Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa själv

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2013-10-01, 11:06
annjos avatar
annjo annjo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2008
Ort: göteborg
Inlägg: 32
Standard Ensam till Platanias Sunprime

3 oktober bär det av till Sunprime Platanias, fd Apladas Beach på Kreta.
Jag ser sååå fram emot att försöka få lite fart på den gamla kroppen genom träning med SATS och givetvis lite strövtåg
Singel, ja visst, men hoppas träffa på många trevliga människor som man faktiskt gör när man är öppen i sinnet
Svara med citat
  #2  
Gammal 2013-10-01, 11:24
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bandhagen
Inlägg: 2 732
Standard Sv: Ensam till Platanias Sunprime

Önskar Dig en trevlig resa
Svara med citat
  #3  
Gammal 2013-11-10, 13:40
annjos avatar
annjo annjo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2008
Ort: göteborg
Inlägg: 32
Standard Sv: Ensam till Platanias Sunprime

Jag har varit hemma i härligt höstväder nu ett tag och måste få skriva av mig om min singelresa på Kreta. Min första vecka hade en arbetskamrat hakat på, som tur var ;-). Det var inga andra singlar förvånansvärt nog eftersom VingSolo hade erbjudande och SATS en duktig instruktör för träning 3 ggr/dag! Och hotellert var helt underbart, trevlig personal, MJUKA sköna sängar, utmärkt frukostbufe mm, mm. Många gånger har jag rest ensam och alltid träffat på trevliga människor t ex vid poolen, på stranden etc etc, inte alls bara singlar eller "kontaktsökare" utan par, vänner, familjer, äldre, yngre.... ja alla kategorier faktisk.... men INTE denna gång Typ, efter 1-1,5 vecka hälsade ett par hotellgäster och till och med kommenterade att jag hade fin blombukett bredvid mig när jag fikade på min treass , vilken min dotter sänt till mig då jag fyllde 62 resan till ära!!! Det var trevligt, och ett par danska damer som jag bett om hjälp på stranden att smörja ryggen, gav mig faktiskt resterande rosévin eftersom de åkte hem 3 dagar innan mig (tack! gott) och så hade jag mu mammakatten och 3 ungar att prata med...... Jag gick ut på tidig kväll (restauranger öppnar ofta 6) och åt trevliga/goda middagar med alltid bra service så då kände jag mig inte ensam. Tyvärr låg ju mitt hotell en bit off att gå i mörkret så det var jag ju inte sååå glad över i mörkret, men det gick fint det också.
En dag åkte jag med på en resa med demonstration av ull-sängkläder inkl lunch. Bara 6€ kostnad och besökte en insjö i närheten. Intressant att se vad man kan göra turistattraktion av. Vid den sjön vimlade det av ryssar samt stora ankor och gäss som "sket" i vattnet där folk badade, efter att ha vadat ut bland slippriga vassa stenblock.... vilket jag avstod ifrån. Det var dock en betagande utsikt denna sjö som en krater bland de höga bergen!!!
Var också in till Chania ett par gånger.... där vill jag hya mig ett litet rum i någon gränd och bara strosa runt.
Allt som allt hade jag en underbart skööön 2-veckorssemester och en erfarenhet rikare I fortsättningen ska jag dock bo på små familjeägda hotell eller finns tanken på mysig gränd i stad/by.
Än så länge har jag bara besökt Kreta och Chaniaområdet vad det gäller Grekland, men jag trivs så bra i den regionen och har ju bara sett en bråkdel på mina kanske 6-7 besök......
Svara med citat
  #4  
Gammal 2013-11-10, 14:41
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bandhagen
Inlägg: 2 732
Standard Sv: Ensam till Platanias Sunprime

Härligt att höra att Du hade det bra,,,
Svara med citat
  #5  
Gammal 2013-11-10, 15:46
ciakoohlers avatar
ciakoohler ciakoohler är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bjuv
Inlägg: 1 006
Standard Sv: Ensam till Platanias Sunprime

Tänkte bara puffa för Nea Chora området ,om du tänker dig till Chania .Nära till Bad och restauranger ,15 min promenad till själva Chania..Nära till små gränder också.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2014-02-16, 20:04
annjos avatar
annjo annjo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2008
Ort: göteborg
Inlägg: 32
Standard Sv: Ensam till Platanias Sunprime

Tack för tips har funderat på detta..... Kan bli till hösten
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT