Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Peloponnesos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2016-09-19, 20:58
mikkeline mikkeline är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2007
Ort: Oslo
Inlägg: 19
Standard Tips om bosted i Paralio Astros

Sommeren 2017 håper vi å få til en tur til Peloponnes, nærmere bestemt Nafplio og Paralio Astros.

Er det noen som har erfaring med bosteder i Paralio Astros? Jeg må innrømme at jeg er litt kresen, i den forstand at jeg gjerne vil ha kort vei både til strand og til sentrum (men det bør ikke være noe problem i den lille byen). I tillegg sliter jeg med ryggen, og syns sengene i Hellas generelt er altfor harde. Hvis noen vet om hotell/leiligheter med myke senger, er det et stort pluss

"Vi" er to voksne, en nesten 18-åring og en femåring. Bostedet bør derfor helst ha to soverom, alternativt mulighet for "connecting rooms" og så vil jeg ha kjøleskap.

Jeg er kanskje storforlangende, men krysser fingrene for å finne noe som passer;-) På forhånd takk for hjelpen!

/marianne
Svara med citat
  #2  
Gammal 2016-09-20, 06:30
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 2 620
Standard Sv: Tips om bosted i Paralio Astros

Så bra valg av steder, både Nafplio og Paralio Astros!

Jeg kan ikke bistå med hotelltips, har bare overnattet i PA én natt, og da på et helt standard dobbeltrom med helt standard seng (dvs temmelig hard.) Får også vondt i ryggen av det, så jeg føler med deg.

Ville egentlig bare si: Velkommen til Nafplio
Svara med citat
  #3  
Gammal 2016-09-20, 06:59
mikkeline mikkeline är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2007
Ort: Oslo
Inlägg: 19
Standard Sv: Tips om bosted i Paralio Astros

Takk! Ja, ryggen sliter med de sengene - og det blir et problem når ferien er litt lenger enn et par dager ... Ser det er noen hotell i Hellas som har de det kaller for cocomat, det skal visstnok være madrasser av bedre kvalitet. Får satse på at jeg finner noen som har det:-)
Svara med citat
  #4  
Gammal 2016-09-20, 13:45
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 2 620
Standard Sv: Tips om bosted i Paralio Astros

Jeg fikk varmt anbefalt Cocomat da jeg skulle kjøpe madrass til sengen min i Nafplioleiligheten. Men prisen var langt over budsjettet mitt, så jeg gikk til en DIGER møbelbutikk i Nafplio for å kjøpe (vanlig) myk madrass og myk, tykk overmadrass. Begge måtte spesialbestilles fra Athen

Edit
Nåja, jeg glemte det viktigste, her er et hotell i PA med Cocomat-madrasser, ser det ut til: Astros Beach hotel. Søk det opp på Tripadvisor, tror kanskje det ikke er lov å legge ut link her?

Senast redigerad av Admirala den 2016-09-20 klockan 13:56. Anledning: Glemte linken
Svara med citat
  #5  
Gammal 2016-09-20, 17:05
mikkeline mikkeline är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2007
Ort: Oslo
Inlägg: 19
Standard Sv: Tips om bosted i Paralio Astros

Takk! Har sett på hotellets nettside, men kan ikke se om at de har engelsk versjon? Finner det på booking.com, altså, men liker direkte kontakt med hotellet ... Beliggenheten ser perfekt ut, får ta kontakt med dem og høre hva slags rom de har. Tusen takk for hjelpen!

Så forresten en kommentar på tripadvisor fra hotellet selv der de sier de selger søvn, og at de derfor har prioritert gode madrasser - det høres jo bra ut ...
Svara med citat
  #6  
Gammal 2016-09-20, 23:43
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 2 620
Standard Sv: Tips om bosted i Paralio Astros

De har en facebook side: https://www.facebook.com/pages/Astro...ref=ts&fref=ts

Du kan jo prøve der? Jeg har også sendt en mail til en kompis i Paralio Astros, for å høre om han kan be dem om en email-adresse eller et telefonnummer med en som kan engelsk i andre enden
Svara med citat
  #7  
Gammal 2016-09-21, 08:07
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 2 620
Standard Sv: Tips om bosted i Paralio Astros

Kompisen i PA sier at dette er hjemmesiden: http://astrosbeach.astroshotels.gr
Den finnes altså bare på gresk. Det står en mailadresse der, så du kan jo sende dem noen ord.
Paralio Astros har nesten bare greske turister, byen er f.eks et yndet mål for athenere, akkurat som Nafplio er det. Er nok derfor Astros Beach hotel bare har gresk hjemmeside.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2016-09-21, 11:14
mikkeline mikkeline är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2007
Ort: Oslo
Inlägg: 19
Standard Sv: Tips om bosted i Paralio Astros

Tusen takk for hjelpen! Skal sjekke fb-siden, får bruke google translate

Ikke så lett hvis det er dårlig med engelskkunnskaper i andre enden, men e-post er definitivt verdt et forsøk. Det er kanskje enklere enn telefon ettersom de da kan "knote" litt og bruke google translate ... Det jeg lurer på er om de har connecting rooms, for det ser ikke ut til at de har rom/leilighet til fire (hvorav tre voksne og et barn). Hvis jeg ikke får svar på e-post (litt dårlig erfaring der), så får vi ta en telefon og se hvordan det går.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2017-06-14, 15:00
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: Tips om bosted i Paralio Astros

Citat:
Ursprungligen postat av mikkeline Visa inlägg
Takk! Ja, ryggen sliter med de sengene - og det blir et problem når ferien er litt lenger enn et par dager ...
Jeg og mannen min sliter også med vonde rygger, hofter, nakke....men vi blir alltid sååå mye bedre etter noen dager på greske senger
Godt vi er forskjellige
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT