Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Amorgos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-04-08, 19:00
pimpim pimpim är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Inlägg: 14
Standard Transport Egiali - Katapola

Hej!
Har bokat boende i Katapola i sommar. Enl tidtabellen för båtarna så kommer färjan (Blue Star från Paros en lördag) att lägga till i Egiali vid 1-tiden på natten. Hur tar man sig till Katapola? Taxi? Kostnad? Eller är det möjligen så att hotellägarna hämtar i Egiali? Tacksam för svar.
Hälsningar
PIMPIM
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-04-14, 15:16
Uffe B Uffe B är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Solna
Inlägg: 13
Standard Sv: Transport Egiali - Katapola

Hej pimpim!
det normala är att pensionerna hämtar, oftast mot en kostnad. Det finns också taxi och buss men mitt i natten vet man inte säkert att dessa går.
Om ni bokar rum i föerväg är det nog lugnt och när det finns flera lediga rum brukar dom större pensionerna och hotellen från Egiali möta båtarna i Katapola för att ragga kunder. Och jag antar att det är likadant åt andra hållet (vi bor oftast i Katapola).

Vi har motsatta problemet i år, det ser ut som att båten endast stannar i Katapola 02.30 men det kan säkert komma till båtar som passar bättre.

Lycka till

Uffe B
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-04-17, 18:01
pimpim pimpim är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Inlägg: 14
Standard Sv: Transport Egiali - Katapola

Hej Uffe och tack för ditt svar!
Vi har bokat rum på Big Blue, får kontakta dem och höra om de är villiga att hämta oss. Har ni bott där? Är det bra eller bättre än bra?
M v h
pimpim
Citat:
Ursprungligen postat av pimpim Visa inlägg
Uffe B;124610]Hej pimpim!
det normala är att pensionerna hämtar, oftast mot en kostnad. Det finns också taxi och buss men mitt i natten vet man inte säkert att dessa går.
Om ni bokar rum i föerväg är det nog lugnt och när det finns flera lediga rum brukar dom större pensionerna och hotellen från Egiali möta båtarna i Katapola för att ragga kunder. Och jag antar att det är likadant åt andra hållet (vi bor oftast i Katapola).

Vi har motsatta problemet i år, det ser ut som att båten endast stannar i Katapola 02.30 men det kan säkert komma till båtar som passar bättre.

Lycka till

Uffe B
[/quote]
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT