Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Kalymnos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2017-02-04, 11:44
Maggys avatar
Maggy Maggy är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Skåne
Inlägg: 512
Standard Pserimos i augusti 2017

Är lite osäker på om jag lagt detta inlägg i rätt forum... Så har jag då bokat en vecka på den pyttelilla ön Pserimos, en vecka, i slutet på augusti. Första säsongen som Apollo reser dit och boendet är på H Hotel Pserimos Villas ...ser ut att vara en underbar ö och ett helt underbart hotell...


/Maggy
Svara med citat
  #2  
Gammal 2017-02-04, 12:48
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Sv: Pserimos i augusti 2017

Fin sandstrand. En liten tur till Kalymnos hinner du med, hör av dig så kan vi ta en fika eller nåt!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2017-02-04, 13:06
Maggys avatar
Maggy Maggy är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Skåne
Inlägg: 512
Standard Sv: Pserimos i augusti 2017

Ja, det hade varit roligt Monica!
Svara med citat
  #4  
Gammal 2017-02-10, 10:40
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 266
Standard Sv: Pserimos i augusti 2017

Pserimos är den enda ön i Dodekanserna som jag inte har varit på. Vet inte varför det inte blivit av. Ön finns inte ens med på Kalimera.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2017-02-10, 12:45
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Sv: Pserimos i augusti 2017

Det är väl bra att du har något kvar att upptäcka!
Svara med citat
  #6  
Gammal 2017-02-10, 18:28
Maggys avatar
Maggy Maggy är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Skåne
Inlägg: 512
Standard Sv: Pserimos i augusti 2017

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Pserimos är den enda ön i Dodekanserna som jag inte har varit på. Vet inte varför det inte blivit av. Ön finns inte ens med på Kalimera.

...lovar att rapportera när jag är där Apollos "nykomling" detta året Hoppas verkligen att det faller väl ut! Om inte med Apollo så är det ju inte så svårt att ta mig dit på egen hand...från Kos eller Kalymnos ...kanske Pserimos dyker upp här som en egen ö så småningom...

Kommer för övrigt att besöka Pserimos i maj/juni en eller ett par dagar när jag är på Kalymnos...
Svara med citat
  #7  
Gammal 2017-02-11, 09:25
simetras avatar
simetra simetra är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 2 145
Standard Sv: Pserimos i augusti 2017

Citat:
Ursprungligen postat av Maggy Visa inlägg
Så har jag då bokat en vecka på den pyttelilla ön Pserimos, en vecka, i slutet på augusti. Första säsongen som Apollo reser dit och boendet är på H Hotel Pserimos Villas ...ser ut att vara en underbar ö och ett helt underbart hotell...


/Maggy
Så härligt det låter! Gillade verkligen denna lilla ö, det lilla jag såg av den (Avlakia) de få timmarna vi var i land .



Hur ordnar Apollo det med transporten/transfern dit? Vad jag har förstått landar de flesta flyg fortfarande ganska sent på Kos?
Svara med citat
  #8  
Gammal 2017-02-11, 10:48
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är uppkopplad nu
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 650
Standard Sv: Pserimos i augusti 2017

Så härligt det ser ut. Har angjort hamnen ett par ggr, men aldrig gått i land. Man borde göra det nån gång!

/NW
Svara med citat
  #9  
Gammal 2017-02-11, 11:29
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 266
Standard Sv: Pserimos i augusti 2017

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Så härligt det ser ut. Har angjort hamnen ett par ggr, men aldrig gått i land. Man borde göra det nån gång!
Jag har inte ens varit i hamnen, hur jag nu har lyckats undvika det.

Fin bild Simetra!
Svara med citat
  #10  
Gammal 2017-02-11, 11:45
Maggys avatar
Maggy Maggy är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Skåne
Inlägg: 512
Standard Sv: Pserimos i augusti 2017

Citat:
Ursprungligen postat av simetra Visa inlägg
Så härligt det låter! Gillade verkligen denna lilla ö, det lilla jag såg av den (Avlakia) de få timmarna vi var i land .



Hur ordnar Apollo det med transporten/transfern dit? Vad jag har förstått landar de flesta flyg fortfarande ganska sent på Kos?
Åh vilken underbar bild!! Det här blir säkert helt i mitt tycke... Bra flygtider från Kastrup. Avgång 06.00, på Kos 10.25. Eventuell väntetid 1-2 timmar innan båt till Pserimos på ca 30 minuter. Hem avgång från Kos 11.25 på Kastrup 13.50. Eventuell väntetid på Kos är bara mysigt. Sitta där med någonting gott att dricka

Jag ska ju till Kalymnos i maj två veckor, med Ving då, och ska försöka få en eller två övernattningar på någon taverna.

Inte billigt precis, resan till Pserimos... det får det vara värt...
Svara med citat
  #11  
Gammal 2017-02-12, 08:35
simetras avatar
simetra simetra är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 2 145
Standard Sv: Pserimos i augusti 2017

Citat:
Ursprungligen postat av Maggy Visa inlägg
Åh vilken underbar bild!! Det här blir säkert helt i mitt tycke... Bra flygtider från Kastrup. Avgång 06.00, på Kos 10.25. Eventuell väntetid 1-2 timmar innan båt till Pserimos på ca 30 minuter. Hem avgång från Kos 11.25 på Kastrup 13.50. Eventuell väntetid på Kos är bara mysigt. Sitta där med någonting gott att dricka

Jag ska ju till Kalymnos i maj två veckor, med Ving då, och ska försöka få en eller två övernattningar på någon taverna.

Inte billigt precis, resan till Pserimos... det får det vara värt...
Tack!

Vilka perfekta flyg- och transfertider du fått! Synd med priset bara men kul att Apollo vågar pröva något nytt och erbjuder lite mer udda resmål då och då Är det annars bara tavernorna som erbjuder rum, finns det inga andra pensionat eller hotell där än detta?
Svara med citat
  #12  
Gammal 2017-02-12, 10:00
Maggys avatar
Maggy Maggy är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Skåne
Inlägg: 512
Standard Sv: Pserimos i augusti 2017

Citat:
Ursprungligen postat av simetra Visa inlägg
Tack!

Vilka perfekta flyg- och transfertider du fått! Synd med priset bara men kul att Apollo vågar pröva något nytt och erbjuder lite mer udda resmål då och då Är det annars bara tavernorna som erbjuder rum, finns det inga andra pensionat eller hotell där än detta?
Ja, flygtiderna är verkligen perfekta ...hinner både med att bada, se mig omkring och äta en god middag på ankomstdagen Detta, Pserimos Villas, är det enda hotellet. Hotellet har en sida på fb Jag har kontaktat dem och fick veta att pool och poolbar är under uppbyggnad nu inför säsongen. Annars finns ett par tavernor som hyr ut rum. Jag har velat hit och dit till ett antal olika öar tills jag såg att Apollo öppnade upp till Pserimos. Jag flyttade över min bokning från Samos/Kokkari till detta Lite märkligt bara att Apollo inte har Lesvos...
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT