Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2017-03-04, 12:05
Oliv-ewa Oliv-ewa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 144
Standard Tips på hotell

Hej
Har funderingar på att åka 1v till Rhodos slutet av april. Vill gärna bo nära havet och ha gångavstånd till centrum. Har tittat på 4* hotell Mediterraean och Ibiscus, men blir lite tveksam till dessa stora hotellkomplex. Känner någon till dessa hotell eller har annat tips att ge? Ska man kanske bo i Faliraki i stället?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2017-03-05, 18:37
IRSAs avatar
IRSA IRSA är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Trollhättan
Inlägg: 1 007
Standard Sv: Tips på hotell

Har tips på ett superbra lägenhetshotell i Rhodos stad:
Annapolis Inn, är ett topphotell på 28 Oktobergatan, en mindre pool, med trappa ner i vattnet, inte bara stege (som kan vara svårt om man går dåligt)Härlig personal, bra frukost om man vill ha det. Två ingångar till hotellet, en med ramp, och en med trappor. Nu i juni så blir det åttonde gången vi åker dit, det säger en del <3


Kan lägga ut några bilder på min Facebook-sida "Rhodos stad" om ni vill se hur det ligger osv....


Irene
Svara med citat
  #3  
Gammal 2017-03-05, 19:51
Stusses avatar
Stusse Stusse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: Tyringe
Inlägg: 199
Standard Sv: Tips på hotell

Medeterranien bodde vi på för 2 år sedan. Tycker nog inte att det var värt priset. Ibiscus är helt nyrenoverat i fjol och ser mycket fräscht ut. Jag hade nog inte valt Faliraki så tidigt på säsongen. Vi var på Rhodos i månadsskiftet april/maj i fjol och det var en del som inte var öppet i stan och jag kan tänka mig att det är likadant i Faliraki.
Christina
Svara med citat
  #4  
Gammal 2017-03-06, 21:09
Oliv-ewa Oliv-ewa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 144
Standard Sv: Tips på hotell

Citat:
Ursprungligen postat av IRSA Visa inlägg
Har tips på ett superbra lägenhetshotell i Rhodos stad:
Annapolis Inn, är ett topphotell på 28 Oktobergatan, en mindre pool, med trappa ner i vattnet, inte bara stege (som kan vara svårt om man går dåligt)Härlig personal, bra frukost om man vill ha det. Två ingångar till hotellet, en med ramp, och en med trappor. Nu i juni så blir det åttonde gången vi åker dit, det säger en del <3


Kan lägga ut några bilder på min Facebook-sida "Rhodos stad" om ni vill se hur det ligger osv....


Irene
Tack för de tipset. Såg mycket mysigt ut. Kollade in det på booking.com
Svara med citat
  #5  
Gammal 2017-03-06, 21:13
Oliv-ewa Oliv-ewa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 144
Standard Sv: Tips på hotell

Citat:
Ursprungligen postat av Stusse Visa inlägg
Medeterranien bodde vi på för 2 år sedan. Tycker nog inte att det var värt priset. Ibiscus är helt nyrenoverat i fjol och ser mycket fräscht ut. Jag hade nog inte valt Faliraki så tidigt på säsongen. Vi var på Rhodos i månadsskiftet april/maj i fjol och det var en del som inte var öppet i stan och jag kan tänka mig att det är likadant i Faliraki.
Christina
Jo jag hörde det också, att mycket är stängt så tidigt på säsongen. Vi får se vad det blir, svårt att bestämma mig.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2017-03-09, 11:58
SuperMita SuperMita är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2009
Ort: Helsingborg
Inlägg: 55
Standard Sv: Tips på hotell

Jag tipsar om Mitsis grand hotel inne i Rhodos Stad. Vi bodde där 2014 och ska tillbaka nu i vår igen. Vi trivdes jättebra sist men nu har det tillkommit flera temarestauranger.
Bara att gå över gatan för dopp i havet och inga långa sträckor för att vara inne bland affärer och restauranger. Många stora bolag har hotellet, typ Ving och Apollo.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2017-04-02, 12:52
Oliv-ewa Oliv-ewa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 144
Standard Sv: Tips på hotell

Det var ett bra tips Grand Mitsis hotel. Verkar vara jättefint och ligger bra till
Svara med citat
  #8  
Gammal 2017-04-05, 21:07
Oliv-ewa Oliv-ewa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 144
Standard Sv: Tips på hotell

I fall nån undrar så blev det inte Rhodos denna gången utan Platanias på Kreta, men det kommer fler tillfällen och då ligger mitsis bra till.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2017-04-05, 21:33
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 734
Standard Sv: Tips på hotell

Citat:
Ursprungligen postat av Oliv-ewa Visa inlägg
I fall nån undrar så blev det inte Rhodos denna gången utan Platanias på Kreta, men det kommer fler tillfällen och då ligger mitsis bra till.
Jag lovar...ni blir Kretafrälsta!!!
Men se er omkring längs Chaniakusten.
Stanna inte bara i Platania.
Det finns massa tips här på Kalimera!
/ Kajja
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT