Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Thassos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-09-22, 15:20
haggatan haggatan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 12
Standard Hemma igen från Thassos

Ja så var vi hemma igen, en vecka går fort. Thassos var en liten pärla tycker vi, om man vill ha genuint grekiskt så ska man åka dit. Vi bodde på Makedon, ett litet trevligt familjeägt hotell där man vaknade till grekisk musik varje morgon från poolbaren.
Vi hade mulet i två dagar tyvärr men annars var det soligt och precis lagom varmt typ 21-27 gr. Havet var ljuvligt ljummet.
Många trevliga restauranter och tavernor i byn Limenas där vi bodde.
Vi låg på Tarsanas Beach hela tiden härlig strand med bar och taverna 25 meter från stranden.
Så till Thassos kommer vi nog att återvända nån gång.
Bibbi/Haggatan
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-06-07, 14:21
tyrola tyrola är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Inlägg: 30
Standard Sv: Hemma igen från Thassos

Jag var på Thassos för några år sedan och tyckte om ön på många sätt men vi var mycket besvärade av alla getingar. Var det lika illa nu? Jag tror vi åkte i augusti och jag inbillar mig att det är bättre i början av sommaren. Jag har en arbetskamrat som ska åka nu i juli, därför undrar jag ang. getingarna.
Hälsn
Birgitta
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-06-19, 21:46
haggatan haggatan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 12
Standard Sv: Hemma igen från Thassos

Hej.
Nej vi märkte inte av så mycket getingar, det kom väl någon ibland men inte så att vi upplevde det besvärande alls, tyckte nog nästan att alla tusen katter som var på restauranterna var mer irriterande, eller det är väl mest att jag tyckte så synd om dom när dom satt och jamade och tiggde.
MVH Bibbi
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-07-20, 17:56
dellecom dellecom är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: Limenas, Thassos
Inlägg: 5
Standard Varit på thassos?

Gå in på Tripadvisor och skriv omdömen om restaurangerna och barerna ni gått på. Dåliga som bra. Alla åsikter är viktiga!

http://www.tripadvisor.se/Restaurant...n_Islands.html
Svara med citat
  #5  
Gammal 2012-06-14, 16:12
insolazione insolazione är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 15
Standard Sv: Hemma igen från Thassos

Citat:
Ursprungligen postat av haggatan Visa inlägg
Hej.
Nej vi märkte inte av så mycket getingar, det kom väl någon ibland men inte så att vi upplevde det besvärande alls, tyckte nog nästan att alla tusen katter som var på restauranterna var mer irriterande, eller det är väl mest att jag tyckte så synd om dom när dom satt och jamade och tiggde.
MVH Bibbi
Vi bokade resa till Thassos för en vecka sedan och NU ser jag ditt inlägg! Jag är nämligen extremt rädd för katter (konstigt att jag gillar Grekland va? ), men har klarat mig ganska bra genom åren... Menar du att det är extra mycket katter på Thassos, jämför med andra öar (vilka?)? Hoppas på svar, i så fall får vi kanske tänka över valet att åka till Thassos...
Svara med citat
  #6  
Gammal 2012-06-14, 16:23
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 414
Standard Sv: Hemma igen från Thassos

Jag har varit på Thassos och upplevde inte att det fanns mer katter där än på andra öar. De ställen jag sett mest katter på är Samos och Symi.
Men det upplevs säkert olika och beror nog på i vilken ort man vistas.
Jag tycker absolut inte att du ska välja bort Thassos som är en jättetrevlig ö med låg prisbild.
Själv älskar jag katter!!

Katitzi
Svara med citat
  #7  
Gammal 2012-06-15, 00:06
mia65mia mia65mia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2007
Ort: Östersund
Inlägg: 35
Standard Sv: Hemma igen från Thassos

Avstå inte från Thassos pga rädslan för katter!!! Upplevde inte det som nått större problem där jämfört med andra grekiska öar. Och jag gillar inte katter så jag skulle ha reagerat. Thassos är en underbar ö som ni bara inte får missa. Var där för ganska exakt ett år sedan och jag skall absolut tillbaka. Önskar er en trevlig resa!

Mia
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT