Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland > Mat & Dryck

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2014-11-07, 09:11
cutejessika cutejessika är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2014
Inlägg: 5
Standard Grekiskt kaffe?

Efter min snart två månder långa volontärsvistelse ska jag snart resa hem till Finland.
Till mina familjemedlemmar hemma har jag tänkt köpa grekiskt te, men alla dricker inte te så nu undrar jag om det finns någon speciell grekisk kaffe jag också kan köpa hem?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2014-11-07, 09:26
jan c jan c är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2005
Inlägg: 796
Standard Sv: Grekiskt kaffe?

Citat:
Ursprungligen postat av cutejessika Visa inlägg
Efter min snart två månder långa volontärsvistelse ska jag snart resa hem till Finland.
Till mina familjemedlemmar hemma har jag tänkt köpa grekiskt te, men alla dricker inte te så nu undrar jag om det finns någon speciell grekisk kaffe jag också kan köpa hem?
Javisst Grek.kaffe .finns gå in i en kaffehandel och fråga .Du behöver en sketosbryggare också ,i regel en billig aluminiumkastrull utformad på ett spec, sätt .DEt kan bli ett trevligt present paket.Be om en lektion hur kaffet kokas i butiken också.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2014-11-07, 18:02
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 686
Standard Sv: Grekiskt kaffe?

Har inga bra tips om kaffe, däremot blev jag nyfiken på din volontärsvistelse. Har du lust att berätta mer om den?

/Netwolf - obotligt nyfiken
Svara med citat
  #4  
Gammal 2014-11-07, 19:11
jan c jan c är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2005
Inlägg: 796
Standard Sv: Grekiskt kaffe?

Citat:
Ursprungligen postat av jan c Visa inlägg
Javisst Grek.kaffe .finns gå in i en kaffehandel och fråga .Du behöver en sketosbryggare också ,i regel en billig aluminiumkastrull utformad på ett spec, sätt .DEt kan bli ett trevligt present paket.Be om en lektion hur kaffet kokas i butiken också.
Glömde att skriva gå in på ett Grek .cafenion och prova kaffet själv så du vet vad du pratar om .Du best kaffet enl följande .Sketo =svart inget socker .metri = lite socker.Glyko = mycket socker ,kaffet serveras i små koppar ibotten är det kaffesump ,det skall stå och klarna en stund innan du dricker .Och det drickes med försiktighet för att undvika ,just sumpen.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2014-11-10, 09:48
MetaxaHasses avatar
MetaxaHasse MetaxaHasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2011
Ort: Luleå
Inlägg: 393
Standard Sv: Grekiskt kaffe?

MEN!!!GLÖM INTE ATT METAXA TILL ÄR ETT MÅSTE!!
HASSE
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT