Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-08-09, 15:42
sandstorm sandstorm är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Inlägg: 1
Standard Kithnos eller Serifos?

Jag har suttit och planerat vår båtluffing 20/8-4/9. Första tanken var Santorini-Ios-Paros-Syros-Kea-Lavrio/Pireus. Nu har jag märkt att det verkar vara dålig båtförbindelse till/från Kea. Iaf enligt GTP. Kan detta stämma? För enligt dem skulle det bara gå ett fåtal båtar och jag vill inte riskera att fastna på Kea när man har flyget hem att passa.

Annars funderar vi på Kithnos eller Serifos istället för Kea. Vilket föredrar ni som varit på dessa öar?

Mvh Sandra
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-08-10, 08:35
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 338
Standard Sv: Kithnos eller Serifos?

Citat:
Nu har jag märkt att det verkar vara dålig båtförbindelse till/från Kea. Iaf enligt GTP. Kan detta stämma? För enligt dem skulle det bara gå ett fåtal båtar och jag vill inte riskera att fastna på Kea när man har flyget hem att passa.
Jag tror helt enkelt att tidtabellen för september inte är ute ännu. Vilket är konstigt, men det måste vara så, Kea har mycket bra båtförbindelser med Lavrio. Normalt går det fem båtar per dag mellan Kea och Lavrio i september. Kolla tidtabellen lite senare.

Citat:
Annars funderar vi på Kithnos eller Serifos istället för Kea. Vilket föredrar ni som varit på dessa öar?
Utan att blinka skulle jag välja Serifos framför Kithnos. Serifos tycker jag är en bortglömd liten paradisö.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT