter i Katapola, fast vi egentligen tänkt oss 3-4. Här hade vi moped och åkte runt en hel del på ön. Kan absolut tänka mig att återvända till Amorgos nån gång i framtiden och då vet jag att jag ska bo i Katapola.
Tack för återkoppling, alltid lika kul att läsa om hur det gick.

Jag tillhör också dem som föredrar Katapola framför Egiali, även om jag gillar Egiali också. Men det är en annan feeling i Katapola, och det är en bättre bas för att se resten av ön. En kompis till mig bodde på Porto Katapola i två veckor förra året (med utsikt), och det var det bästa boende han haft i Grekland.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT