Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-07-26, 14:28
Ainas avatar
Aina Aina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Huddinge
Inlägg: 844
Standard Hur vägs handbagaget?

Jag flyger till Barcelona i morgon. Flyger bara med handbagage, kabinväska och axelremsväska. Tänkte checka in via webb vilket jag aldrig gjort förut. Vägs handbagaget när man går in genom kontrollen? Vad händer om man har för mycket? Får jag ha med mig en kabinväska på 8 kg plus lite till (axelremsväskan). Har tittat på Spanairs sida, men hittar ingen så detaljerad information.

Någon som vet? Tacksam för svar snarast.
Aina
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-07-26, 15:12
Ainas avatar
Aina Aina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Huddinge
Inlägg: 844
Standard Sv: Hur vägs handbagaget?

Svar behövs ej. Ringde Spanair och frågade, eftersom jag hittade olika uppgifter på nätet. Flygbolagen har lite olika regler. På Spanair får man ha med sig 10 kg men bara en väska. Antar att en minimal axelremsväska inte räknas som väska eller så får jag stoppa ner den i kabinväskan.
Aina
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-07-26, 17:49
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Hur vägs handbagaget?

Du får på flera bolag ha ett handbagage + handväska+ datorväska+ kameraväska, vi flög med Lufthansa där vägs inte handbagaget öht. Den enda gång vi behövt väga handbagaget var när vi flög med SAS, kameraväskan, handväskan och datorväskan räknas inte in i bagegevikten.
// Helén
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-07-26, 17:59
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Hur vägs handbagaget?

När vi checkat in hemifrån, både till Grekland och Spanien så har ingen kollat eller vägt handbagagväskan. Jag har haft både kabinväska och handväska men har garderat mig med att ha plats för handväskan i kabinväskan om någon krävt det, vilket ingen har gjort..
Enda gången någon vägt kabinväskan var nu till Parga men då kunde vi inte checka in hemifrån då det var charter.

Lissi - som reser med handbagage till Tinos om några veckor.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2010-07-26, 22:57
RUJOs avatar
RUJO RUJO är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Alingsås
Inlägg: 379
Standard Sv: Hur vägs handbagaget?

Oftast är det beroende på vilket flygbolag man använder. Försök inte komma med två handbagage på Ryan Air. Behårda med kilo och storlek. Se upp med för rund rygga. På inrikesflyget i Grekland har jag nästan varje gång fått väga handbagaget, men de har inte reagerat för kameraväskan. Har åkt både med Aegean och Olympic.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2010-07-26, 23:03
Ainas avatar
Aina Aina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Huddinge
Inlägg: 844
Standard Sv: Hur vägs handbagaget?

Vi får se hur det går imorgon. Går att inte att checka in via webb. Litar inte helt på vågen hemma, men kabinväskan väger under 10 kilo när jag lägger axelremsväskan i den, så det ska inte vara några problem.
Aina som åker hemifrån kl 5.00 imorgon bitti!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT