Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
  #1  
Gammal 2021-09-11, 15:10
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 411
Standard 09/11

Idag för exakt tjugo år sedan gick vi till Omonia i Livadia på Tilos för att ta en öl. (Jag tog bilden nedan innan vi satte oss.) Efter en liten stund sa en av gästerna högt: jag fick precis ett sms om att ett litet flygplan har kraschat i en skyskrapa i New York. Ojdå utbrast vi. Men, sa gästen, det var inga större skador på byggnaden. Bra, sa vi, och drack vår öl.

Strax därpå fick vi sms från vänner i Sverige som sa något helt annat. Många följde terrorattacken live framför teven. Vi följde det live via sms, och det gjorde händelsen mycket svår att förstå. Birgittas man Arne skickade uppdateringar hela tiden. Det kom så många sms från Arne att vi började kalla honom ”Arne News”. Flera dagar efter terrorattacken kom folk fram till oss och frågade om vi hade hört något från ”Arne News”.

Vi hade inte tillgång till internet, det fanns inga tidningar och vi hade ingen teve på rummet, och det fanns ingen teve på restaurangerna. Tre dagar senare åt vi lunch på Taverna Faros mittemot Livadia. Där fanns en teve, och då såg vi för första gången förödelsen. Ändå kunde vi inte fatta, och inte greppa, vad som hade hänt. Än idag har jag svårt att förstå vad som faktiskt hände. Om vi hade följt allt direkt på teve hade det kanske varit mer greppbart idag.

Är det några andra här som var i Grekland 2001-09-11?




Bilden är från Omonia i Livadia klockan 15.00 den 9/11 2001.
Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT