Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Om Forumet

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #41  
Gammal 2016-01-12, 21:58
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Kommentera mera!

Citat:
Ursprungligen postat av Thira Visa inlägg
Haha men det är väl klart de åker. Efter våra fina svar och allt.
....
Svara med citat
  #42  
Gammal 2016-01-12, 22:20
Didi-san Didi-san är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2015
Inlägg: 135
Standard Sv: Kommentera mera!

Citat:
Ursprungligen postat av Thira Visa inlägg
Haha men det är väl klart de åker. Efter våra fina svar och allt.
Hihi, såklart vi åker men att ge någon återkoppling tycker jag borde vara en självklarhet för alla
Svara med citat
  #43  
Gammal 2016-01-12, 22:21
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Kommentera mera!

Citat:
Ursprungligen postat av Didi-san Visa inlägg
Hihi, såklart vi åker men att ge någon återkoppling tycker jag borde vara en självklarhet för alla
Svara med citat
  #44  
Gammal 2016-01-12, 22:50
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 652
Standard Sv: Kommentera mera!

Men va kul med alla kommentarer! Forumet flödar över av inlägg, inte bara denna tråd. KUL och BRAVO allihopa!!! Keep up the good spirit!

/Netwolf
Svara med citat
  #45  
Gammal 2016-01-13, 09:40
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Kommentera mera!

När det gäller återkoppling så är det dåligt med sådant idag. Det gäller inte bara här i forumet utan på internet överlag. Samma sak är det på vår FB-sida, Kalimera Grekland, där jag ibland får frågor. Jag svarar, men får ingen återkoppling, och sällan några tack. Jag får ofta mejl med frågor om Grekland, vart man ska åka osv, men jag får väldigt sällan svar, eller ens ett tack för att jag svarar. Så var det inte förr om åren.
Svara med citat
  #46  
Gammal 2016-01-13, 10:58
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Kommentera mera!

Citat:
Ursprungligen postat av Chras Visa inlägg
Är ofta inne och tittar men det har varit skralt med mina kommentarer. 2015 var ett jobbigt år för egen del. Han dock med New York i mars innan jag gick på strålbehandling.
Det var tråkigt att höra Chras. Hur mår du nu?
Svara med citat
  #47  
Gammal 2016-01-13, 11:02
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Kommentera mera!

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
får ofta mejl med frågor om Grekland, vart man ska åka osv, men jag får väldigt sällan svar, eller ens ett tack för att jag svarar. Så var det inte förr om åren.
Mycket märkligt.....ska det vara så svårt att skicka ett enkelt TACK för hjälpen bara.. hmmm...
Svara med citat
  #48  
Gammal 2016-01-13, 11:19
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: Kommentera mera!

Vi sätter alltid stort värde på att få återkoppling på frågor som ställts samt svar vi ger. Men, som sagt, det är stundtals glest med återkoppling.
Men det må så vara.

Arne och Birgitta

Direkt från Arocaria Hotel, Nea Chora. Vi avvaktar med promenaden ner till gamla saluhallen enär det alltfort blåser friskt här. Kantänka det blir en tur ner till Chania under torsdagen därest vindarna lugnat sig. Solen flödar dock och det är runt 20 grader.
Svara med citat
  #49  
Gammal 2016-01-13, 12:19
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Kommentera mera!

Citat:
Ursprungligen postat av Arne Visa inlägg
Vi sätter alltid stort värde på att få återkoppling på frågor som ställts samt svar vi ger. Men, som sagt, det är stundtals glest med återkoppling.
Men det må så vara.

Arne och Birgitta
.
Fast Arne i sanningens namn hur många gånger har DU kommenterat resebrev t ex?? Jag kommenterar nog era dagsrapporter åtskilliga gånger mer än Du mina


Att svara på frågor om resmål tycker jag är kul om jag känner till platsen och att svara på frågor om TINOS gör jag ju jättegärna och skickar den info jag har. Själv blir man ju himla glad för all info man får om resmål man själv ska till! Vi har ju alla VÅRA favoriter och då är man gärna ambassadör för den platsen...
Tänk Nafplio kan jag inte tänka på utan att tänka på Admirala, Koroni är förknippat med Annelie, Kalymnos med Riitta, och Hjalta99 mfl, Karpathos med Mikke och Karinafp, Chania med Kikh, Rethymno med Yanna , Paleochora med Arne och Birgitta, Kari och Arne osv osv ingen glömd!


Lissi

Senast redigerad av Lissi den 2016-01-13 klockan 12:32.
Svara med citat
  #50  
Gammal 2016-01-13, 13:33
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: Kommentera mera!

Men Lissi,, Resebrev?? Vem har talat om resebrev?


Arne
Svara med citat
  #51  
Gammal 2016-01-13, 13:49
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Kommentera mera!

Jag menade kommentarer överhuvudtaget om man skriver på forumet och resebrev/rapporter är väl en del av detta? ...eller?

Lissi
Svara med citat
  #52  
Gammal 2016-01-13, 14:43
anneli56s avatar
anneli56 anneli56 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: vounaria/Peloponnesos
Inlägg: 1 150
Standard Sv: Kommentera mera!

Måste säga att jag är dålig på att lämna kommentarer,oftast har jag inte tid.Men däremot gillar jag kommentarer på mina inlägg
Men jag svarar alltid på frågor om Peloponnesos,som ligger mig nära om hjärtat.Och oftast får jag tack tillbaka!
Det är väl så också att man inte kanske läser allt och kommenterar sånt som inte intresserar en,menar tex att för mig är fastlandet mer intressant än öarna.
Svara med citat
  #53  
Gammal 2016-01-13, 15:37
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Kommentera mera!

Citat:
Ursprungligen postat av Arne Visa inlägg
Men Lissi,, Resebrev?? Vem har talat om
Arne
Men Arne
- for meg er det du skriver daglige reisebrev
Svara med citat
  #54  
Gammal 2016-01-13, 15:52
Chrass avatar
Chras Chras är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Tomelilla
Inlägg: 679
Standard Sv: Kommentera mera!

Janne
Fick besked i oktober att PSA var 0,1 vilket var mycket bra. Ska gå på tabletter i 2 år och kontroller till en början med var 4:de månad. Det är något man får leva med. Har även KOL och det tycker jag är besvärligare. Det är bara att ta var dag som den kommer och vara förnöjsam att det kunde varit värre.
Häls Chras
Svara med citat
  #55  
Gammal 2016-01-13, 16:55
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 289
Standard Sv: Kommentera mera!

Det var ju ett glädjande PSA-besked du fick Chras! Önskar dig verkligen att det fortsätter på samma goda sätt, och att ditt KOL kan hållas i schack. Hoppas att din positiva attityd fortsätter att vara till stöd för dig!

Masse
Svara med citat
  #56  
Gammal 2016-01-13, 20:45
Monica C Monica C är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2009
Ort: Boden
Inlägg: 1 168
Standard Sv: Kommentera mera!

Citat:
Ursprungligen postat av Chras Visa inlägg
Janne
Fick besked i oktober att PSA var 0,1 vilket var mycket bra. Ska gå på tabletter i 2 år och kontroller till en början med var 4:de månad. Det är något man får leva med. Har även KOL och det tycker jag är besvärligare. Det är bara att ta var dag som den kommer och vara förnöjsam att det kunde varit värre.
Häls Chras
👍😍
Svara med citat
  #57  
Gammal 2016-01-13, 20:50
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Kommentera mera!

Citat:
Ursprungligen postat av Chras Visa inlägg
Janne. Fick besked i oktober att PSA var 0,1 vilket var mycket bra. Ska gå på tabletter i 2 år och kontroller till en början med var 4:de månad. Det är något man får leva med. Har även KOL och det tycker jag är besvärligare. Det är bara att ta var dag som den kommer och vara förnöjsam att det kunde varit värre.
Bra att PSA var så himla bra! Bra att du tar det som du gör, det gör jag också, försöker se det som att det kunde varit värre.

Hoppas att ni kommer iväg i år.
Svara med citat
  #58  
Gammal 2016-01-13, 23:52
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Kommentera mera!

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
Det var ju ett glädjande PSA-besked du fick Chras! Önskar dig verkligen att det fortsätter på samma goda sätt, och att ditt KOL kan hållas i schack. Hoppas att din positiva attityd fortsätter att vara till stöd för dig!

Masse
Alle gode ønsker fra meg og, Chras
Svara med citat
  #59  
Gammal 2016-01-14, 09:23
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 719
Standard Sv: Kommentera mera!

Lissi, det var 12 inlägg som bara handlade om återkoppling före honom. Då hakade Arne på för att ge sina erfarenheter om återkoppling. Inget mer. Det var därför han blev förvånad över din kommentar om honom. Kanske andra blev det också.
Så till ”mera kommentarer”. Ofta kommenterar vi ju det vi är intresserad av, till exempel dom öar eller fastlandet som man brukar resa till eller är intresserad av att resa till. Så är det för dom flesta.
Sen har väl alla en del perioder då man ligger lågt på grund av olika orsaker.
En del är ointresserade av resebrev och bildgåtor och tittar inte på dom. Vi har alla våra speciella intressen.
Nilam har en fantastisk kunskap över Chania-området och kan tipsa om hotell och tavernor. Jag tycker hon gör det bra som svarar nästan varje gång på samma frågor. Andra, ingen nämnd, ingen glömd, har speciella kunskaper om andra öar och byar. Det är så många som tillför kunskaper på Kalimera.
En tråd som jag blev förvånad över var att det bara har blivit 3 inlägg på Nerwolfs ”Krigsåren”. En väldigt intressant tråd när man är Greklandsresenär.Jag trodde Arne skulle kasta sig över den, eftersom han lusläser alla böcker om andra världskriget. Men tråden verkar ha gått i glömska.
Birgitta
Svara med citat
  #60  
Gammal 2016-01-14, 09:25
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Kommentera mera!

Citat:
Ursprungligen postat av yannis Visa inlägg
Lissi, det var 12 inlägg som bara handlade om återkoppling före honom. Då hakade Arne på för att ge sina erfarenheter om återkoppling. Inget mer. Det var därför han blev förvånad över din kommentar om honom. Kanske andra blev det också.
Birgitta
Jag ber Arne så mycket om ursäkt och andra också som ev. störde sig på inlägget!

Lissi
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT