Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Paros & Antiparos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-07-26, 20:44
clarafina clarafina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Inlägg: 89
Standard vilken by?

vilken by skulle ni välja på paros ? vi ska vara på Antiparos först rekomendera gärna boende också, vi har med oss 2 barn 10,11 år
mvh clarafina
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-07-26, 20:45
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: vilken by?

Vad vill ni ha för typ av boende?
// Helén
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-07-26, 21:04
clarafina clarafina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Inlägg: 89
Standard Sv: vilken by?

Det måste finnas kokmöjligheter,,gångavstånd till strandet ,,balkong eller terass,,(ej under marknivå) ,,vad jag förstått så är Paros relativt billigt att bo? ge gärna ungefär pris... Vad bör man inte missa på Paros
mvh clarafina
Svara med citat
  #4  
Gammal 2009-07-26, 21:49
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: vilken by?

Jag har inget bra förslag på Paros, men på Antiparos kan jag rekommendera Nicholas, det ligger till höger sett från hamnen.
Men på Antiparos finns många bra boende
// Helén
Svara med citat
  #5  
Gammal 2009-07-26, 21:55
clarafina clarafina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Inlägg: 89
Standard Sv: vilken by?

ja på antiparos har vi redan tittat ut ett som vi bodde på förra året

mvh clarafina
Svara med citat
  #6  
Gammal 2009-07-26, 22:22
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: vilken by?

Citat:
Ursprungligen postat av clarafina Visa inlägg
vi ska vara på Antiparos först rekomendera gärna boende också,
Vill bara förklara mitt svar (läste nog ett "där" som inte finns med)
// Helén
Svara med citat
  #7  
Gammal 2009-07-26, 22:31
clarafina clarafina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Inlägg: 89
Standard Sv: vilken by?

Man kan aldrig få ett tips för mycket
Svara med citat
  #8  
Gammal 2009-07-27, 15:49
suzz suzz är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2009
Inlägg: 3
Standard Sv: vilken by?Vi rekommenderar Paros, Noussa, hotell Manis Inn. Perfekt! Jättefin poo

[ Vi rekommenderar Paros, Noussa, hotell Manis Inn. Perfekt! Jättefin pool ,trevlig personal och fina rum. Noussa är hur mysigt som helst. Suzz
Svara med citat
  #9  
Gammal 2009-07-27, 19:33
clarafina clarafina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Inlägg: 89
Standard Sv: vilken by?

tittade på deras hemsida,,verkligen jätte ,jätte fint men tyvärr alldeles för dyrt för våran budget enligt deras prislista skulle det kosta 125 e för enrumslägenhet med 4 bäddar
mvh makorre
Svara med citat
  #10  
Gammal 2009-07-27, 21:57
ramsess avatar
ramses ramses är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: kristinehamn
Inlägg: 1 131
Standard Sv: vilken by?

Beror på vad du menar. Är det enbart mellan Naoussa och Parikia som valet står? Annars kan jag rekommendera ett boende på Golden Beach. Där har ni verkigen nära till det du efterfrågade, och en skön stämmning. Bussar går på Paros.. hör av dig om det är intressant så får du en tråd.
Svara med citat
  #11  
Gammal 2009-08-05, 17:46
mrgreenberg mrgreenberg är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2009
Inlägg: 1
Standard Sv: vilken by?

Hälsningar från Finland. På "RoJo72", som vi treffas i Paros särskilt.

Jag tycker att Parikia är den bästa byn i Paros. Den är absolut mest mängsidig. Naoussa är okej okcså. Piso Livadia är verkligen liten.

Vi bodde i Villa Katerina, som var helt okej hotellet i sin prisklass. Rummet var helt normal (= clean, but "nothing special" ) men simbassängen och trägården var mycket fin, med barnet i synnerhet. Vi har 4+1 person "apartement". Kostnaderna var 55 € per natt i Juni. Där var ett bar sovrum och det andra rummet med sängen och köket.

Hotellet ligger vid sidan av "Cine Rex" som man kanske kan hittas av internetkartor om Parikia eller av Google earth. Det är cirka 300 m distans från restauranggatan (= "seafront" ) på centrum. Distans på Parikias bättre stränderna är omkring 1,5 kilometer.

Balkongen var mycket litet ( för ett person "maximun") men jag tycker att alla lägenheter var någon avsatsen fram i våningen.

(Till slut jag vill beklaga att jag var bort så många svenskalektioner i skolan... men hoppas att ni förstå någonting)

Stämninger från paros på http://users.metropolia.fi/~grons/
Svara med citat
  #12  
Gammal 2009-08-11, 11:04
grimms avatar
grimm grimm är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2009
Ort: Sollentuna
Inlägg: 136
Standard Sv: vilken by?

Hej,

Kom hem igår från min 3-veckorsresa. Avslutade på Paros, som jag kom att älska. Paros har dock en stor nackdel, Paros är dyrt. 15%-20% dyrare än Naxos i Parikia, och ytterligare en hel del dyrare i Naoussa. Jag gick på en rejäl blåsning där, €7 för en frapé!

Jag bodde i Parikia, först på Aegeon Hotel, sedan på Kosmas & Poppis Pension. Aegeon har jag ingen aning om vad det kostade. Rummen var bra, men läget uselt. Poppis hade bättre läge ( bara 50 meter från postkontoret), men mindre rum och lägre standard. Nu sov jag bara där, så rummet spelar inte mig någon roll. Inget av rummen hade kokmöjlighet.
Priset på Poppis var oficiellt €70 per natt Juli/Augusti för ett tvåbäddsrum.
Är bad den primära aktiviteten skulle jag rekommendera Piso Livadi med omnejd, eller nästan var som helst på östra sidan. Aliki har också bra badstränder.
Bussar in Parikia går ofta från dessa två byar. Pounda beach på östra sidan är ett riktigt party-ställe, i alla fall i Augusti, så för en barnfamilj kanske inte så intressant.

/Grimm

Senast redigerad av grimm den 2009-08-11 klockan 11:07. Anledning: Man lär sig inte att älska, antingen så gör man det, eller inte...
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT