Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2017-11-30, 10:13
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 266
Standard Spelar du golf?

Med tanke på att golf är en väldigt populär sport i Sverige borde ju någon ha åkt till Grekland för att spela golf. Men jag har aldrig hört talas om någon.

Jag känner till sju platser i Grekland där det finns golfbanor: Glyfada, Halkidiki, Korfu, Kreta, Rhodos och Peloponnesos. Men det finns säkert på fler platser. Jag har varit vid två av banorna, men bara för att titta, spelar gör jag inte.

Spelar du golf, och har du i så fall spelat golf i Grekland?



Bilden är från Costa Navarino som ligger norr om Pylos på sydvästra Peloponnesos.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2017-11-30, 12:39
Ylva A Ylva A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2008
Ort: Östersund/Koutsounari
Inlägg: 1 440
Standard Sv: Spelar du golf?

Nej, jag har inte spelat golf, men jag har besökt golfbanan i Hersonisos på Kreta, då ena sonen spelade där med en kompis. Vacker natur och de spelande verkade ha trevligt, men de flesta använde sig av golfbilar, när de förflyttade sig mellan hålen!
Ytterligare en bana finns i Elounda men bara med 9 hål (tror jag).
Fast jag varit bollkunnig, mest i tennis och volleyboll, har jag avstått golfspel. Min egentid har varit för viktig!
/ Jannis
Svara med citat
  #3  
Gammal 2017-11-30, 14:51
piam piam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Inlägg: 1 322
Standard Sv: Spelar du golf?

Jag har pratat med grannarna att det finns fina golfbanor i Grekland
men nääää,far hellre till Spanien.
Själv är jag inte ett dugg intresserad,tar en cykeltur eller håll på
i trädgårn istället.

Pia
Svara med citat
  #4  
Gammal 2017-11-30, 17:59
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 649
Standard Sv: Spelar du golf?

Spelar heller inte och har heller aldrig sett en golfbana i Grekland, vad jag kan påminna mig.

En av mina favoritsporter är trav, men det finns inte i Grekland. Märkligt. Det är ju jättestort i Italien och GÖRSTORT på Malta.
Nä, hästsport i Grekland är galopp. Eller är det någon som vet om en travbana i Grekland?. Sorry för OT.

/Netwolf
Svara med citat
  #5  
Gammal 2017-11-30, 22:44
KRs avatar
KR KR är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 1 762
Standard Sv: Spelar du golf?

Hade tänkt att spara det tills jag blir pensionär.
Det är några år kvar och då kanske det finns fler golfbanor i Grekland, vem vet.
//
KR
Svara med citat
  #6  
Gammal 2017-12-01, 10:02
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 266
Standard Sv: Spelar du golf?

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Nä, hästsport i Grekland är galopp. Eller är det någon som vet om en travbana i Grekland?
Jag hade för många år sedan ett svenskt-grekiskt lexikon från Berlitz. De fanns för många språk och fraserna var desamma oavsett språk. En av fraserna som man kunde lära sig var: ”Var ligger närmaste travbana”. Jag lärde mig den frasen utantill för att den var så onödig. Nu har jag glömt den.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2017-12-02, 13:28
PA PA är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Vinslöv
Inlägg: 3 127
Standard Sv: Spelar du golf?

Hej Janne

Jag har spelat golf, men har paus just nu.... Jag har dock aldrig spelat golf i Grekland, för många år sedan gick jag runt med en kompis på Afandou (Rhodos) han tyckte banan var trevlig men finishen lämnade en del övrigt att önska. Men en bekant till mig, fd klubbchef, tränare etc. Har spelat på Costa Navarino. Utnämnd till Europas bästa golfdestination år 2015 eller 2014.
Han var mycket nöjd, om man kollar på nätet så verkar det vara en topp anläggning.

//PA
Svara med citat
  #8  
Gammal 2017-12-03, 15:00
GöranH GöranH är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2011
Ort: Uppsala
Inlägg: 12
Standard Sv: Spelar du golf?

Jag har spelat golf i Grekland, men det är några år sedan. Det var våren 2011 på Porto Carras Golf and Country Club (Halkidiki). Banan var väl inte någon toppbana, men helt OK och det var lätt att få starttider i princip när som helst under dagen. De banor du nämner Janne är nog alla som finns i Grekland. Costa Navarino lär ska vara en toppenanläggning, men jag har tyvärr inte kommit dit ännu. Den står dock på min önskelista.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2017-12-04, 11:33
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 266
Standard Sv: Spelar du golf?

Citat:
Ursprungligen postat av GöranH Visa inlägg
Costa Navarino lär ska vara en toppenanläggning, men jag har tyvärr inte kommit dit ännu. Den står dock på min önskelista.
Jag har en kompis som varit där på konferens och hon tyckte att det var ett av de finaste ställen hon varit på. Dock spelade hon inte golf.
Svara med citat
  #10  
Gammal 2017-12-07, 17:22
anneli56s avatar
anneli56 anneli56 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: vounaria/Peloponnesos
Inlägg: 1 150
Standard Sv: Spelar du golf?

Costa Navarino är ju våran stolthet här fast spelar inte golf själv.Det är även ett underbar ställe för icke golfare!Underbar strand och fint barnområde med kids club inom hotellet.

En av "Greece's Best Golf Course 2016 Nominees"
Svara med citat
  #11  
Gammal 2017-12-08, 10:56
lemon lemon är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 478
Standard Sv: Spelar du golf?

Spelade Afandou på Rhodos 1991. Lite annorlunda. Det är såklart svårt att hålla greeener och fairways gröna i augusti där. Det är ju knepigt ibland t.o.m. på min hemmabana i Halmstad, där vi i somras hade bevattningsförbud.

Vi hade förmånen att bo intill Costa Navarino i fantastiskt charmiga Pylos i midsommartid i år. Hela trakten är ju väldigt vacker med fina vyer, enastående stränder och mysiga byar. Vi inspirerades av Jannes resebrev från september 15 och ångrar inte det en sekund.

Vi kommer tveklöst att återvända och nästa gång testa Costa Navarino. Bor man på anläggningen så finns det, förutom närhet till strand, möjlighet till mängder av racketsporter. Här hemma finns ett golfreseföretag, Golfjoy, som erbjuder resor dit.

Om det är ok så lägger jag en länk med många fina bilder. Annars får du ta bort den, Janne.
http://www.golfjoy.se/Grekland_CostaNavarino.shtml
Svara med citat
  #12  
Gammal 2017-12-15, 09:23
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 266
Standard Sv: Spelar du golf?

Citat:
Ursprungligen postat av lemon Visa inlägg
Vi kommer tveklöst att återvända och nästa gång testa Costa Navarino.
Då måste du berätta om vistelsen!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT