Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Amorgos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2013-06-26, 22:59
Annika_ Annika_ är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 54
Standard Paros, Naxos eller Amorgos

Har svårt att välja. Det mesta klart inför sommarens semester, men vill hinna med en ö till innan hemfärd men har svårt att välja bland Paros, Naxos och Amorgos. Kommer innan detta att utgå från Santorini. Har hittar båtar till Naxos och Paros men svårare mot Amorgos. Mottager gärna tips på vilken ö som jag borde välja. Vilken är genuin, vacker och erbjuder sevärdheter/upplevelser?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2013-06-27, 09:18
Malina Malina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: stockholm
Inlägg: 1 784
Standard Sv: Paros, Naxos eller Amorgos

Välj Amorgos! Jag tror att det går snabbåtar (katamaraner) från Santorini till Katapola (Amorgos) varje dag vid 12.Du får kolla på GTP.Tar ca en timme.

Naxos är också underbart,men Amorgos är SÅ speciellt!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2013-06-28, 08:15
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: Paros, Naxos eller Amorgos

Går hurtigbåt hver dag bortsett fra en (husker ikke hvilken dag), men kanskje hver dag i juli.. i 12 tiden som nevnt før meg...(ganske dyr)

Hvilken øy skal du kombinere med? Synes Amorgos er flott, men ikke mange seeverdigheter bortsett fra Chora og klosteret synes jeg da.. ? Men er man glad i fotturer er øya perfekt og det er et par fjellandsbyer man kan gå til ,ifra Egiali. Her er det ellers stille og rolig...

Er flotte strender viktig i gangavstand fra bosted så velg heller Naxos eller Paros. Trenger du litt mer å se på om kveldene er disse også et bedre valg.

Men det var en opplevelse å gå opp til Panagia...og det kan du naturlignok bare oppleve på Amorgos...
Svara med citat
  #4  
Gammal 2013-06-28, 09:13
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Paros, Naxos eller Amorgos

Om genuin och vacker är det viktigaste för dig Annika bör du absolut välja Amorgos. Beror lite på vad du menar med upplevelser och sevärdheter. För mig är det en sevärdhet att sitta och titta på båtarna i hamnen i Katapola och en vandring upp till Chora är en härlig upplevelse. Jag kan nöja mig med en solvarm persika i skymningen och blomman kan förgylla min dag. Vill du däremot har mer folkliv, barer, museum, konserter etc bör du välja Naxos eller Paros.

Eva
Svara med citat
  #5  
Gammal 2013-06-28, 12:57
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Paros, Naxos eller Amorgos

Citat:
Ursprungligen postat av Annika_ Visa inlägg
Vilken är genuin, vacker och erbjuder sevärdheter/upplevelser?
Jag skulle valt Amorgos utan att tveka en sekund. Det är en av de absolut vackraste öarna som jag har varit på, det är även en väldigt genuin ö, och upplevelser finns så det räcker och blir över. Jag gillar Paros och Naxos också, men det du söker stavas AMORGOS.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2013-06-30, 15:40
Annika_ Annika_ är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 54
Standard Sv: Paros, Naxos eller Amorgos

Tack för alla förslag. Amorgos har varit en ö som jag alltid velat åka till men dessvärre verkar färjan inte åka den dag vi vill så denna gång får det nog bli Paros och sedan eventuellt Amorgos i slutet av augusti istället. Kul att höra att alla verkar gilla Amorgos då vet jag åtminstone att jag ska se till att inte missa den ön.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT