Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Tilos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-09-17, 09:58
maja68s avatar
maja68 maja68 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 219
Standard Dream Island Tilos

Mysigt, fräscht litet hotell och alldeles på stranden men passa på nu i september för nästa år höjer de priset till nästan det dubbla! jag betalade 35 euro i år och nästa års priser blir prutat och klart 70 euro. de hävdar de skall servera frukost, men en frukost kan ju inte kosta 35 euro
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-09-17, 10:51
anoula
Gäst
 
Inlägg: n/a
Standard Sv: Dream Island Tilos

Jag ringde på skoj och frågade vad en enrumslägenhet skulle kosta i september i år och fick svaret 60 EUR. När jag frågade vad priserna för nästa år skulle bli fick jag svaret att priset för SAMMA lägenhet, under SAMMA period skulle bli: 120 EUR!!!

Det luktar riktigt illa det här.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-09-17, 11:36
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Rethymno, Kreta
Inlägg: 1 846
Standard Sv: Dream Island Tilos

Citat:
Ursprungligen postat av anoula Visa inlägg

Det luktar riktigt illa det här.
...för dom ja, det luktar nedläggning av ett hotell!!

....om dom nu är ensamma om att fördubbla priset vill säga. Följer andra efter är det en annan sak, men det vore intr. att höra om det är liknande chockhöjningar på andra platser i Grekland.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-09-17, 14:24
coanma coanma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Sørlandet
Inlägg: 449
Standard Sv: Dream Island Tilos

Om dere ser på nettsiden så opererer Dream Island ikke offisielt med de prisene i september som dere skriver . Det står 100 euro for 1-roms og 120 for 2 roms , så.........
Hørte at flere som bodde på Dream Island kjøpte frokost på Eleni , 2 euro rimeligere. Kanskje derfor de vil legge det inn i prisen.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2010-09-17, 15:09
anoula
Gäst
 
Inlägg: n/a
Standard Sv: Dream Island Tilos

Citat:
Ursprungligen postat av coanma Visa inlägg
Om dere ser på nettsiden så opererer Dream Island ikke offisielt med de prisene i september som dere skriver . Det står 100 euro for 1-roms og 120 for 2 roms , så.........
Ja, personen jag talade med på telefon sa att det är nästa års priser som står på hemsidan.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2010-09-17, 17:31
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Dream Island Tilos

Dream Island? Var det inte en person med samma nickname som ville ha vänner här helt plötsligt?? Hon kontaktade de som skrivit om Tilos? Inte med de priserna svarar jag

Lissi
Svara med citat
  #7  
Gammal 2010-09-17, 17:42
Soleil Soleil är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 334
Standard Sv: Dream Island Tilos

Jag fick en mystisk post av Dream island ett tag sedan. Har frågat något om Tilos nog. Texten var på engelska om jag minns rätt. l
Svara med citat
  #8  
Gammal 2010-09-17, 17:56
coanma coanma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Sørlandet
Inlägg: 449
Standard Sv: Dream Island Tilos

Det er samme person. Jeg fikk et spørsmål om å bli venn???? Hva som menes vet jeg ikke......
Svara med citat
  #9  
Gammal 2010-09-17, 18:39
malou malou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 1 349
Standard Sv: Dream Island Tilos

Om dette gir en pekepinn for neste års hotellpriser generelt i Hellas, vil nok mange vurdere andre reisemål. Så langt er det slett ikke sikkert lengselen og lojaliteten strekker seg. I disse tider. I så fall trist for Hellas og øyriket, som vil tape viktige inntekter.

Gjelder dobling av overnattingsprisen kun Dream Island, er det jo greit. Det finnes åpenbart mange andre hotell på Tilos.
Svara med citat
  #10  
Gammal 2010-09-18, 07:53
maja68s avatar
maja68 maja68 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 219
Standard Sv: Dream Island Tilos

Hej alla

det är en person, sonen till ägaren som kallar sig Akis som sköter marknadsföringen/kontakt med gäster, potentiella kunde osv på Dream Island. Han berättade för mig att Apollo ska ha i princip alla rum nästa år, men är det så att det ej blir fullbokat med dem skall de hyra ut till deras hemsidas priser, för oss som varit där tidigare kan en mkt liten rabatt komma i fråga men det blir fortfarande sjukt dyrt om man reser ensam. Visst har Dream Island ett bra läge men nåt lyxhotell är det absolut inte frågan om som de själva tycks tro när det tar ut 7000 kr för en vecka för en person! jag betalade 35 euro per natt i maj där i år!

mvh maja
Svara med citat
  #11  
Gammal 2010-09-18, 08:36
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Dream Island Tilos

Citat:
Ursprungligen postat av Yanna Visa inlägg
...för dom ja, det luktar nedläggning av ett hotell!!

....om dom nu är ensamma om att fördubbla priset vill säga. Följer andra efter är det en annan sak, men det vore intr. att höra om det är liknande chockhöjningar på andra platser i Grekland.
Då blir det nog ganska tomt där. Visst finns det säkert dom som betalar mycket men då vill de ha hög standard och komfort.

Personligen tycker jag det verkar som allt fler förbokar sina boenden långt innan vilket kanske får grekerna att tro att turisterna inte är så priskänsliga.

Eva
Svara med citat
  #12  
Gammal 2010-09-18, 17:28
Soleil Soleil är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 334
Standard Sv: Dream Island Tilos

Vi skall till Tilos nästa vår med Tjäreborg. Detfinns 4 hotell att välja mellan
o.priserna är ok. Vi har intresse för Ilidi Rock Beach, har inte bokat ännu.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT