Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Thassos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-07-18, 14:45
LindaMarie LindaMarie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Örnsköldsvik
Inlägg: 1
Standard Väder....

Hej Hallå! Vet att det här med väder är en konstant fråga för alla glada semester firare....jag och min sambo åker till Skala potamias den 19 sept. Och börjar ana några oros moln...är det ngn som har erfarenhet av att åka så "sent"? och är det ngn som bott på Miramares (hotell)?

Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-07-18, 15:20
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 2 620
Standard Sv: Väder....

Jeg har ikke vært på Thassos, men flere ganger i Nafplio i september. Nafplio er et varmt sted, selv til Hellas å være, men i september varierer været fra gang til gang, fra dag til dag. Vi kan ha 30 grader og strålende sol, men det kan også komme torden og regnbyger innimellom. En gang hadde vi en uke med så kalde kvelder at vi frøs selv i tynne ytterjakker, men det var en unormalt kald uke til å være september.
Normalt er september en fin måned i Hellas. Ta med et par langbukser og en høstjakke for sikkerhets skyld, så går det nok bra!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-08-01, 15:23
Zeemee Zeemee är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: I resväskan
Inlägg: 6
Standard Sv: Väder....

Japp, jag har bott på Miramare. Hotellet ligger otroligt bra till, bara en minuts promenad till en riktigt fin strand, många smårestauranger och biluthyrare, samtidigt som hotellet inte ligger mitt i smeten. Inga störande ljud tar sig in i rummen och balkongen passade perfekt för en mysig fördrink eller två. Poolen är fräsch och jag har faktiskt inte mycket att klaga på. Bussen till Thassos går också väldigt nära. Är ni frukostälskare lär ni dock bli en smula besvikna, den var mer anpassad för tyska turister. Fast kaffet var gott! Dock åt vi inte på hotellets restaurang... Hotellägaren talar bra engelska och finns ofta tillgänglig. Dock kanske han kan uppfattas som en smula butter och lite svår ibland, men det är inget att bry sig om.

Oroa er inte för vädret, om det mot förmodan skulle regna ngn dag så finns det massor med andra saker att göra!
Svara med citat
  #4  
Gammal 2006-08-01, 15:49
eijas avatar
eija eija är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Jyväskylä Finland
Inlägg: 598
Standard Sv: Väder....

Hej!
Jag tittade på temperatur I GENOMSNITT på Thassos i september och där lag
15 grad fm
27 " em och om solen skiner, åtminstone för det mesta (hoppas jag!),har ni säkert ingen orsak till oro. När jag besökte EN ENDA GÅNG Thassos i augusti, var det ALLDELES FÖR HETT för mig, men jag brukar ju inte ligga i solen och reser därför oftast i början av juni.

Trevlig och lyckad resa!!
Eija
Svara med citat
  #5  
Gammal 2006-08-01, 21:38
Tittis avatar
Titti Titti är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Dunderbacken, Hägersten
Inlägg: 520
Standard Sv: Väder....

Hej LindaMarie!

Jag var på Thassos 6 - 20 september förra året. Jag har skrivit i min dagbok, att det var 25 till 30 grader varje dag. Alltså ungefär som i Sverige nu. Sol de flesta dagarna, ibland lite disigt, lätt regn en dag. Så du behöver nog inte oroa dig!

Lycka till och trevlig resa! Titti.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2006-08-02, 20:10
Anki V Anki V är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Inlägg: 2
Standard Sv: Väder....

Vi har just kommit hem efter två veckor på Thassos och Miramare. Hotellet hade bra standard, men var opersonligt. De flesta gästerna är tyskar, så var beredd på att information och skyltar är på tyska. Och vi håller med om att hotellägaren inte var världens roligaste kille...

Däremot tyckte vi att frukosten var jättebra, fullt jämförbar med vilken svensk hotellfrukost som helst, juice, ägg, äggröra, flera sorters pålägg, mjölk, yoghurt, flingor, flera sorters bröd, frukt och grönsaker. Och poolen var jättefin, konstigt bara att poolbaren bara är öppen på kvällarna, då det är absolut folktomt vid poolen.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT