Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland > Djur & Natur

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-07-01, 17:14
Maly Maly är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Ort: Haninge
Inlägg: 41
Standard Här kommer tips på alternativt "myggmedel".

Med åren har mina myggbett bara blivit större och kliigare. För ngr år sedan i Turkiet fick jag så stora bölder att jag fick gå tillbaka till doktorn ett par gånger för att få spruta. tydligen någon allergisk reaktion mot myggorna. I allafall så försöker jag nu hitta bra medel så jag slipper detta obehag.

Först och främst börjar jag äta den receptfria tabletten Kestin ett par dagar innan avresan.
Moscitomaskin inhandlas och sköts perfekt när vi lämnar rummet för att gå och äta middag.
After-bite från apoteket om det ändå skulle uppstå bölder.

Nu har jag fått tips från en vän som jobbar inom en stor butikskedja där de säljer olika krämer etc som inte är testade på djur. De jobbar också starkt mot trafficking. Vet inte om jag får skriva namnet här på forumet. I allafall så är översättningen Kropps Affären . Så till tipset jag fått
Ni har ju alla hört talas om myggljus och vad de innehåller bla, citrus.
Alltså testade hon att smörja in dottern med en lotion innehållande mandarin. Jag tog och köpte denna mandarin-lotion och smörjde mig innan jag gick ut i skogen på promenad med hunden. Det fungerade
Köp lotion och inte butter. Det blir för kladdigt tycker jag nu när det är sommar och varmt.

Lycka till!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-07-09, 09:33
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 2 620
Standard Sv: Här kommer tips på alternativt "myggmedel".

For et godt tips! Dette med mandarin-lotion, altså.

Selv er jeg veldig plaget av myggen, jeg blir garantert stukket om det finnes bare én mygg i nærheten, med mindre jeg har smurt meg inn med (som regel illeluktende) myggmiddel.
Fant ikke mandarinlotionen, men kjøpte Korrés Body Milk Citrus. I går kveld var jeg et sted hvor alle klaget på myggen, selv fikk jeg ikke et eneste bitt! Luktet godt gjorde jeg også

Så tusen, tusen takk for tipset
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-07-09, 11:41
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Här kommer tips på alternativt "myggmedel".

Tack det ska jag prova. Jag blir också väldigt illa biten och man kan ju inte använda MyggA jämt. Mandarin luktar jag gärna.

Eva
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-07-09, 23:04
kize kize är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 490
Standard Sv: Här kommer tips på alternativt "myggmedel".

Finns Korres att köpa här i Sverige, eller köps det på plats i Grekland?
Ska absolut prova någon av de produkter ni föreslagit. Använder aldrig Mygga då den luktar hemskt. Har hittills använt en mandarinvariant inköpt i Vietnam och Thailand. Är dock osäker på vad den innehåller och det ni föreslagit låter bättre.

Tack för tipsen!
Kicki
Svara med citat
  #5  
Gammal 2011-07-09, 23:15
bopia bopia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: Älvsjö
Inlägg: 188
Standard Sv: Här kommer tips på alternativt "myggmedel".

[quote=kize;245600]Finns Korres att köpa här i Sverige, eller köps det på plats i Grekland?

Ja, Korres finns att köpa här i Sverige...men är tyvärr mycket dyrare här.
Har sett dessa produkter på Åhlens, vissa apotek o Kicks..men då bara ett begränsat utval.
De har också en internetbutik.

Gillar Korres produkter, har provat flera o är mycket nöjd.

bopia
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT