Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-01-15, 12:31
mia65mia mia65mia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2007
Ort: Östersund
Inlägg: 35
Standard Agii Apostoli i slutet på maj

Hej!

Är nykomling på detta forum och tänker passa på att försöka få lite info om Agii Apostoli och hotell Flamingo dit jag, min 10-åriga dotter och min mamma reser den 22 maj.
Vi har bokat en enrumslägenhet med poolutsikt med plats för extrabädd. Nån som bott i en sådan? Hur är hotellet i övrigt och dess omgivningar?
Har förstått att stränderna i AA är fina men hur är det med strandservice typ stolar och parasoler. Vad kostar det att hyra?
Skulle också vara tacksam för tips på utflykter som man kan göra till fots, på cykel och med lokaltrafik. Går det tex att gå in till Chania eller mellan byarna efter kusten?

En fråga till. Är det någon som vet om det går att få tag på mjölkfria produkter typ havremjölk och liknande i AA.

Längtar!!!!!
Mia
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-01-17, 08:25
Humlan_J Humlan_J är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2007
Inlägg: 11
Standard Sv: Agii Apostoli i slutet på maj

Hej!

Vi har en medlem i familjen som inte tål mjölk så vi första gången vi åkte till Kreta tog vi med egen Solhavre i resväskan. Men det blev inte av att det gick åt så under nästföljande resor tog vi inte med någon. Vi har dock tagit med lite egen mat, såsom korv, köttbullar, lite bröd etc. för att inte behöva leta mjölkfri mat med en gång när man kommer ner. Det känns tryggt att ha med lite egen mat hemifrån.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-01-17, 15:43
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: Agii Apostoli i slutet på maj

Lidl ligger , ikke så langt unna, der dere skal bo..., så kanskje de har...?


Ia
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-01-17, 17:05
loliss avatar
lolis lolis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 392
Standard Sv: Agii Apostoli i slutet på maj

Hej

Vi bodde på Nireas förra året. Det ligger ett Lidl och ett större supermarket där kommer inte ihåg om det var ett INKA dom har det mesta även glutenfritt som vi letade efter.
Det är för långt att gå in till Chania. Bussbiljetter 80 cent köper ni i någon kiosk eller affär. Ni får inte glömma saluhallen god mat allt från fårskalle till kanin
Jag skulle inte våga cykla där
Helt underbara stränder 6 Euro för solstolar. Tag gärna med en kylväska.

Lolis
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-01-17, 20:47
Gita Gita är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Järfälla
Inlägg: 1 429
Standard Sv: Agii Apostoli i slutet på maj

Det finns tre vikar nära ert hotell. Vi låg mestadels vid Chryssi Akti, den närmast stan. Två solstolar + parasoll kostade 5 euro, fyra + 2 parasoller fick man för 9 euro. (Big family price )

På vår strand fanns 2 st Kantina som sålde varma mackor, hamburgare, grekisk sallad, glass etc.

Det finns en stor I.N.K.A och Lidl och några Supermarkets. Bussarna går ofta till stan och jag har hört att man kan gå dit, strandvägen, ca 4km. Vi orkade aldrig det i värmen...

Vid stora vägen finns några restauranger och Supermarkets och en väldigt fin glassaffär. (Mot Chania till)

Om ni åker med en 10-åring, ta en dagstripp till Limnoupolis vattenland. Taxi dit tar ca 10-15 minuter och kostar 10 euro. Roligt för hela familjen!
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-01-18, 08:53
loliss avatar
lolis lolis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 392
Standard Sv: Agii Apostoli i slutet på maj

Hej
Min fru sa att det fanns tofu produkter på INKA.

Lolis
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT