Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Tilos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-02-20, 17:40
bob-kåres avatar
bob-kåre bob-kåre är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Ort: Edane
Inlägg: 442
Standard Boka nu?

Har förbokat hotell både på Kos och Rhodos där jag varit förut och har koll på hotellen, men Tilos blir en ny upptäkt. Anländer till Tilos 17:e maj, så nu undrar jag om man bör boka hotell i förväg eller finns det gott om rum att tillgå? Det är ju ändå ganska tidigt på säsongen.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-02-20, 17:43
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 684
Standard Sv: Boka nu?

Vi anländer till Tilos , några veckor senare än dig och vi har INTE tänkt att förboka. Åtminstone inte hemifrån, utan möjligen från ön före. Jag har läst att det inte är några större problem att få tag i rum.

/Netwolf
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-02-20, 17:48
bob-kåres avatar
bob-kåre bob-kåre är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Ort: Edane
Inlägg: 442
Standard Sv: Boka nu?

Det är ju klart, kan kolla upp lite från ön före men sen har ju hotelletande sin charm också. Priset känns inte som avgörande då det bara handlar om 4 nätter. Är mer ute efter läget i Livadia, en frappe på balkongen med havsbris och vågkluck är värt väldigt mycket. Kanske ovärderligt t.o.m.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-02-20, 19:29
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 256
Standard Sv: Boka nu?

Kan varmt rekomendera Irinoula, ett lägenhetshotell - två minuter från hamnpromenaden i Livadia. Lägenheterna och värdparet är de bästa jag träffat på under mina resor i Grekland.
I September reser vi till Tilos och hotell Irinoula igen.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2011-02-20, 19:40
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Boka nu?

Den tiden kan jag inte tänka mig att ni behöver förboka. Om det är som det var förr så finns det en kiosk när ni går av piren där båten lägger till. Och där finns det anslag om olika hotell. Det kan även finns Roomsare som väntar vid piren.

Jag har alltid bott hos Mike på Annas Rooms och trivts hysteriskt bra. Stället är knappt 10 år gammalt, väldigt välskött, med välutrustade rum och alla rum har en fantastisk utsikt över Livadiabukten. Finns info om det här på Kalimera. Ett annat alternativ som jag vet många trivs på är Elenis. Ligger på andra sidan byn ca 25 meter från vattenbrynet... Men det finns gott om boende på Tilos så ni lär nog inte ha några problem att hitta boende på plats. Inte den tiden.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2011-02-20, 23:58
bob-kåres avatar
bob-kåre bob-kåre är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Ort: Edane
Inlägg: 442
Standard Sv: Boka nu?

Tack för tipsen, Annas har jag kikat lite på. Men jag skippar nog förbokning och ger oss privilegiet att gå fram och tillbaka på strandpromenaden och välja själva
Svara med citat
  #7  
Gammal 2011-02-21, 08:02
Blueseas avatar
Bluesea Bluesea är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 397
Standard Sv: Boka nu?

Och vi brukar rekommendera Blue Sky alldeles vid hamnen. Strålande utsikt över alla båtar/färjor som lägger till. Stor balkong, ac, sovloft mm. Om du googlar på Tilos Travel kan du läsa mer.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2011-02-21, 12:34
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Boka nu?

Citat:
Ursprungligen postat av bob-kåre Visa inlägg
Tack för tipsen, Annas har jag kikat lite på. Men jag skippar nog förbokning och ger oss privilegiet att gå fram och tillbaka på strandpromenaden och välja själva
Du behöver inte förboka. Det enda som är svårt är att välja boende, det finns nämligen otroligt många bra ställen att bo på. Nästan alla har grym utsikt över den vackra bukten. Jag brukar bo på Annas studios eller Marina studios.

Rumsuthyrare möter upp båtarna. Det finns ingen "rumskiosk" längre.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT