Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2017-04-03, 08:52
Oliv-ewa Oliv-ewa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 144
Standard Hotell Porto Platanias Beach & SPA?

Tänkte resa till Platanias 28/4 från Gbg 1v, men kan inte bestämma vilket hotell jag ska bo på. Har kollat hotell med Apollo. Läget nära havet o centrum är viktigt, men oxå hotellstandarden. Har någon bott på Porto Platanias Beach & SPA? Verkar ha fint läge, men fått en del dåliga omdömen från gäster. Känner någon till det hotellet? Har ni andra hotell tips att ge?

/Ewa med beslutsångest
Svara med citat
  #2  
Gammal 2017-04-04, 23:05
Oliv-ewa Oliv-ewa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 144
Standard Sv: Hotell Porto Platanias Beach & SPA?

Citat:
Ursprungligen postat av Oliv-ewa Visa inlägg
Tänkte resa till Platanias 28/4 från Gbg 1v, men kan inte bestämma vilket hotell jag ska bo på. Har kollat hotell med Apollo. Läget nära havet o centrum är viktigt, men oxå hotellstandarden. Har någon bott på Porto Platanias Beach & SPA? Verkar ha fint läge, men fått en del dåliga omdömen från gäster. Känner någon till det hotellet? Har ni andra hotell tips att ge?

/Ewa med beslutsångest
Nu är det i alla fall bokat o klart! Ibland får man chansa - fick de sista rummen med Apollo på detta hotell och får nu se fram emot att bo i Platanias för första gången. Bara varit där på dagsbesök förut för att äta på nån restaurang, men inte besökt stränderna eller området i övrigt.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2017-04-05, 08:36
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 748
Standard Sv: Hotell Porto Platanias Beach & SPA?

Grattis till Kretaresan!!
Ni får det säkert jättebra på Porto Platania.
Om man söker ett boende med xtra allt så har ni nog valt rätt.
Närhet till Platanias stora utbud av restauranger och shopping och den lååånga stranden. Om ni promenerar vid vattnet mot hotell Ilianthos i Agia Marina så får ni ännu finare strand och bad. (Titta på Apollos karta).
Ett restaurangtips är Astrea högt upp i Platania. Finns att googla. Utsikten är fantastiskt och personalen kanon! Dom har gratis taxi från taxitorget.
/ Kajja
Svara med citat
  #4  
Gammal 2017-04-05, 21:01
Oliv-ewa Oliv-ewa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 144
Standard Sv: Hotell Porto Platanias Beach & SPA?

Tack för dina fina tips! Känns riktigt skönt när man väl har bokat. Vi valde inte hel- eller halvpension, för jag tröttnar på det. Vi vill sitta i olika miljöer och njuta av olika utsikt, menyer o servitörer

Var hittar vi taxitorget?
Svara med citat
  #5  
Gammal 2017-04-05, 21:23
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 748
Standard Sv: Hotell Porto Platanias Beach & SPA?

Hej O-E
Det ligger nära ert hotell. Gå bara över gatan. Mitt i centrala Platania. Det ligger även flera uteserveringar vid taxitorget.
På en av dem jobbar en man som kallar sig Jörgen. Står även Jörgen på hans T-shirt. Han jobbar på Astrea åxå.
Ni kan inte missa denna underbara grek. Fråga efter matplats på dagen så får ni taxibiljetter. Hoppas ni gillar Ouzo...han bjuder frikostigt..haha
P.S Det är inte långt till Astrea alls...men det är jättebrant😰
/ Kajja
Svara med citat
  #6  
Gammal 2017-04-05, 22:14
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Sv: Hotell Porto Platanias Beach & SPA?

Citat:
Ursprungligen postat av Kajja Visa inlägg
Hej O-E
Det ligger nära ert hotell. Gå bara över gatan. Mitt i centrala Platania. Det ligger även flera uteserveringar vid taxitorget.
På en av dem jobbar en man som kallar sig Jörgen. Står även Jörgen på hans T-shirt. Han jobbar på Astrea åxå.
Ni kan inte missa denna underbara grek. Fråga efter matplats på dagen så får ni taxibiljetter. Hoppas ni gillar Ouzo...han bjuder frikostigt..haha
P.S Det är inte långt till Astrea alls...men det är jättebrant😰


/ Kajja

Tänk så olika man kan tycka... Själv skulle jag aldrig gå till Jörgens bar eller Astrea pga att jag inte ser något nöje i att umgås med skitfulla norrmän som glatt häver i sig all bjudraki som serveras. (obs! Jag gillar norrmän men vill hellre ha en blandad publik inkl greker när jag är ute)
Nä vill man äta god mat i Platanias så rekommenderar jag Barba Thomas, Drossia och Platanos.


Jag har bott på Port Platanias några gånger och det är helt ok.


// Malin - som har 10 dagar kvar tills jag åter är på Kreta
Svara med citat
  #7  
Gammal 2017-04-05, 23:12
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 748
Standard Sv: Hotell Porto Platanias Beach & SPA?

[QUOTE=nilam;396519]Tänk så olika man kan tycka... Själv skulle jag aldrig gå till Jörgens bar eller Astrea pga att jag inte ser något nöje i att umgås med skitfulla norrmän som glatt häver i sig all bjudraki som serveras. (obs! Jag gillar norrmän men vill hellre ha en blandad publik inkl greker när jag är ute)
Nä vill man äta god mat i Platanias så rekommenderar jag Barba Thomas, Drossia och Platanos.


Jag har bott på Port Platanias några gånger och det är helt ok.

Nilam, nu var det just utsikten och den trevliga atmosfären jag syftade på! "Skitfulla norrmän" undviker vi...även skitfulla svenskar!! Om du läser mina inlägg här på Kalimera om resor vi gjort så ser du vilken typ av vistelser vi/jag gillar.
Känns som en tennismatch...för...emot..för...emot...när man skriver på forumet. Börjar tröttna på att ge tips närman dissas faktiskt..
/ Kajja
Svara med citat
  #8  
Gammal 2017-04-05, 23:14
Oliv-ewa Oliv-ewa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 144
Standard Sv: Hotell Porto Platanias Beach & SPA?

Citat:
Ursprungligen postat av Kajja Visa inlägg
Hej O-E
Det ligger nära ert hotell. Gå bara över gatan. Mitt i centrala Platania. Det ligger även flera uteserveringar vid taxitorget.
På en av dem jobbar en man som kallar sig Jörgen. Står även Jörgen på hans T-shirt. Han jobbar på Astrea åxå.
Ni kan inte missa denna underbara grek. Fråga efter matplats på dagen så får ni taxibiljetter. Hoppas ni gillar Ouzo...han bjuder frikostigt..haha
P.S Det är inte långt till Astrea alls...men det är jättebrant😰
/ Kajja
Älskar Ouzo
Svara med citat
  #9  
Gammal 2017-04-05, 23:21
Oliv-ewa Oliv-ewa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 144
Standard Sv: Hotell Porto Platanias Beach & SPA?

Citat:
Ursprungligen postat av nilam Visa inlägg
Tänk så olika man kan tycka... Själv skulle jag aldrig gå till Jörgens bar eller Astrea pga att jag inte ser något nöje i att umgås med skitfulla norrmän som glatt häver i sig all bjudraki som serveras. (obs! Jag gillar norrmän men vill hellre ha en blandad publik inkl greker när jag är ute)
Nä vill man äta god mat i Platanias så rekommenderar jag Barba Thomas, Drossia och Platanos.


Jag har bott på Port Platanias några gånger och det är helt ok.


// Malin - som har 10 dagar kvar tills jag åter är på Kreta
Ja då har man redan lite o välja på. Vet du om det finns grekisk musik på någon restaurang/bar?
Svara med citat
  #10  
Gammal 2017-04-05, 23:30
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 748
Standard Sv: Hotell Porto Platanias Beach & SPA?

Citat:
Ursprungligen postat av Oliv-ewa Visa inlägg
Ja då har man redan lite o välja på. Vet du om det finns grekisk musik på någon restaurang/bar?
Ja det finns på flera ställen! Älskar sånt💃💃
Läs på skyltarna vid restaurangerna. Mysigaste ställerna är uppåt till höger från huvudgatan. Alla familjerestaurangerna har bra mat och ibland spontan musik o dans. Oppa!!🎶
Svara med citat
  #11  
Gammal 2017-04-06, 08:19
Oliv-ewa Oliv-ewa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 144
Standard Sv: Hotell Porto Platanias Beach & SPA?

[QUOTE=Kajja;396520]
Citat:
Ursprungligen postat av nilam Visa inlägg
Tänk så olika man kan tycka... Själv skulle jag aldrig gå till Jörgens bar eller Astrea pga att jag inte ser något nöje i att umgås med skitfulla norrmän som glatt häver i sig all bjudraki som serveras. (obs! Jag gillar norrmän men vill hellre ha en blandad publik inkl greker när jag är ute)
Nä vill man äta god mat i Platanias så rekommenderar jag Barba Thomas, Drossia och Platanos.


Jag har bott på Port Platanias några gånger och det är helt ok.

Nilam, nu var det just utsikten och den trevliga atmosfären jag syftade på! "Skitfulla norrmän" undviker vi...även skitfulla svenskar!! Om du läser mina inlägg här på Kalimera om resor vi gjort så ser du vilken typ av vistelser vi/jag gillar.
Känns som en tennismatch...för...emot..för...emot...när man skriver på forumet. Börjar tröttna på att ge tips närman dissas faktiskt..
/ Kajja
Nej sluta inte ge tips Kajja Det är bara bra att olika saker kommer fram. Kalimera är ju för ALLA smakriktningar. Det är oxå bra att våga ha annan åsikt o inte bara jamsa med, för då kan det bli besvikelser när man besöker stället på plats. Astrea hade oxå bra omdömen på Trip Advicer och där lyftes just den enastående utsikten fram!
Svara med citat
  #12  
Gammal 2017-04-06, 13:26
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Sv: Hotell Porto Platanias Beach & SPA?

[QUOTE=Kajja;396520]
Citat:
Ursprungligen postat av nilam Visa inlägg
Tänk så olika man kan tycka... Själv skulle jag aldrig gå till Jörgens bar eller Astrea pga att jag inte ser något nöje i att umgås med skitfulla norrmän som glatt häver i sig all bjudraki som serveras. (obs! Jag gillar norrmän men vill hellre ha en blandad publik inkl greker när jag är ute)
Nä vill man äta god mat i Platanias så rekommenderar jag Barba Thomas, Drossia och Platanos.


Jag har bott på Port Platanias några gånger och det är helt ok.

Nilam, nu var det just utsikten och den trevliga atmosfären jag syftade på! "Skitfulla norrmän" undviker vi...även skitfulla svenskar!! Om du läser mina inlägg här på Kalimera om resor vi gjort så ser du vilken typ av vistelser vi/jag gillar.
Känns som en tennismatch...för...emot..för...emot...när man skriver på forumet. Börjar tröttna på att ge tips närman dissas faktiskt..
/ Kajja

Är det inte det som är just meningen med ett forum att man ger SIN syn på saker och ting... Jag gillar inte ställena du hyllar och därför ger jag 3 andra alternativ.
Man behöver kanske inte bli så jäkla kränkt heller hela tiden som man inte får medhåll...? Fruktansvärt tråkigt om alla tyckte lika :/
// Malin
Svara med citat
  #13  
Gammal 2017-04-06, 13:28
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Sv: Hotell Porto Platanias Beach & SPA?

Citat:
Ursprungligen postat av Oliv-ewa Visa inlägg
Ja då har man redan lite o välja på. Vet du om det finns grekisk musik på någon restaurang/bar?

Abelopas som ligger längs huvudgatan brukar ha livemusik vissa kvällar. Det ligger bredvid Vodaphonebutiken.
Svara med citat
  #14  
Gammal 2017-04-24, 15:53
Oliv-ewa Oliv-ewa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 144
Standard Sv: Hotell Porto Platanias Beach & SPA?

Tack för alla svar. På fredag bär det av

Har ni restauranger att rekommendera så tas det tacksamt emot. Älskar kleftiko och lammkotletter
Svara med citat
  #15  
Gammal 2017-04-24, 20:47
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Sv: Hotell Porto Platanias Beach & SPA?

Citat:
Ursprungligen postat av Oliv-ewa Visa inlägg
Tack för alla svar. På fredag bär det av

Har ni restauranger att rekommendera så tas det tacksamt emot. Älskar kleftiko och lammkotletter

En liten bit upp från första gatan efter torget upp mot gamla Platanias, om ni kommer från ert håll, där öppnar snart en vän till mig en ny taverna. Han har lovat en bred meny med riktig hemlagad kretensisk mat... De skulle försöka öppna i slutet på månaden.


// Malin
Svara med citat
  #16  
Gammal 2017-04-25, 10:59
Oliv-ewa Oliv-ewa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 144
Standard Sv: Hotell Porto Platanias Beach & SPA?

Citat:
Ursprungligen postat av nilam Visa inlägg
En liten bit upp från första gatan efter torget upp mot gamla Platanias, om ni kommer från ert håll, där öppnar snart en vän till mig en ny taverna. Han har lovat en bred meny med riktig hemlagad kretensisk mat... De skulle försöka öppna i slutet på månaden.


// Malin
Okey då kanske det är öppet när vi är där. Vet du vad det stället ska heta?
Svara med citat
  #17  
Gammal 2017-04-25, 11:17
bwh bwh är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 20
Standard Sv: Hotell Porto Platanias Beach & SPA?

Beste maten og service i Platainas fikk vi hos Emily's en liten taverna drevet av to unge jenter. Ligger 50m inn i en sidegate (samme som Drosia) litt forbi China Palace fra der dere kommer fra. Får gode omtaler også på Tripadvisor: https://no.tripadvisor.com/Restauran...ure_Crete.html
Svara med citat
  #18  
Gammal 2017-04-27, 11:27
Oliv-ewa Oliv-ewa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 144
Standard Sv: Hotell Porto Platanias Beach & SPA?

Citat:
Ursprungligen postat av bwh Visa inlägg
Beste maten og service i Platainas fikk vi hos Emily's en liten taverna drevet av to unge jenter. Ligger 50m inn i en sidegate (samme som Drosia) litt forbi China Palace fra der dere kommer fra. Får gode omtaler også på Tripadvisor: https://no.tripadvisor.com/Restauran...ure_Crete.html
Det såg trevligt ut - tack för tipset.
Svara med citat
  #19  
Gammal 2017-04-27, 19:45
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Sv: Hotell Porto Platanias Beach & SPA?

Citat:
Ursprungligen postat av Oliv-ewa Visa inlägg
Okey då kanske det är öppet när vi är där. Vet du vad det stället ska heta?

Dessvärre frågade jag inte det men du kan inte missa det... Halva tavernan är tidigare Jungle Bar så fråga dig fram om du inte hittar
Svara med citat
  #20  
Gammal 2017-04-30, 18:29
Oliv-ewa Oliv-ewa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 144
Standard Sv: Hotell Porto Platanias Beach & SPA?

Hej på er!
Tänkte ge lite återkoppling. Har varit i platanias fre-sönd nu och hotellet var ingen hit för oss. Kan inte alls förstå att det är 5 stjärnigt hotell. Det är alldeles för stort för vår smak och resaurangen förfärlig. En ljudnivå likt en barnmatsal. Fullt av massa sötsaker till frukost och i övrigt ingen stori variation på frukostbuff'en. Dåligt med frukter osv. Tur att vi inte tog hel eller halvpension. Varit uppe i gamla platanias igår kväll och ätit kleftiko som var suuupergod. Stranden utanför hotellet var inget att hurra för heller. Svårt o bada där då man sjönk djupt ner i stenarna och kletig grön "mossig strand". Fick betala 4 euro för en solstol! Tycker det kunde ingått på 5 stjärnigt hotell. Promenerade ca 400 m mot agia marina o badade där i stället och där var gratis solstolar om man år på stället, vilket vi gjorde och ja - det var bra mat! Internet var ur funktion på rummet tills idag söndag kväll, så det har varit svårt att läsa iolika saker o tips om platanias. Nu i kväll kom lite regn oxå, så vi får se vad vi hittar på...
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT