Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Tinos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2015-01-28, 10:31
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Veckans bild och veckans strand

TACK JANNE
Precis vad som behövdes denna gråmulna dag! Pirgos som alltid är lika mysigt och Lichnaftia, den fina lilla stranden där jag inte varit sen 2009.
Jag minns att vi parkerade bilen lite högt upp bland några hus och så fick man gå ner en trappa och sen genom denna växttunnel.....

.....innan man kom fram till denna mysiga strand, Lichnaftia...



Jag måste nog hyra bil själv en dag i maj för att ta mig dit igen.

Lissi
Svara med citat
  #2  
Gammal 2015-01-28, 10:42
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Veckans bild och veckans strand

Ja, Tinos är verkligen fint Lissi!..

Tror Janne har uppdaterat Tinos-guiden...läste den igår... blev väldigt sugen att åka dit igen... ...MEN tidigast i höst!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2015-01-28, 11:22
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Veckans bild och veckans strand

Det är bra att vi håller Tinos-ställningarna Sunny. Jag på våren och Du på hösten!

Lissi
Svara med citat
  #4  
Gammal 2015-01-28, 11:50
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Veckans bild och veckans strand

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Det är bra att vi håller Tinos-ställningarna Sunny

Lissi
Ja, jag funderar starkt på att kombinera Tinos med Andros.. så jag får uppleva den ön också!..
Svara med citat
  #5  
Gammal 2015-01-28, 12:00
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Veckans bild och veckans strand

Citat:
Ursprungligen postat av Sunny12 Visa inlägg
Ja, jag funderar starkt på att kombinera Tinos med Andros.. så jag får uppleva den ön också!..
Jag tror, att Du skulle gilla Andros.....Du skulle hitta många fina vandringar.

Lissi
Svara med citat
  #6  
Gammal 2015-01-28, 12:09
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Veckans bild och veckans strand

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Jag tror, att Du skulle gilla Andros.....Du skulle hitta många fina vandringar.

Lissi
Det tror jag med!..
Svara med citat
  #7  
Gammal 2015-01-28, 12:29
carl04 carl04 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Ucklum
Inlägg: 189
Standard Sv: Veckans bild och veckans strand

Härliga bilder! Åker till bl.a. Andros och Tinos i juni och ser väldigt mycket fram emot mitt första besök på dessa öar. Har bokat rum hos Nikoleta på Tinos efter rekommendationer här. Det blir definitivt till att hyra moppe/bil på Tinos och ta oss till ställena som dina bilder beskriver. Härliga Grekland!
Svara med citat
  #8  
Gammal 2015-01-28, 12:38
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Veckans bild och veckans strand

Citat:
Ursprungligen postat av carl04 Visa inlägg
Åker till bl.a. Andros och Tinos i juni och ser väldigt mycket fram emot mitt första besök på dessa öar. Härliga Grekland!
Du har väl köpt Kalimeras Tinos-guide?
Väldigt användbar, tyckte iaf jag, när jag var dit första gången 2013, då det finns ett femtiotal byar att besöka OM man vill!..
Svara med citat
  #9  
Gammal 2015-01-28, 19:56
carl04 carl04 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Ucklum
Inlägg: 189
Standard Sv: Veckans bild och veckans strand

Japp, den har jag införskaffat och den är väldigt bra med mycket matnyttigt innehåll. Vi är iväg tre veckor totalt och åker Andros-Tinos-Syros och sedan har vi fem dagar öppna innan vi återvänder till Aten. Just Tinos ska bli väldigt spännande och jag ser också fram emot boendet hos Nikoleta som jag läst så mycket positivt om här på Kalimera.
Svara med citat
  #10  
Gammal 2015-01-28, 19:59
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Veckans bild och veckans strand

Citat:
Ursprungligen postat av carl04 Visa inlägg
Japp, den har jag införskaffat och den är väldigt bra med mycket matnyttigt innehåll. Vi är iväg tre veckor totalt och åker Andros-Tinos-Syros och sedan har vi fem dagar öppna innan vi återvänder till Aten. Just Tinos ska bli väldigt spännande och jag ser också fram emot boendet hos Nikoleta som jag läst så mycket positivt om här på Kalimera.
....berätta gärna sen hur ni upplevde dessa öar, personligen är jag mest nyfiken på Andros!..
Svara med citat
  #11  
Gammal 2015-01-28, 20:34
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Veckans bild och veckans strand

Citat:
Ursprungligen postat av carl04 Visa inlägg
ust Tinos ska bli väldigt spännande och jag ser också fram emot boendet hos Nikoleta som jag läst så mycket positivt om här på Kalimera.
Nikoleta är en underbar person och eftersom hon pratar flytande svenska så är hon så himla glad när det kommer svenska gäster. Hela hon är f ö som en sol!

I november när vi var i Aten så träffade vi både Nikoleta och maken som också var där. I april åker jag till Tinos för tolfte gången sen 2008 och ska fira grekisk påsk där. I maj kommer jag åter så då blir det trettonde gången
Hoppas ni gillar Tinos! För mig är det som att komma "hem" var gång jag är där.
Att hyra bil är nästan ett "måste" så ni kan se många av de vackra byarna.
Jag skickar gärna en karta så ni kan följa med i guiden om ni vill. Skriv PM i så fall.

Lissi
Svara med citat
  #12  
Gammal 2015-01-28, 20:37
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 289
Standard Sv: Veckans bild och veckans strand

Jo Tinos är en vacker och härlig ö. Det jag tillades mest av var de vackra byarna i allmänhet och Pirgos i synnerhet. Dessutom var Chora trevligt. Där finns för mig mera att uppleva. Det som skulle få mig att sätta upp Tinos på återvändarlistan hade varit om stränderna hade varit lite vassare. Det var det som jag saknade mest. Men Tinos byar är oerhört vackra!

Masse
Svara med citat
  #13  
Gammal 2015-01-28, 20:46
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Veckans bild och veckans strand

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Jag skickar gärna en karta så ni kan följa med i guiden om ni vill. Skriv PM i så fall.

Lissi
Ja, det måste jag också tillägga att förutom Tinos-guiden så fick jag många värdefulla tips av Lissi som skickade en karta till mig... det var GULD värt att sitta hemma och planera vilka byar jag skulle åka till... det sparade så mycket tid!

Dessutom hade jag sådan TUR att Lissi var där när jag kom till Tinos och gav mig en guidad tur i Chora... TACK.. igen Lissi... ...sådana ögonblick glömmer man aldrig!
Svara med citat
  #14  
Gammal 2015-01-28, 20:58
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Veckans bild och veckans strand

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
Jo Tinos är en vacker och härlig ö. Det jag tillades mest av var de vackra byarna i allmänhet och Pirgos i synnerhet. Dessutom var Chora trevligt. Där finns för mig mera att uppleva. Det som skulle få mig att sätta upp Tinos på återvändarlistan hade varit om stränderna hade varit lite vassare. Det var det som jag saknade mest. Men Tinos byar är oerhört vackra!

Masse
Vilka stränder var ni på Masse?
Var ni t ex i Gianaki, nedan för Kardiani och på Ormos Isternion nedanför Isternion? de är ju sandstränder.

Jag är nästan glad att det inte är lika fina stränder där som på t ex Naxos, för då skulle Tinos vara mycket mer exploaterad...För mig räcker denna strand jättebra Ag Fokas 10-15 min promenad från Nikoletas och med serveringar vid stranden och solsängar. Detta är alldeles i början av stranden. Längre bort finns solsängar och serveringar.



..och denna Kionia på andra sidan Chora. Även där finns solsängar och serveringar längre bort på den bredare biten av stranden bakom dungen man ser. Just denna bild är tagen i slutet av oktober. Jag ligger gärna lite avskilt.


Även stränderna vid Porto är fina tycker jag. Fast jag gillar ju hellre klappersten.

Lissi
Svara med citat
  #15  
Gammal 2015-01-28, 21:28
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Veckans bild och veckans strand

Jag tycker Tinos har flera fantastiskt fina stränder... Ag.Fokas och i Ag.Sostis är också fint, de duger till mig.. fast de går ju inte att jämföra med tex Plaka på Naxos den är något utöver det vanliga!
Men nu när jag varit på Naxos känner jag att Tinos är bättre då det inte är en sån exploaterad ö...känns mer genuin... minns särskilt att jag inte stötte på en enda svensk turist på Tinos, det var övervägande grekiska turister, även mina grannar på Korali hotel var greker.

Senast redigerad av Sunny12 den 2015-01-28 klockan 22:27.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT