Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Aten, Pireus & Rafina

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2016-05-23, 19:36
Elicec
Gäst
 
Inlägg: n/a
Standard Köpa båtbiljett i Pireus

Hej!

Vi landar i Aten vid 19-tiden en lördag och tänkte sedan ta bussen till Pireus där vi ska bo på Pireus Dream Hotel. Vi kommer kanske vara vid hotellet ca kl. 21.30. Vi har tänkt att ta Blue Star Delos till Paros dagen efter kl. 07:25, frågan är nu var och hur vi köper denna båtbiljetten? Det blir rätt sent på kvällen när vi kommer fram och hur tidigt öppnar biljettkontoren på morgonen?

/Reseplaneraren
Svara med citat
  #2  
Gammal 2016-05-23, 21:08
Toms avatar
Tom Tom är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Vinslöv
Inlägg: 931
Standard Sv: Köpa båtbiljett i Pireus

http://www.filippistours.gr/ferry-ti...rries/?lang=en


Här brukar vi köpa biletter . Öppet lågsäsong 06.30 - 20.30
högsäsong 06.00 - 22.00


Man kan förvara resgods gratis
också under öppethållandet.

Tom (som åker samma båt sö 12/6 07.25)


Ännu en ; http://www.gtp.gr/TDirectoryDetails.asp?ID=37148

Senast redigerad av Tom den 2016-05-23 klockan 21:29.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2016-05-23, 21:28
RobEri RobEri är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 488
Standard Sv: Köpa båtbiljett i Pireus

I länken som finns i Toms inlägg står:

"Remember that we are inside the port of Piraeus, open every day from 06:00 to 21:00 (summer 05:30 to 23:00) beside you, in order to help you in every possible difficulty providing real time support and care."

Kan meddela att förra året (september) var jag på två olika "Travel Agency" för att köpa färjebiljett och frågade om jag kunde förvara bagage hos dem under några timmar om jag köpte färjebiljett hos dem. Nej, det gick inte. Jag frågade varför de inte kunde hjälpa till med den service. De ville dock inte svara och hänvisade till förvaringsboxarna på tågstationen i Piraeus. Förvaringsboxarna på stationen var ur funktion och vandaliserade när jag var där i september. På en tredje "Travel Agency" blev det bingo och jag kunde förvara mitt bagage där.
Undrar om det har med säkerhet att göra, alltså att de inte ville förvara bagage hos dem.

Senast redigerad av RobEri den 2016-05-23 klockan 21:52.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2016-05-23, 22:04
Skåne Pias avatar
Skåne Pia Skåne Pia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2009
Ort: Kungälv
Inlägg: 66
Standard Sv: Köpa båtbiljett i Pireus

Vi har bokat hemma på nätet ibland och hämtat ut de på flygplatsen på en turistbyrå när vi har landat. Sen kan man åka till Pireus i lugn och ro, checka in och äta en bit mat och njuta av kvällen.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2016-05-24, 10:22
Elicec
Gäst
 
Inlägg: n/a
Standard Sv: Köpa båtbiljett i Pireus

Tom (som åker samma båt sö 12/6 07.25)

Vad roligt Tom! Då kanske vi ses, det är den dagen vi också ska åka
Kommer ni med Norwegian samma tid också?
Svara med citat
  #6  
Gammal 2016-05-24, 10:27
Elicec
Gäst
 
Inlägg: n/a
Standard Sv: Köpa båtbiljett i Pireus

Tack för alla tips! Första gången i Aten för oss vilket gör att det kommer upp en massa frågor i huvudet.

Om man bokar via nätet, blir det samma pris då eller kan det skilja?
Svara med citat
  #7  
Gammal 2016-05-24, 11:30
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Köpa båtbiljett i Pireus

Citat:
Ursprungligen postat av Skåne Pia Visa inlägg
Vi har bokat hemma på nätet ibland och hämtat ut de på flygplatsen på en turistbyrå när vi har landat. Sen kan man åka till Pireus i lugn och ro, checka in och äta en bit mat och njuta av kvällen.
Det ville jeg anbefale

Vi har bestilt hos "Pacific Travel" på flyplassen og hentet billettene ved ankomst

Det finnes flere byråer, men Pacific har vært billigst av de jeg har sjekket, før tok de 1 euro pr billett for tjenesten, helt Ok synes jeg
...men, det har kanskje gått opp til 2 euro: confused:

Uansett, sist jeg sjekket tok et av de andre byråene " Amphit....?" hele 5 euro pr billett i gebyr...
Svara med citat
  #8  
Gammal 2016-05-24, 11:32
RobEri RobEri är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 488
Standard Sv: Köpa båtbiljett i Pireus

Citat:
Ursprungligen postat av Elicec Visa inlägg
Tack för alla tips! Första gången i Aten för oss vilket gör att det kommer upp en massa frågor i huvudet.
Om man bokar via nätet, blir det samma pris då eller kan det skilja?

Aten är enda plats jag bokar logi i förväg. Det är inte som ute på öarna då "rooms to let" och "rooms to rent" finns tätt intill varandra. I Aten får man gå längre sträckor för att hitta lämpligt hotell.
Jag har dock slutat att bo på hotell i Aten och gått över till Airbnb och hyr lägenhet i stället. Mycket bättre, lägre pris jämfört med hotell, man bor bra och centralt. Jag har testat Airbnb i ett par andra europeiska städer och det fungerade utmärkt. Jag är mycket nöjd.
Jag började med det i Aten september förra året, hyrde en fin 2a med allt, centralt och utmärkt läge. I år har jag redan bokat (och betalt) för 3 nätter i juni och det är en annan mycket fin 2a precis på Mitropoleosgatan nära stora kyrkan, lugnt område och lägenheten har allt och lite till. Det finns naturligtvis större lägenheter i alla möjliga geografiska läge i Aten, det finns hur mycket som helst.
Mitt råd är att du/ni kollar upp Airbnb (Airbnb.com) och lär er hur systemet funkar (om ni inte redan kan det). Ni kan kolla upp utbudet utan att vara medlem (det kostar ingenting). Systemet är mycket säkert vad gäller betalning eftersom Airbnb överför pengarna till hyresvärden 24 timmar efter att man flyttat in och är man missnöjd med någonting då hjälper Airbnb att skaffa en annan bostad och man förlorar inte ett öre på det. Jag garanterar att ni inte kommer att ångra er.
Att bo i Aten i en personlig lägenhet, som att man är hemma, med alla bekvämligheter är något utöver det vanliga, det kan jag garantera.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2016-05-24, 19:47
Toms avatar
Tom Tom är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Vinslöv
Inlägg: 931
Standard Sv: Köpa båtbiljett i Pireus

Citat:
Ursprungligen postat av Elicec Visa inlägg
Tom (som åker samma båt sö 12/6 07.25)

Vad roligt Tom! Då kanske vi ses, det är den dagen vi också ska åka
Kommer ni med Norwegian samma tid också?
Yes ! Vi åker Norwegian 15.05 från Kastrup !
/ Tom
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT