Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimeraträffar

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-10-06, 08:46
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Greklandskryssning till Åbo

Kryssningen - som ni kan läsa om här - är ingen "vanlig" Kalimeraträff. Den arrangeras ju av folk utanför Kalimera. Men det blir säkert trevligt ändå.

Hur många av Kalimeras medlemmar ska följa med på kryssningen? Jag ska åka.
  #2  
Gammal 2006-10-06, 17:42
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 188
Standard Sv: Greklandskryssning till Åbo

Jag och Erika kommer!!!



Karin
  #3  
Gammal 2006-10-06, 20:46
Frappes avatar
Frappe Frappe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Norra Sthlm, Nea Makri/ Nea Pendeli Athens Grekland
Inlägg: 1 712
Standard Sv: Greklandskryssning till Åbo

Har köpt biljetter innan men som det ser ut nu kommer jag vara först Athen sen Rhodos just då! Så är det någon som vill ha mina biljetter? hör av er isåfall.

Camilla
  #4  
Gammal 2006-10-08, 21:14
pargas avatar
parga parga är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Hälsingland
Inlägg: 362
Standard Sv: Greklandskryssning till Åbo

Jag, min sambo och två av våra närmsta vänner ska åka. Jag hade planerat att gått på Pink´s konsert samma dag, men när jag fick nys om Åbokryssningen, kunde jag inte gå miste om den! Jag bara hoppas att det är väl genomtänkt. Framför allt buffén, så att de inte bara är souvlaki och grekisk sallad, som bidrar med den "grekiska" stämningen! Har det varit någon sådan här kryssning förr? Någon som varit på den? Skulle vara kul att höra hur det var, om det nu har varit någon!
//Parga
  #5  
Gammal 2006-10-09, 21:47
Wardakiss avatar
Wardakis Wardakis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Gävle
Inlägg: 1 338
Standard Sv: Greklandskryssning till Åbo

Lasse och jag har anmält oss idag! Ser verkligen fram emot resan!
Gunilla
  #6  
Gammal 2006-10-25, 09:01
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bandhagen
Inlägg: 2 732
Standard Sv: Greklandskryssning till Åbo

Trevlig "Greklandskryssning "önskas Alla som åker till Åbo i helgen.Själva åker vi upp till snöyran i Östersund på bluesfestival.Föredraget med Mona hade jag gärna velat höra Kretaälskare som jag är...

Senast redigerad av Athanasia den 2006-10-25 klockan 09:09. Anledning: Gjorde ett tillägg..
  #7  
Gammal 2006-10-28, 09:55
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 611
Standard Sv: Greklandskryssning till Åbo

Jag önskar alla "kryssare" en trevlig resa också
Riitta
  #8  
Gammal 2006-10-28, 10:27
ciakoohlers avatar
ciakoohler ciakoohler är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bjuv
Inlägg: 1 006
Standard Sv: Greklandskryssning till Åbo

Jag med
  #9  
Gammal 2006-10-29, 09:41
kos44s avatar
kos44 kos44 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: GÖTEBORG
Inlägg: 285
Standard Sv: Greklandskryssning till Åbo

Jag med
  #10  
Gammal 2006-10-30, 21:14
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 611
Standard Sv: Greklandskryssning till Åbo

Och nu vill vi höra om hur det var på kryssningen
Riitta
  #11  
Gammal 2006-10-30, 21:16
Ivis avatar
Ivi Ivi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Luleå
Inlägg: 1 036
Standard Sv: Greklandskryssning till Åbo

Appselut!

Ivi
  #12  
Gammal 2006-10-30, 21:54
Lisbeth K Lisbeth K är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2005
Ort: Huddinge
Inlägg: 266
Standard Sv: Greklandskryssning till Åbo

Ja.....allt ligger ju i betraktarens ögon, så det här blir min/vår reflektion om "Kryssningen"!
Det var mycket trevligt arrangemang uppe i Panoramabaren, Taximi spelade bra (första gången för oss att höra dom) många Greker, och det tycker jag var trevligt och roligt! Efter som jag var väldigt förkyld så stannade inte vi särskilt länge i Discot (så det får Karin Fp med dotter uttala sej om)
Föreläsningen med/av Mona Harr-Ströhlein var mycket intressant att lyssna till.
Utställarna, ja det kunde väl kanske ha varit lite mer utav det......
Det var JÄTTEKUL att träffa Kerstin & Bosse W igen, det är ju sååååå länge sedan vi sågs (skojar lite)
En stor besvikelse var dock det så kallade Greklandsanpassade smörgåsbordet!
Med mycket god vilja och en j-la envishet försökte jag & Lelle att hitta den Greklandsanpassade maten..........vi hittade otroligt dåligt gjorda Dolmades (smakade bara vinäger) lite Fetaost, svarta oliver, något som "kallades" Tzatsiki.....skivade tomater (importerade från Grekland ) slicad gurka och isbergsallad + hackad lök.....Jag/vi brukar absolut inte vara gnälliga och kräsna, men det här var under (låååångt under) vad vi trodde att det skulle serveras! Det fanns inte någon Metaxa, ingen Retsina ingen Grekisk öl........MORR
Har precis mailat till Silja.(ska bli intressant att höra vad de säger i ett förväntat svar)... Annars är vi nöjda med resan, alltid trevligt att få lyssna till god Grekisk musik och träffa goda vänner!
  #13  
Gammal 2006-10-30, 22:03
Ivis avatar
Ivi Ivi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Luleå
Inlägg: 1 036
Standard Sv: Greklandskryssning till Åbo

Citat:
Ursprungligen postat av Lisbeth K Visa inlägg
[En stor besvikelse var dock det så kallade Greklandsanpassade smörgåsbordet!
Med mycket god vilja och en j-la envishet försökte jag & Lelle att hitta den Greklandsanpassade maten..........vi hittade otroligt dåligt gjorda Dolmades (smakade bara vinäger) lite Fetaost, svarta oliver, något som "kallades" Tzatsiki.....skivade tomater (importerade från Grekland ) slicad gurka och isbergsallad + hackad lök.....Jag/vi brukar absolut inte vara gnälliga och kräsna, men det här var under (låååångt under) vad vi trodde att det skulle serveras! Det fanns inte någon Metaxa, ingen Retsina ingen Grekisk öl........MORR
[/COLOR][/FONT]
Vilken tur att vi snart har Kalimera-fest att se fram emot! Menyn (via e-post) ser onekligen lovande ut...

Ivi
  #14  
Gammal 2006-10-31, 07:13
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Greklandskryssning till Åbo

Själv blev jag sjuk lagom till kryssningen och fick i stället ligga hemma och glo.
  #15  
Gammal 2006-10-31, 13:25
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 188
Standard Sv: Greklandskryssning till Åbo

Citat:
Ursprungligen postat av Lisbeth K Visa inlägg
Efter som jag var väldigt förkyld så stannade inte vi särskilt länge i Discot (så det får Karin Fp med dotter uttala sej om)
Ha ha ha, ja, det utforskade vi ordentligt! Här dansades minsann ända till klockan 4, när dottern tyckte att det nog inte skulle vara så dumt att gå och lägga sig ändå... Grekisk discomusik och ordentligt tryck var det. Jätteroligt!

I övrigt håller jag helt med Lisbeth om allting. Den s k greklandsanpassade menyn var inte mycket att hurra för. Inte för att det var dålig mat, men nog hade vi förväntat oss mycket mer grekiskt. Fast vi lyckades faktiskt hitta en liten moussaka också...

Karin
som fortfarande känner av litet träningsvärk i benen. Får nog lägga mig i hårdträning inför vinterns Atenresa....

P.S. Välkommen till Kalimera, Vasilis! Det var verkligen roligt att träffas!

Senast redigerad av karinafp den 2006-10-31 klockan 13:29.
  #16  
Gammal 2006-10-31, 22:09
Lilja Lilja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2006
Inlägg: 2
Standard Sv: Greklandskryssning till Åbo

Jag var med min familje där och smörgåsbordet var verkligen katastrofal eftersom alla vi " grekisar" ville äta vid samma dukning och det medförde långa köer och letande efter dom fåtal " grekiska" rätter kändes aningen plågosamt men det gick..

No, själva resan och programmet var ju bra och vi vill ha mer sånt, möjligen lite mer avancerat.....

Varför inte hyra en hel båt? Om vi skulle vara fler förstås.
  #17  
Gammal 2006-10-31, 22:30
Lisbeth K Lisbeth K är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2005
Ort: Huddinge
Inlägg: 266
Standard Sv: Greklandskryssning till Åbo

Citat:
Ursprungligen postat av Lisbeth K Visa inlägg
En stor besvikelse var dock det så kallade Greklandsanpassade smörgåsbordet!
Med mycket god vilja och en j-la envishet försökte jag & Lelle att hitta den Greklandsanpassade maten..........vi hittade otroligt dåligt gjorda Dolmades (smakade bara vinäger) lite Fetaost, svarta oliver, något som "kallades" Tzatsiki.....skivade tomater (importerade från Grekland ) slicad gurka och isbergsallad + hackad lök.....Jag/vi brukar absolut inte vara gnälliga och kräsna, men det här var under (låååångt under) vad vi trodde att det skulle serveras! Det fanns inte någon Metaxa, ingen Retsina ingen Grekisk öl........MORR
Har precis mailat till Silja.(ska bli intressant att höra vad de säger i ett förväntat svar)...
Jaha, så har jag/vi väntat på svar från Silja angående det "Greklansdanpassade" smörgåsbordet....det har fortfarande inte kommit något...Men däremot kan jag ge Apollo en riktigt STOR stjärna för deras kundservice!
Ringde upp och pratade med en försäljare, berättade at vi åkt med på "Zorbakryssningen" och att de erbjöd rabatt vid bokning (via internet tror jag) före den 11/11 om man hade åkt med på osv.....Trodde inte att det skulle bli så lätt att få extra rabatt (vi hade bokat innan båtturen) men vi fick genast den annonserade rabatten 600:- + 300:-=900 att göra nåt kul för ( och det är ju inte så svårt)
Till Apollo
Och Till Silja
  #18  
Gammal 2006-11-01, 11:47
Ingegerd_Lasses avatar
Ingegerd_Lasse Ingegerd_Lasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: LVästra Ämtervik
Inlägg: 203
Standard Sv: Greklandskryssning till Åbo

Kul med rabatten, har kollat, och det är 200kr per person. Annars hade jag förväntat mig mer av Apollo på själva träffen, de såg ganska trötta ut, visade inga nyheter eller bilder, katalogen hade inte kommit än o.s.v Visst svarade de på frågor, men utan nån större entusiasm. Sen gillade vi inte att reglerna för tävlingen ändrades under resans gång, det kändes inte rättvist! Vi saknade också det grekiska ölet och lite fler maträtter, det hade vi förväntat oss. Tack däremot till BosseW för alla tips, det var trevligt att träffas!
Ingegerd o&Lasse
  #19  
Gammal 2006-11-01, 13:15
Bossews avatar
Bossew Bossew är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Huddinge
Inlägg: 320
Standard Sv: Greklandskryssning till Åbo

Citat:
Ursprungligen postat av Ingegerd_Lasse Visa inlägg
Tack däremot till BosseW för alla tips, det var trevligt att träffas!
Tyckte det var trevligt att träffa er också. Kul att bli påmind om mitt tidigare liv i Karlstad .

Visst var det tråkigt att ni inte vann på utlottningen då ni båda hade alla rätt (vilket imponerade på en som bara lyckades till hälften) och var på plats.

bosse
  #20  
Gammal 2006-11-01, 20:05
Lisbeth K Lisbeth K är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2005
Ort: Huddinge
Inlägg: 266
Standard Sv: Greklandskryssning till Åbo

Citat:
Ursprungligen postat av Lisbeth K Visa inlägg
Och Till Silja
Inget svar fortfarande......
Så har det blivit dag 3 (tre) och vi har fortfarande inte hört något från Silja...Kanske är jag kittslig Men jag tycker nog att det är det minsta man kan begära att de svarar på mail Och nu börjar jag att bli riktigt Nästan så att jag vill uppmana till..............
Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT