Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Om Forumet

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2008-01-25, 10:56
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 2 620
Standard Sv: Problem med servern

Føler med deg, Janne, så forferdelig irriterende når ting ikke virker som de skal.

Så jeg tør nesten ikke si dette, men det er ikke helt i orden ennå, virker det som. Når jeg er inne i en tråd og skal gå ut av den ved å bruke back-pilen, får jeg meldingen "Meddelande från Kalimera
Forumet är tillfälligt stängt på grund av serverproblem. Öppnas så snart vi löst problemet. Vi ber om ursäkt för detta avbrott."
Men bruker jeg "Nya innlegg" går det helt fint.
Svara med citat
  #22  
Gammal 2008-01-25, 11:17
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Problem med servern

Citat:
Ursprungligen postat av Admirala Visa inlägg
Når jeg er inne i en tråd og skal gå ut av den ved å bruke back-pilen, får jeg meldingen "Meddelande från Kalimera
Forumet är tillfälligt stängt på grund av serverproblem.
Hoppas att det bara är tillfälligt, eller att det är ditt cache-minne som spökar.

Varje gång servern går ner får jag ett mejl om det. Igår fick jag över tusen mejl (väldigt irriterande), idag har det inte kommit något. Hoppas, hoppas.
Svara med citat
  #23  
Gammal 2008-01-25, 11:23
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Problem med servern

Jag har klickat runt en stund och det verkar fungera som det ska.
Svara med citat
  #24  
Gammal 2008-01-25, 13:03
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Problem med servern

Krya på dig Janne! Jag hade problem att logga in för ca en timma sedan, det var precis som om den inte tog emot uppgifterna riktigt, allt såg normalt, ut inga felmeddelande, men när jag försökte skriva här, så fick jag besked om att jag inte var inloggad. Som du märker så fungerar det nu
// Helén
Svara med citat
  #25  
Gammal 2008-01-25, 14:00
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bandhagen
Inlägg: 2 732
Standard Sv: Problem med servern

Funkar fint här också,,och Tack Janne ,Du lägger ju ner massor med tid på att vi ska trivas..Håller tummarna..Krya på Dig!
Svara med citat
  #26  
Gammal 2008-03-13, 12:23
theresa theresa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Karlstad
Inlägg: 763
Standard Sv: Problem med servern

Hejsan! vet inte om det är rätt forum att stäla denna fråga men jag undrar varför jag blir utkastad hela tiden jag får logga in och logga in...det har aldrig hänt förut...
Svara med citat
  #27  
Gammal 2008-03-13, 12:31
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Problem med servern

Jag har märkt en del vajsing med att logga in i flera veckor, ja det är nog egentligen ända sedan serverproblemen för 1½ månad sedan. Måste ofta försöka flera gånger innan jag får vara online för servern.
Svara med citat
  #28  
Gammal 2008-03-13, 22:11
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Problem med servern

Jag har inte haft problem på länge nu, kör med lite olika datorer med både Linux och Windows men jag har alltid Mozilla webbläsare.

Mvh Janérik
Svara med citat
  #29  
Gammal 2008-03-14, 09:05
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Problem med servern

Om jag har bläddrat runt lite i forumet innan jag loggar in, så blir jag inte inloggad, utan måste först stänga fönstret och öppna ett nytt. Så har det varit sedan strulet i slutet av januari. Före dess hände det aldrig.
Svara med citat
  #30  
Gammal 2008-03-14, 09:09
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bandhagen
Inlägg: 2 732
Standard Sv: Problem med servern

Och jag behöver inte ens logga in...även fast jag stänger ner så är jag automatiskt inloggad nästa gång jag startar upp..
Svara med citat
  #31  
Gammal 2008-03-14, 13:11
babsans avatar
babsan babsan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 475
Standard Sv: Problem med servern

Citat:
Ursprungligen postat av ATHANASIA Visa inlägg
Och jag behöver inte ens logga in...även fast jag stänger ner så är jag automatiskt inloggad nästa gång jag startar upp..
Samma här .

Barbro
Svara med citat
  #32  
Gammal 2008-03-15, 00:24
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Problem med servern

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet Visa inlägg
Om jag har bläddrat runt lite i forumet innan jag loggar in, så blir jag inte inloggad, utan måste först stänga fönstret och öppna ett nytt. Så har det varit sedan strulet i slutet av januari. Före dess hände det aldrig.
Jag loggar alltid in det första jag gör då jag kommer till forumet så just denna bugg har jag aldrig märkt av.
Jag kom på en annan sak som buggar lite lätt för mej, då jag loggar ut med Mozilla på Win XP så öppnas forumet i toppen på sidan, alltså utan Kalimeramenyerna runtomkring, detta händer inte om jag har Mozilla och Linux eller Internet Explorer och Win XP. Felanmälan gjord till Janne för länge sedan men han skulle fixa det längre fram.

Mvh Janérik
Svara med citat
  #33  
Gammal 2008-03-19, 03:56
malou malou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 1 349
Standard Sv: Problem med servern

I går kveld tittet jeg litt rundt på forumet, var innom bildefiler bl.annet. Når bildene er store kan det gå tregt, og jeg reagerte ikke på det. Men etter å ha skrevet et innlegg like etter kl. 22, gikk forumet treeeegt. Prøvde å logge meg inn i gjen flere ganger, men fikk ikke tilgang. Og forumsiden (ikke den blå kanten) forsvant. Prøvde så å diagnostisere problemet, svaret var noe sånt som at 'annen klient med brannmur stengte for tilgangen'. Hm. Dette har jeg aldri opplevd før.
Håper det ordner seg. Andre nettsider jeg var innom, hadde ikke tilsvarende treghet eller problem.
Svara med citat
  #34  
Gammal 2008-03-19, 07:27
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Problem med servern

Jag hade också problem sent i går kväll med att forumet gick segt som grekisk honung, ovanligt få var också inloggade vid 23-24-tiden.

Mvh Janérik
Svara med citat
  #35  
Gammal 2008-03-19, 16:28
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Problem med servern

Jag satt igår kväll och skrev ett långt inlägg som försvann i binära rymden och är nu riktigt sur på Servern...

Peter
Svara med citat
  #36  
Gammal 2008-05-13, 21:21
Mosters avatar
Moster Moster är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Ort: Nv Skåne
Inlägg: 400
Standard Sv: Problem med servern

Jag kom att tänka på denna tråden och på de tillfälle när jag hade bekymmer med att logga in. Mailade till Janne flera gånger och undrade över diverse bekymmer Men tack och lov är dessa konstigheter som bortflugna. Tack för att du fixade Servern, Janne

Moster
Svara med citat
  #37  
Gammal 2008-05-14, 00:08
rickys avatar
ricky ricky är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Malmö
Inlägg: 1 096
Standard Sv: Problem med servern

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Klockan tre igår gav jag upp och gick ut, kunde inte sluta gå, var skitförbannad. Tre timmar senare var jag hemma, duktigt förkyld. Men skit i det, nu måste det bara fungera, annars får jag ge mig ut på en ännu längre promenad.
Ahh! Nu förstår jag varför du blev förkyld av att gå i tre timmar!
Jag gissar det har att göra med att inlägget var ifrån januari
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT