Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Parga

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-06-12, 22:59
kic kic är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Inlägg: 1
Standard parga samt lefkas

hejsan! vi är några familjer som åker till Parga om en vecka,har löst flygstolar endast, vi har tänkt att ordna boendet på plats.Nu är det så att vi landar sent på kvällen så jag tänkte ordna första natten hemifrån.Är det någon som har ett/flera bra tips på bra boende vad gällande standard samt priser. Sedan efter några dagar har vi tänkt oss till Lefkas. Finns det någon som kan tipsa oss om boende,badplatser mm . Vi har tonåringar med oss, så var är det bra att bo då? medtanke på att de stora tonåringarna vill ut och roa sig lite!

Hälsningar Kic.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-06-13, 09:00
Janets avatar
Janet Janet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 731
Standard Sv: parga samt lefkas

Hej Kic!

Vassiliki på Lefkas är ett så kallat "surfparadis", dit det kommer massvis med unga människor för att surfa och säkert festa också. Det ligger på södra Lefkas och ligger alltså relativt nära de fina stränderna på västkusten, t ex Porto Katsiki.
Om du söker på Lefkas på google får du upp ett flertal sidor där info om Lefkas, boenden och stränder finns. Har själv inte så bra koll, men det finns i alla prisnivåer och standarder.

Efter vad jag har förstått är det inte att rekommendera att bo i Lefkas stad, den är tydligen inget speciellt, liksom mysig och så. Nidri på östkusten är väl där de flesta charterturisterna bor, men jag tror att Vassiliki är mysigare och det är säkert roligare för ungdomarna där.

Men jag har bara varit på Lefkas en gång och det var när jag var så pass liten att jag inte minns så mycket... Detta som jag skriver ovan har jag fått veta av olika forumdiskussioner och sidor på webben. Så ut och leta

Hoppas ni får en jättebra resa!

Förresten, kolla dina privata meddelanden Kic

/Janet

Senast redigerad av Janet den 2005-06-13 klockan 09:08.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT