Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Thassos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2015-12-28, 14:48
evos evos är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Inlägg: 4
Standard hotell Filia eller Vera Lili?

Håller på att inskola barnbarnen att älska Grekland och ska nu åka med 9 åringen till Thassos. Tittar på Air tours hotell Filia eller Vera Lili. Vilket rekommenderar ni?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2015-12-30, 09:29
ErOgs avatar
ErOg ErOg är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Uppsala
Inlägg: 596
Standard Sv: hotell Filia eller Vera Lili?

Hej! Vi har bara bott på Filia men känner ganska väl till Vera Lili, de ligger ganska nära varandra. Båda har pool där Vera Lili har ett mysigare poolområde men ligger intill "stora vägen" in mot Limenas vilket kanske kan vara störande, men också väldigt nära den bästa(?) Supermarketen. Filia hade/har en finsk- och svenskspråkig ägarinna och inrymmer bl.a. Avis biluthyrning samt platskontoren för Airtours oc Apollo, vilket naturligtvis är praktiskt. För en 9-åring är avstånden till stränder och tavernor inget problem, även om det är några hundra meter till närmsta strand och kanske en kilometer in till bycentrum. De direkta omgivningarna är kanske inte så väldigt mysiga men utsikten mot bergen är härlig. Kolla bilder (Panoramio) samt Street view på Google Earth så får ni en bättre uppfattning. Tror de är likvärdiga, men kanske olika, Filia ligger lite "omysigt" bakom skolan men kanske vinner på annat..?
Svara med citat
  #3  
Gammal 2016-01-04, 20:27
Tammiss avatar
Tammis Tammis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Köping
Inlägg: 77
Standard Sv: hotell Filia eller Vera Lili?

Hej!
Filia är mitt favorithotell på Thassos. Jag rekommenderar det varmt. Dessvärre vet jag inget om Vera Lily, kanske är lika bra det.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT