Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-08-04, 19:55
Gita Gita är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Järfälla
Inlägg: 1 429
Standard Akti Chara 7 augusti

Är det någon som har varit på Akti Chara i Platanes? Är det bra? Vi åker dit den 7:e augusti.

Man behöver nog inte packa ner långbyxor och kofta...
  #2  
Gammal 2005-08-05, 03:16
Calle Calle är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 292
Standard Sv: Akti Chara 7 augusti

Citat:
Ursprungligen postat av Gita
Är det någon som har varit på Akti Chara i Platanes? Är det bra? Vi åker dit den 7:e augusti.

Man behöver nog inte packa ner långbyxor och kofta...
Hej Gita!
Sorry att jag fortfarande inte har svarat på dina mail. Det är fullt upp och jag kom nyligen hem mitt i natten från spelning ute i Adele, vi fick köra dubbla vändor med bil för att få med oss alla pryttlar.
Packa inte ner långbyxor och kofta!!
Skicka oss ett sms när ni har kommit ner så kan vi träffas inne i Rethymno och vi kan visa dig affärer där man kan shoppa grekisk musik!

Calle!
  #3  
Gammal 2005-08-05, 11:23
Gita Gita är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Järfälla
Inlägg: 1 429
Standard Sv: Akti Chara 7 augusti

Ja, det kan jag göra, schysst!

//Gita
  #4  
Gammal 2005-08-20, 12:49
Gita Gita är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Järfälla
Inlägg: 1 429
Standard Sv: Akti Chara 7 augusti

Ifall det finns fler nyfikna, så kan jag nu berätta att detta (Akti Chara) var ett trevligt familjehotell, lagom stort (ca 60 rum), enkelt men fräscht. Allt var lagom, rummen, A/C som fungerade och var lätt att meka med, fin pool (man fick bada till 23:00!) och trädgård som räckte ända ner till beachen, så att man slapp betala för solstol, man låg gratis i hotellets stolar nära havet. Färskt bröd fannasatt köpa billigt varje morgon i receptionen, samt det nödvändiga i matväg. Nära till Supermarket (INKA, favoriten) och nära till restauranger. Ingen hemsk undrhållning på kvällarna plågade oss heller!

Det negativa kan väl bara vara att det saknas trottoarer bitvis och grekerna kör som galningar, så man får inte drömma och såsa sig över gatan. Och sen är ju stranden som den är på Kreta, vågor, ibland röd flagga, inga vikar att snorkla i. Men man kan väl inte få allt jämt...?

Bra hotell för familjesemester!
  #5  
Gammal 2005-08-21, 01:24
Calle Calle är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 292
Standard Sv: Akti Chara 7 augusti

Citat:
Ursprungligen postat av Gita
Ingen hemsk undrhållning på kvällarna plågade oss heller!


Bra hotell för familjesemester!
Med hemsk underhållning hoppas jag att du menar "karaoke" eller dessa "genuina" grekiska kvällar med grekiska danser ackompanjerade av en cd-skiva som hålls en dag i veckan på alla hotell här nere!

För vårt lilla band erbjuder endast "hemskt" trevlig underhållning åt gammal som ung!! Kom och lyssna nästa gång!!

Vad som däremot är hemskt är alla tuffa "Malakas" som kör med snabba motorbåtar nära stranden utan att ha någon som helst koll på människor som badar. I går (läs fredag) blev en turist från Serbien överkörd och dödad av en av dessa båtar.

Calle
  #6  
Gammal 2005-08-21, 20:54
Gita Gita är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Järfälla
Inlägg: 1 429
Standard Sv: Akti Chara 7 augusti

Nej, Calle, ännu värre! Hemsk underhållning = play back + unga reseledare sjungandes "Willkommen, Bienvenu, welcome..." eller någon ABBA-låt samtidigt som 40 hysteriska minikids mimar nedanför scenen, och så dessutom sjunger de falskt . (Det finns i verkligheten!)

Varför tror de alltid att turister vill ha något så plastigt?

Grekiska danser och musik från CD är ju kungligt jämfört med det. Men helst skall det var tyst och utan någon musik/dans alls, det blir bara så fånigt. Och skränigt.

Men er underhållning vore kul att uppleva, var uppträder ni? Och för vem? turister?
  #7  
Gammal 2005-08-22, 07:35
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 188
Standard Sv: Akti Chara 7 augusti

Citat:
Ursprungligen postat av Gita
Varför tror de alltid att turister vill ha något så plastigt?
Ja du, när vi var i Tunisien hade man kurser i svensk gammaldans på hotellet på kvällarna! Med mycket hög volym, de hördes säkert över hela Sousse. Det var lögn att somna! (Nu saknar jag verkligen kräkgubben!)

Karin
  #8  
Gammal 2005-08-22, 09:35
Gita Gita är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Järfälla
Inlägg: 1 429
Standard Sv: Akti Chara 7 augusti

Citat:
Ja du, när vi var i Tunisien hade man kurser i svensk gammaldans på hotellet på kvällarna! Med mycket hög volym, de hördes säkert över hela Sousse. Det var lögn att somna!
Ja tack, vi låg vakna en hel vecka i Argeniquin (Gran Canaria) och lyssnade på falsksång och blev argare och argare.


Citat:
(Nu saknar jag verkligen kräkgubben!)
Nu blev jag förvirrad - vem är kräkgubben?

Gita
  #9  
Gammal 2005-08-22, 10:01
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Akti Chara 7 augusti

Citat:
Ursprungligen postat av Gita
Nu blev jag förvirrad - vem är kräkgubben?
Han är en kräkgrön smily som fanns ett tag i gamla forumet och som man kunde använda när man i sitt inlägg ville spy galla över något

Jag saknar en tummen upp-smajly. Snälla Janne.....

Senast redigerad av Elisabet den 2005-08-22 klockan 10:18.
  #10  
Gammal 2005-08-22, 11:52
Gita Gita är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Järfälla
Inlägg: 1 429
Standard Sv: Akti Chara 7 augusti

Citat:
Han är en kräkgrön smily som fanns ett tag i gamla forumet och som man kunde använda när man i sitt inlägg ville spy galla över något
Hi hihiii... jag lovar, jag fick en massa associationer. Jag trodde att han var en levandes gubbe !
  #11  
Gammal 2005-11-05, 10:33
Marcos Marcos är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Uppsala
Inlägg: 5
Standard Sv: Akti Chara 7 augusti

Hej!

Vi bodde i juni 2 veckor på hotell Akti Chara , var ett trevligt familje hotell, fräscht mellanklasshotell med bra läge direkt vid stranden i Platanes. Hotellet har en stor pool, barnpool samt gratis solstolar och parasoller. Bar och snackbar som serverar enklare rätter. Receptionen har begränsade öppettider. Nära till restauranger och livsmedelsbutiker. Bra bussförbindelser med Rethymnon stad, ca 6 km. Lokaltrafik.
67 rum 2 Våningar
är bygg 2000
Luftkond.
bar
Hiss
Vi kan rekommendera hotell Akti Chara

Marcos, Mónica och Andrea 10 år
  #12  
Gammal 2005-11-05, 11:01
Gita Gita är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Järfälla
Inlägg: 1 429
Standard Sv: Akti Chara 7 augusti

Tack för dina tips, jag instämmer helt på dina ord. Det var en trevlig och trivsam hotell.


/Gita
  #13  
Gammal 2006-01-24, 16:36
martinifks avatar
martinifk martinifk är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Uddevalla
Inlägg: 911
Standard Sv: Akti Chara 7 augusti

Tjena



Jag ska till grannhotellet Motakis Village den 20 juli och vara där i 2 veckor så vi åker alltså hem 3 dagar innan ni anländer.
(4:e gången Kreta)

MVH Martin (Kretafantasten)
  #14  
Gammal 2006-01-24, 20:17
Gita Gita är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Järfälla
Inlägg: 1 429
Standard Sv: Akti Chara 7 augusti

Citat:
Ursprungligen postat av martinifk
Tjena



Jag ska till grannhotellet Motakis Village den 20 juli och vara där i 2 veckor så vi åker alltså hem 3 dagar innan ni anländer.
(4:e gången Kreta)

MVH Martin (Kretafantasten)
Hej!

Jag skrev inlägget i augusti 2005... så resan är redan gjord. Det var mycket trevligt. Kom ihåg att gå till taverna Vergina, trevligt och gott!

Hälsningar

Gita
  #15  
Gammal 2006-01-30, 19:06
Marcos Marcos är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Uppsala
Inlägg: 5
Standard Sv: Akti Chara 7 augusti

Hej Gita,

Min familj och jag har varit föra sommar i hotel Akti Chara, vi kan rekomenderar den. Bra hotell för familjesemester, trevlig personal...
Vi ska åka andra juli igen till Akti Chara på 4 veckor...
Lycka till

Familj León
  #16  
Gammal 2006-01-30, 20:00
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Akti Chara 7 augusti

Låser tråden eftersom frågan är gammal.

martinifk, det du vill veta inför din resa kan du gärna starta en egen tråd om.

inkfish/moderator
Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT