Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Off Topic > Hemelektronik

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-05-15, 17:58
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Blue Ray

Jag har nu haft min 40" Samsung 100 Hz LCD en tid. Sanslös TV måste jag säga, men mina två gamla DVD-spelare lämnar nu mycket övrigt att önska. Det blir ju så! Byt en del i systemet så drar det med sig det andra också... De skalar inte upp tex. Anledningen att jag har två är att den äldsta, och egentligen bästa, inte klarar kopierade DVDer.

Den äldsta pensionerar jag till CD-spelare eftersom den har en mycket bra A/D-omvandlare som ger mycket bra ljud. Den andre får jag väl ge bort till någon behövande...

Finns det någon här som kan tipsa om en bra Blue Ray-spelare upp till ca 3.000 Kr klassen? Jag har börjat kolla lite på nätet men tänkte att jag kanske kunde ta en genväg här... Kraven är uppskalning, så många format som möjligt och (viktigt!) analoga utgångar för 5.1 / 7.1 ljud. Så jag slipper byta förstärkare också... Det får bli en senare fråga.

Alla tips mottages i vanlig ordning med tacksamhet.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-05-15, 18:31
Rasmuss avatar
Rasmus Rasmus är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 322
Standard Sv: Blue Ray

Det där företaget som gjorde reklam med Dogge Doggelito (du vet, "cykel på köpet") säljer Blu-Ray i olika prisklasser. Och då får du dessutom en resa (hem till Grekland?) på köpet...
R
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-05-15, 22:31
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Blue Ray

Citat:
Ursprungligen postat av Rasmus Visa inlägg
(du vet, "cykel på köpet") säljer Blu-Ray i olika prisklasser. Och då får du dessutom en resa (hem till Grekland?) på köpet...
Så du föreslår att jag ska köpa en okänd Spelare för att få den synnerligt tvivelaktiga förmånen att cykla "hem" till Grekland...?

Resten av svaret, och även ordmärkning, (Internt, berör ingen annan) kommer i ditt "blå skåp...!"

Jag söker info från någon tekniksavvy som redan kollat runt, och har kunskap och erfarenhet, och redan gjort det jag inte har lust att göra!

Specifika tips om märke och modell...
Svara med citat
  #4  
Gammal 2009-05-16, 06:33
Rasmuss avatar
Rasmus Rasmus är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 322
Standard Sv: Blue Ray

Citat:
Ursprungligen postat av Peter Visa inlägg
Så du föreslår att jag ska köpa en okänd Spelare för att få den synnerligt tvivelaktiga förmånen att cykla "hem" till Grekland...?
Ack, nej! Tidigare var deras erbjudande en cykel på köpet. Nu för tiden erbjuder de flygresor istället, om man köper vissa produkter... Och en del av deras Blu-ray tycks uppfylla vad du efterlyser.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2009-05-16, 16:03
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Blue Ray

Citat:
Ursprungligen postat av Rasmus Visa inlägg
Tidigare var deras erbjudande en cykel på köpet. Nu för tiden erbjuder de flygresor istället...
Utvecklingen går framåt... Och Nej. Jag trodde inte du menade det jag skrev. Men jag måste ju hacka lite. Det är ju jag....!

Är det ingen här som köpt en bra Blue-ray och kan tipsa om det?
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT