Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-03-13, 22:05
Orust-Tobbe Orust-Tobbe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2005
Ort: Nösund
Inlägg: 39
Standard Färjetidtabeller

Vintern biter sig fast även på Västkusten. Igår åkte grabben och sambon skridskor på vår badvik här hemma på Nösund. Själv rehabiliterar jag mej efter höftledsoperation och ska inte jobba förrän i början på maj. Solen skrattar och ler från en klarblå himmel varje dag och det är kallt - rejält kallt.... Planeringen för sommaren tar form. Undrar nu om någon vet när sommarens tidtabeller för båtarna från Piraeus kommer att dyka upp? Som det är nu på GTP så är det ju rätt tunnsått om man säger så. Tacksam för info.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-03-14, 08:48
lykkeliten lykkeliten är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: stjørdal, norge
Inlägg: 34
Standard Sv: Färjetidtabeller

Hei!!

Ryktene sier at båttidene for sommeren kommer rundt påsketider. Så om en måneds tid er det mulig å planlegge litt mer.

Hilsen Kari
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-03-14, 09:16
kirtor kirtor är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 766
Standard Sv: Färjetidtabeller

Citat:
Ursprungligen postat av lykkeliten
Hei!!

Ryktene sier at båttidene for sommeren kommer rundt påsketider. Så om en måneds tid er det mulig å planlegge litt mer.

Hilsen Kari
Tidene blir stort sett lagt ut etter gresk påske, så ut i mai skulle alt være på plass.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2006-03-14, 10:56
Orust-Tobbe Orust-Tobbe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2005
Ort: Nösund
Inlägg: 39
Standard Sv: Färjetidtabeller

Citat:
Ursprungligen postat av lykkeliten
Hei!!

Ryktene sier at båttidene for sommeren kommer rundt påsketider. Så om en måneds tid er det mulig å planlegge litt mer.

Hilsen Kari
Tackar och bockar. Då får jag vänta lite till innan jag bokar färjan från Piraeus. Tror det lutar åt Naxos till att börja med i år!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2006-03-14, 12:13
Ann Ann är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Karlshamn
Inlägg: 124
Standard Sv: Färjetidtabeller

Hej

Du behöver absolut inte boka färjebiljett. Det avgår flera båtar till Naxos från Pireus dagligen. Det finns många biljettkontor att välja mellan i Pireus.
BlueStar-båtarna är jättefina och går snabbare än de vanliga färjorna.

Hälsar Ann
Svara med citat
  #6  
Gammal 2006-03-14, 15:40
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Färjetidtabeller

Tabellerna brukar vara hyfsat kompletta i början av Maj. Men tänk på att de kan förändras hela tiden. Blue Star är nog rätt stabila men de mindre rederierna kan helt plötsligt dra in eller ändra en rutt mitt under säsongen. Speciellt i början och slutet.

För 1,5 år sedan drog Lane in en färja som skulle gå ytterligare 2 mån och höll på att strandsätta mig... Och den låg kvar på GTP ett tag efter trots att den inte gick.

Nu händer det väl inte så ofta, som väl är. Men numera kollar jag alltid nästa färja jag ska vidare med så fort jag kommit fram till ön. Skulle det hänt något så har man lite tid på sig att planera om.

Peter
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT