Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-10-13, 17:06
AmandaElin AmandaElin är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Inlägg: 7
Standard Zakynthos - Kefalonien - Lefkas ?

Vi är 5-8 tjejer mellan 17-20 som ska båtluffa Juni 2009. Vi hade tänkt oss en rutt på 2-3 veckor. Låter Zakynthos , Lefkas & kefalonien som en bra resrutt? Vi vill gärna testa både små & Stora öar. Men det enda "kravet" vi egentligen har är fint vatten.

Svara gärna snarast - spänd på svar!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-10-13, 17:53
Lillis Lillis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Skurup
Inlägg: 48
Standard Sv: Zakynthos - Kefalonien - Lefkas ?

Ja,det blir en bra rutt!! Lätt att ta sig mellan de joniska öarna,och här får ni fint o klart vatten vilken ö ni än befinner er på. Kefalonia har väldigt fint vatten,hur utelivet är här vet jag inte,men skulle det vara lugnt där så får ni uteliv så det räcker och blir över på Zakynthos Även denna är en fin ö. Vill ni läsa mer kan ni scrolla lite längre ner här på forumet så kommer ni till sidorna som handlar om just desa öar,där finns väldigt många bra tips att läsa. Undrar ni nåt mer så ställ/skriv frågorna vid just den öns forum.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-10-13, 18:07
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Inlägg: 1 648
Standard Sv: Zakynthos - Kefalonien - Lefkas ?

Ingen av öarna du nämner kan räknas som "små", men de kan ju vara lika trevliga ändå.

Jag har inte besökt någon av öarna, men om du googlar på internet och kanske hittar en karta med tillhörande skala kan du få en uppfattning om avstånden mellan byarna och kanske öven en inblick i hur stora öarna är. Å andra sidan finns det säkert många här på Kalimera som kan svara för det. Det klara vattnet finner ni för övrigt i hela Grekland.

Lycka till! Ni kommer hur som helst få en fin semester. Grekland är underbart.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-10-13, 22:55
Lillis Lillis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Skurup
Inlägg: 48
Standard Sv: Zakynthos - Kefalonien - Lefkas ?

Hjärnsläpp innan.. Små öar ville ni ju också se! Här kommer dom; när ni ändå är i joniska ögruppen så finns ju Paxos o antipaxos som är helmysiga och mkt små. Lite dyrare här och vad jag fått för mig,är boendet dyrare med. Men en dagstur hit skadar ju inte.Båtturer utgår fr.bland annat Parga på fastlandet och från Korfu (och Korfu i sin tur tycker jag inte att ni ska missa när ni ändå är här,men det kan bli för mkt öar om ni bara ska stanna i 2v.)
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-10-14, 14:08
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Zakynthos - Kefalonien - Lefkas ?

Citat:
Ursprungligen postat av AmandaElin Visa inlägg
Låter Zakynthos , Lefkas & kefalonien som en bra resrutt? Vi vill gärna testa både små & Stora öar.
Vill ni testa en liten ö passar Ithaka perfekt, finns bra båtförbindelse med både Lefkas och Kefalonia. En bra rutt skulle då vara: Lefkas, Ithaka, Kefalonia och sedan hem. Stränderna på Ithaka är inte lika bra som på Lefkas och Kefalonia, men vattnet är av samma höga klass.



Ithaka.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT