Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Mykonos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2015-05-17, 17:38
emma emma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Inlägg: 436
Standard Mykonos bokat!

tjopp så råkade vi boka en bonusresa till Mykonos om bara tre veckor! Lyckliga mig! Det ska bli spännande att uppleva ön som jag förstått inte är så populär här på Kalimera ..Få se vad vi tycker! Nu är vi ju kära i Kykladerna så jag tror nog det blir bra! å Grekland är ju sällan helt fel...
/emma
Svara med citat
  #2  
Gammal 2015-05-17, 17:51
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 652
Standard Sv: Mykonos bokat!

Kolla gärna upp taxiköerna, när du kommer. Det ryktas att det är minst en timmes väntetid. Vi anländer några veckor senare än dig, så det vore bra med en direktrapport

/Netwolf
Svara med citat
  #3  
Gammal 2015-05-17, 19:11
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Mykonos bokat!

Citat:
Ursprungligen postat av emma Visa inlägg
tjopp så råkade vi boka en bonusresa till Mykonos om bara tre veckor! Lyckliga mig! Det ska bli spännande att uppleva ön som jag förstått inte är så populär här på Kalimera ..Få se vad vi tycker! Nu är vi ju kära i Kykladerna så jag tror nog det blir bra! å Grekland är ju sällan helt fel...
/emma
Gillar ni fina sandstränder så kommer ni att älska Mykonos, det kan jag lova.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2015-05-17, 19:35
Monica C Monica C är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2009
Ort: Boden
Inlägg: 1 168
Standard Sv: Mykonos bokat!

Vi har landat på Mykonos vid två tillfällen och åkt vidare till Naxos,Paros och Anitparos,men sista 4-7 dagarna av våra 3-4 veckors luff tillbringade vi på Mykonos.Detta är nu ganska många år sedan men vi gillade Mykonos,staden med dess trånga,verkligen trånga,gränder,kryssningsfartygen med sina passagerare,härliga stränder som vi nådde åkandes i mer än överfulla bussar,en supertrevlig värdinna med ett bra boende och som kände igen oss när vi återkom efter några år.Jag skulle verkligen inte ha något emot att återvända till Mykonos.
Monica
Svara med citat
  #5  
Gammal 2015-05-17, 19:35
KRs avatar
KR KR är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 1 762
Standard Sv: Mykonos bokat!

Spännande!
Vi skall dit på en snabbvisit i september.
//
KR
Svara med citat
  #6  
Gammal 2015-05-17, 20:04
emma emma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Inlägg: 436
Standard Sv: Mykonos bokat!

ja det kommer att bli så roligt! Har bara varit där på en snabbvisit ifrån Naxos... då träffade vi på pelikanerna... hmm.. och gick lite i de tråånga gränderna och Janne, Ja vi gillar skarpt fina sandstränder så det låter härligt! åh hjälp nu börjar längtan komma...
/Emma
Svara med citat
  #7  
Gammal 2015-05-17, 21:26
zakkas avatar
zakka zakka är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 735
Standard Sv: Mykonos bokat!

Citat:
Ursprungligen postat av emma Visa inlägg
tjopp så råkade vi boka en bonusresa till Mykonos om bara tre veckor! Lyckliga mig!...
/emma
"tjopp"! Vilket underbart ljud!!! Måste lära mig att "tjoppa" lite mera tror jag! Och Mykonos om tre veckor låter LYSANDE!!! Ha en härlig resa.

MVH zakka
Svara med citat
  #8  
Gammal 2015-05-18, 16:28
dromprinsen dromprinsen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: råå
Inlägg: 171
Standard Sv: Mykonos bokat!

Ni kommer att få en underbar upplevelse på Mykonos!
Svara med citat
  #9  
Gammal 2015-05-30, 01:42
Rojo Rojo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Inlägg: 1
Standard Sv: Mykonos bokat!

Citat:
Ursprungligen postat av emma Visa inlägg
tjopp så råkade vi boka en bonusresa till Mykonos om bara tre veckor! Lyckliga mig! Det ska bli spännande att uppleva ön som jag förstått inte är så populär här på Kalimera ..Få se vad vi tycker! Nu är vi ju kära i Kykladerna så jag tror nog det blir bra! å Grekland är ju sällan helt fel...
/emma
Är ni framme Emma ?
Svara med citat
  #10  
Gammal 2015-06-13, 23:12
emma emma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Inlägg: 436
Standard Sv: Mykonos bokat!

Rapport ifrån Mykonosveckan: Fantastisk vacker ö, underbara gränder i staden o så mycket blått o vitt att man blir alldeles yr, perfekt boende med bästa utsikten o full koll på alla båtar o lyxkryssare(bodde utanför Mykonos nära nya hamnen), skönaste sängarna i Grekland, härliga stränder, uppfriskande bad, trevliga människor, god god mat!
Men: såå mycket turister-japaner (det visste vi iofs) ganska så dyrt (det visste vi också). Taxibilar vid flygplatsen som någon här ville veta om såg vi inte till alls! Vi hade hämtning och det kryllade av minibussar från hotellen. Finns endast 30 bilar på hela ön fick vi veta, pga antalet fast boende. Vi hyrde bil.
Nu håller ju vi oss borta ifrån allt vad party heter så det kan jag inte uttala mig om men förstod att det är ganska hektiskt om man vill ha det! Superpradisebeach träffade några lyckligt, lyriska ungdomar!
Så summan blev att vi haft en fantastiskt fin vecka men kommer nog inte att bo på Mykonos igen OCH det allra allra bästa med veckan var vårt dygn på TINOS , dit vill vi gärna åka igen!
/Emma
Svara med citat
  #11  
Gammal 2015-06-14, 09:48
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 652
Standard Sv: Mykonos bokat!

Citat:
Ursprungligen postat av emma Visa inlägg
Taxibilar vid flygplatsen som någon här ville veta om såg vi inte till alls!
Ajaj, det där lät inte bra. Vi får försöka satsa på bussen

/Netwolf
Svara med citat
  #12  
Gammal 2015-06-14, 14:10
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Mykonos bokat!

Citat:
Ursprungligen postat av emma Visa inlägg
Så summan blev att vi haft en fantastiskt fin vecka men kommer nog inte att bo på Mykonos igen OCH det allra allra bästa med veckan var vårt dygn på TINOS , dit vill vi gärna åka igen!
Kul att ni trots massor med folk ändå är så nöjda med resan.

Är lite nyfiken på hur ni hamnade ett dygn på Tinos.
Svara med citat
  #13  
Gammal 2015-06-14, 16:16
emma emma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Inlägg: 436
Standard Sv: Mykonos bokat!

Att vi hamnade på Tinos berodde på slumpen... Vi brukar ofta, inte alltid, försöka ta oss till någon närliggande ö även om vi bara är borta en vecka. Nu var vår plan att ta oss till Naxos där vi varit flera ggr, men en vecka för tidigt för att färjorna skulle gå ofta+att färjan "var lite trasig" och kanske inte skulle gå alls... som de uttryckte det i biljettkontoret så blev det Tinos som hade ok färjetider. Planen var ju att återvända till M på kvällen....men
när vi väl hamnat i lugnet och friden på T så valde vi att inte ta sista färja tillbaka t Mykonos utan med vår snälla taxichafförs hjälp hyrde vi ett litet rum av nära hamnen och nästa kväll tog vi färjan tillbaka till Mykonos! Mycket bra beslut av oss
ska bekänna att en sak som gjorde att vi bestämde oss för att övernatta var de fantastiska ouzon vi drack på hamnpromenaden; underbar utsikt, lugnt, tyst, inga turister typ mer än vi, underbar tallrik med småplock, urtrevlig servitris+mamman, solnedgång, och priset: 2Euro/st. Jämför med de vi drack i "Little Venice" (Jo vi visste att det är värsta turisthålan o svindyrt) kostade 7E/st o smakade vatten! Det kostar att ligga på topp sägs det men i det här fallet är det det billiga som ligger högst upp. helt klart!
/emma
Svara med citat
  #14  
Gammal 2015-06-14, 16:41
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Mykonos bokat!

Citat:
Ursprungligen postat av emma Visa inlägg
ska bekänna att en sak som gjorde att vi bestämde oss för att övernatta var de fantastiska ouzon vi drack på hamnpromenaden; underbar utsikt, lugnt, tyst, inga turister typ mer än vi, underbar tallrik med småplock, urtrevlig servitris+mamman, solnedgång, och priset: 2Euro/st. Jämför med de vi drack i "Little Venice" (Jo vi visste att det är värsta turisthålan o svindyrt) kostade 7E/st o smakade vatten! Det kostar att ligga på topp sägs det men i det här fallet är det det billiga som ligger högst upp. helt klart!
Visst är det fantastiskt att två öar som ligger så nära varandra kan vara så otroligt olika. Jag förstår att ni valde att stanna en natt. Nästa gång kanske ni stannar längre?
Svara med citat
  #15  
Gammal 2015-06-14, 17:03
emma emma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Inlägg: 436
Standard Sv: Mykonos bokat!

Jamen precis Janne, så nära men så olika! vi åkte till Mykonos men hittade Tinos! Och ja... nästa gång blir det mer än ett dygn!
/Emma
Svara med citat
  #16  
Gammal 2015-07-08, 00:33
Hasse Hasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 995
Standard Sv: Mykonos bokat!

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Ajaj, det där lät inte bra. Vi får försöka satsa på bussen

/Netwolf



Detta är troligen ett för sent besked men det fanns taxibilar tillgängliga vid flygplatsen vid vår ankomst den 20/6 och även vid avresa den 4/7.



/Hasse
Svara med citat
  #17  
Gammal 2015-07-08, 07:32
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Mykonos bokat!

Härligt att Du gillade Tinos Emma....Dit åker jag för 14e gången i oktober och då blir det tredje gången i år.
Jag åker ibland på dagsbesök till Mykonos och slås också av skillnaden mellan öarna.

Lissi
Svara med citat
  #18  
Gammal 2015-07-08, 07:34
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 652
Standard Sv: Mykonos bokat!

Citat:
Ursprungligen postat av Hasse Visa inlägg
Detta är troligen ett för sent besked men det fanns taxibilar tillgängliga vid flygplatsen vid vår ankomst den 20/6 och även vid avresa den 4/7.



/Hasse
Tack för det, även om det var lite sent.
Vi ankom Mykonos 27 juni och det fanns gott om taxi lediga. Vi tog en till old port och jag tror vi betalade 15 Euro

/Netwolf
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT