Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland > Djur & Natur

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #61  
Gammal 2006-08-04, 21:25
Toms avatar
Tom Tom är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Vinslöv
Inlägg: 931
Standard Sv: Fisk som bits!

Köpte dom på Hydra i våras 15 euro !
Rätt saftigt pris , men dom är värda varje euro.
Fanns något liknande i Egali på Amorgos till 11 euro.
Frun investerade i ett par.

Mvh "Iprenmannen"
Svara med citat
  #62  
Gammal 2006-08-04, 21:33
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Fisk som bits!

Efter dessa två "påhopp" så körde jag stenhårt med mina vanliga badskor modell rem mellan stortån och "pektån" tills jag kom ut på simdjupt vtten! Fungerade utmärkt!..Jag har inte så ont så jag tänker besöka läkare, men de svarta prickarna syns!

Lissi
Svara med citat
  #63  
Gammal 2006-08-04, 21:46
Ioslinas avatar
Ioslina Ioslina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Ort: Västerås
Inlägg: 1 065
Standard Sv: Fisk som bits!

Ja, jag som inte ens är 40+ räknar med att ha badtofflor nästa gång. Det är faktiskt väl värt det!
Svara med citat
  #64  
Gammal 2006-08-04, 23:21
Ioslinas avatar
Ioslina Ioslina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Ort: Västerås
Inlägg: 1 065
Standard Sv: Fisk som bits!

Ang badtofflorna så liknar de dem som är så poppis nu på västkusten och delar utav skåne. det är visst "Foppa" som designat dem. En plast gummi träsko med hål på sidorna och hälrem, svindyra, 300:- !!
Har köpt något liknade på skokanonen.............

Lissi: har du fortfarande märken kvar? är det längesen du trampa på den jäkla fisken? jag fick infektion och sen pencillin för det.............

Senast redigerad av Ioslina den 2006-08-04 klockan 23:24.
Svara med citat
  #65  
Gammal 2006-08-05, 00:17
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Fisk som bits!

JA JAG HAR MÄRKEN KVAR MEN INTE ONT...Första bettet fick jag 13 juli och andra nån vecka efter....Men nu känner jag just inget.....
Svara med citat
  #66  
Gammal 2006-08-05, 07:43
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Fisk som bits!

Citat:
Ursprungligen postat av Ioslina
Ang badtofflorna så liknar de dem som är så poppis nu på västkusten och delar utav skåne. det är visst "Foppa" som designat dem.
Västkusten och delar av Skåne??? Nej du, foppa-tofflan har invaderat världen, som värsta ufo-attack!

Men inte har Foppa designat dem inte. Hans företag har ensamrätten att sälja originalet i Skandinavien. De kostar för övrigt 700:- För 300:- får man en kopia, något som det redan finns en uppsjö av.

http://www.aftonbladet.se/vss/mode/s...679850,00.html

De är förskräckligt fula om du frågar mig, men "alla" säger ju att de är ännu skönare än de är fula, och så stilmulerar de ju blodcirkulationen mm i fötterna, så varför inte...?

Men att simma i? Det verkar opraktiskt, de är ju så hårda och breda.
Svara med citat
  #67  
Gammal 2006-08-05, 08:35
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Fisk som bits!

Ha ha simma i Foppaskor då skulle jag sjunka som en sten. Jag har själv inga men annars sitter de på nästan var mans och kvinnas fot här i Västerbotten.

Säljs på vår personalklubb med rabatt. Själv kör jag med mina kära Timberlandsandaler samt Eccos supersmidiga goretexsko med lufthål som ser ut som ett mellanting mellan dyksko och vanliga träningsskor. Lätta och säkert utmärkta att simma i. Klar favorit hos mig.

Eva
Svara med citat
  #68  
Gammal 2010-10-06, 12:39
Ioslinas avatar
Ioslina Ioslina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Ort: Västerås
Inlägg: 1 065
Standard Sv: Fisk som bits!

Citat:
Ursprungligen postat av Ioslina Visa inlägg
Har ju haft en trevlig semester i Grekland. Enda missnöjet var väl att en fisk "bet" mig i tån!!! Kan ju låta märkligt och ganska kul. Men ONT gjorde det! Prata med solsängskillen på Manganari beach, Ios. Han berättade att det var ganska vanligt och att folk ofta kom upp på hans taverna och grät för de hade så ont. Han gav mig Ammonia, (salubrin eller??). Dutta med bomull och så. Han berättade att är man allergisk mot något kan man bli allvarligt sjuk. Bettet ser ut som 2 små svarta prickar efter fisktänderna. Jag blev lite senare lite svullen över foten och i hålfoten. Visade upp mig på apoteket på Ios. Men det var vanlig reaktion min fot hade. Men nu så här mer än en vecka senare känner jag av det lite grann fortfarande. Skulle vilja veta mer, lite fakta om någon annan känner till fisken och vad man ska göra! Kontaktar läkaren snart, tror jag!
Har hört härhemma att det är giftiga!
denna länk började jag skriva på förut
Svara med citat
  #69  
Gammal 2011-09-22, 10:10
henile henile är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2009
Ort: Hamburgsund
Inlägg: 145
Standard Sv: Fisk som bits!

Måste bara berätta om vår dotter som lyckades trampa på något i strandkanten när vi var i Batsi på Andros (juni 2011).
Hon fick starka smärtor och grät flera timmar, ska kanske tillägga att hon är sexton år..(Hon berättade dagen efter att det gjort ont ända upp i ljumsken men inte ville oroa oss..) Det såg ut som ett getingstick under stortån. Vi gav Ipren och smorde med xylocain men det hjälpte föga. På kvällen frågade vi personalen på restaurangen och de berättade att det förmodligen varit en stenfisk.. de ligger i strandkanten under sanden och har flera gifttaggar på ryggfenan. De sa att dessa fiskar ibland dyker upp i Grekland särskilt vid nordliga vindar. Vanligtvis behöver man få en spruta med motgift/medicin för att motverka starkare reaktioner men då vår dotter bara fått ett stick avlöpte det ändå väl. Har läst lite om den här fisksorten och det verkar finnas olika sorter som är olika mycket giftiga, den dödliga arten lever bara i tropiska vatten. Någon som vet mer om detta ? Har inte fjärsingen sin giftttagg under kroppen?
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT