Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Halkidiki

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-06-23, 08:31
Nataliee Nataliee är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 8
Standard Afytos stränder

Hej jag har aldrig vait i just Afytos, däremot många andra närliggande ställen som jag tyckte om. Hur är stranden i just Afytos? Och hur pass nära är det till andra kanske ännu finare stränder? Tacksam för svar
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-06-27, 13:04
Gogge Gogge är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2011
Ort: Malmö
Inlägg: 6
Standard Sv: Afytos stränder

Stränderna där kring Kallithea är faktiskt rätt fina och du är nära klubbar och lite annat.

Afytos ligger ca 10 km ifrån en av de mest underbara stränder jag någonsin har varit på, helt ärligt. Jag har varit vid nästan alla möjliga stränder längs Kassandra (första foten) men SIVIRI är ett ställe jag helt klart rekommenderar! Finkorning sandstrand, varmt och klart vatten. Utsikten är över Olympos i horisonten så det är något jag rekommenderar starkt!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-06-27, 13:08
Gogge Gogge är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2011
Ort: Malmö
Inlägg: 6
Standard Sv: Afytos stränder

Dessutom är Chanioti ett trevligt ställe som ligger två mil från Kallithea!
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-06-29, 08:58
Nataliee Nataliee är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 8
Standard Sv: Afytos stränder

Hej Gogge! Tack för svaret! i Hanioti och kalithea har jag varit. Men aldrig Afytos och inte Siviri. Jag googlade på det och det ser fint ut. Hur är sjävla byn? Vi vill ha butiker och resturanger och sen viktigast då en fin strand:-). Finns det många hotell eller rum att välja mellan? Vi åker i början av septmber och kan även tänka mig andra benet. Har du något ställe där att rekomndera? Tacksam för svar
Svara med citat
  #5  
Gammal 2011-07-09, 07:09
Soleil Soleil är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 334
Standard Sv: Afytos stränder

har bott i Afytos för några år sedan. Stranden i byn duger nog, men det finns fina stränder kring halvön.
Byn Afytos är mysigt med små hotel men också greker bor i byn.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2011-08-02, 12:14
Nataliee Nataliee är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 8
Standard Sv: Afytos stränder

Soleil: har du varit i Siviri? jag funderar på ett hotell där som heter siviri Golden beach. Hur är stranden?
Svara med citat
  #7  
Gammal 2011-09-29, 10:46
Nataliee Nataliee är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 8
Standard Sv: Afytos stränder

Nu har jag varit i Sivir och bott på hotell Siviris.

Mkt nöjd med allt!! Stranden var underbar. Helt perfekt vatten, Kristallklart och inte en sten eller sjögräs.

Hotellet var superbra och vi hade den mest underbar utsikt över havet. Hotellet ligger precsi vid stranden så tar inet många sekunder att ta sig ned. Och frukosten var också jätte bra. Personalen var lite virriga men i det stora hela så är vi mkt nöjda!
Svara med citat
  #8  
Gammal 2011-09-30, 17:00
Soleil Soleil är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 334
Standard Sv: Afytos stränder

Citat:
Ursprungligen postat av Nataliee Visa inlägg
Soleil: har du varit i Siviri? jag funderar på ett hotell där som heter siviri Golden beach. Hur är stranden?
Nej, alldeles okänt plats o. hotel.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2011-10-06, 17:35
camilla34 camilla34 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2009
Ort: avesta
Inlägg: 99
Standard Sv: Afytos stränder

Hej. Var till halkidiki för en månad sedan. Hyrde då bil 3 dagar och kikade lite. Afytos stränder dög bra. Men finast stränder finns absolut på sithonia halvön. De skulle vara helt underbara, tex söder om Vourvourou en som heter Karydi beach (karidi) vi badade mest vid chrousso village strand. Vi kom aldrig iväg så långt som till karydi, för de vi reste tillsammans med blev sjuka.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT