Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimeraträffar

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-03-12, 08:45
Zante Zante är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Gräsmyr utanför Umeå
Inlägg: 28
Standard Grekisk restaurang i Umeå

"News is old news" - restaurang News i Umeå gör om restaurangen till en grekisk restaurang. Både restaurang/bar samt cafédelen får nytt koncept.
Från och med denna fredag, den 14/3 så har alltså Umeå sin första grekiska restaurang - det var väl på tiden? .
Jag har över en biljett till kvällen innan, då det bjuds på mat, mingel och livemusik. Är ni intresserade, så hör av er till mig. Jag finns på Resesäljarna i Umeå (mitt arbete har inget med detta att göra, det är helt privat) och jag heter Anna.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-03-12, 08:49
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bandhagen
Inlägg: 2 732
Standard Sv: Grekisk restaurang i Umeå

Hade jag bott kvar i Umeå hade jag kommit som ett skållat troll,kul med en Grekisk restaurang där uppe..
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-03-12, 10:42
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Grekisk restaurang i Umeå

Låter jättespännande med en grekisk restaurang och den drivs ju delvis av en grek så det blir säkert bra. Om där kommer att serveras vällagad grekisk mat blir jag säkert en framtida gäst. Jag överväger att gå imorgon och undrar om fler ska dit?

Eva
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-03-12, 17:25
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Grekisk restaurang i Umeå

Låter ju trevligt men jag har fullt upp för kommande dagar, får ta ett test där vid nästa uteätartillfälle.

Mvh Janérik
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-03-27, 16:04
Rinaki Rinaki är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2006
Ort: Umeå/Sthlm,Kopani/Ioannina
Inlägg: 206
Standard Sv: Grekisk restaurang i Umeå

Äntligen...säger jag bara!!!
Tänk att Umeå fått klara sig utan en grekisk restaurang såååå länge..illa!
Närmaste ställe har varit Skellefteå och Kriti, och det vet väl alla som varit där att den inte är nåt att "hänga i julgranen" inte.....
Tog min grekiske sambo dit en gång och han skämdes nästan för maten. Dom stack grekiska små flaggor i det mesta och vips så var det "grekisk mat"...trist.
Ska snarast möjligt testa Umeå's nya....spännande!
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-04-05, 16:40
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Grekisk restaurang i Umeå

Nå umebor, har ni varit där? Hur var det?

Om 4½ månader kommer jag ha världens två bästa skäl att börja åka ofta till Umeå, så nu gäller det att veta var man ska äta
Svara med citat
  #7  
Gammal 2008-04-05, 17:56
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: Grekisk restaurang i Umeå

Nja, vi har närt planer på att visitera sagda Taverna, men ännu ha ej det rätta tillfället yppat sig.

Arne och Birgitta
Svara med citat
  #8  
Gammal 2008-04-05, 18:13
Beas avatar
Bea Bea är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 560
Standard Sv: Grekisk restaurang i Umeå

Vi var där i påskas och åt god, grekisk mat! Men Mythos hade de inte hunnit få in ännu... På torsdag blir det återbesök.

Bea
Svara med citat
  #9  
Gammal 2008-04-05, 21:53
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Grekisk restaurang i Umeå

Vi tänkte äta lunch där en dag men det var bara att glömma. Inte mycket att komma med och det lilla de hade var inte alls nånting om Grekland. Blev i stället Italienskt på Invito. Kan för övrigt rekommendera det stället för god lunchbuffe.

Mvh Janérik

Senast redigerad av Janérik den 2008-04-05 klockan 21:54. Anledning: Hmm, den spriten....
Svara med citat
  #10  
Gammal 2008-04-05, 21:58
Rinaki Rinaki är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2006
Ort: Umeå/Sthlm,Kopani/Ioannina
Inlägg: 206
Standard Sv: Grekisk restaurang i Umeå

Citat:
Ursprungligen postat av Janérik Visa inlägg
Vi tänkte äta lunch där en dag men det var bara att glömma. Inte mycket att komma med och det lilla de hade var inte alls nånting om Grekland. Blev i stället Italienskt på Invito. Kan för övrigt rekommendera det stället för god lunchbuffe.
Mvh Janérik
Vad jag hört - har ej hunnit varit där än - så är luncherna "som vanligt" och endast på kvällarna och "after work" på fredagar grekiskt. Så vill man äta grekisk mat ska man alltså INTE välja stället till lunch.
Svara med citat
  #11  
Gammal 2008-04-05, 23:03
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Grekisk restaurang i Umeå

Citat:
Ursprungligen postat av Rinaki Visa inlägg
Vad jag hört - har ej hunnit varit där än - så är luncherna "som vanligt" och endast på kvällarna och "after work" på fredagar grekiskt. Så vill man äta grekisk mat ska man alltså INTE välja stället till lunch.
Det var väl ungefär det jag hoppades på också men det är ju lite synd att de valt att göra så, borde ju finnas utrymme för att erbjuda t.ex. Moussaka eller Pastitio till lunch också, det skrämmer knappast iväg någon av de få lunchgäster som de verkade ha där.

Mvh Janérik
Svara med citat
  #12  
Gammal 2008-04-06, 09:48
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Grekisk restaurang i Umeå

Igår tänkte jag bjuda syrran som fyllt år på grekisk mat före operaföreställningen som började kl 18.00 men stället har café på dagtid och serverar grekisk mat först efter kl 17.00. Dagtid vardagar lunchbuffé som jag inte tror är grekisk. Inte många restauranger du kan äta på en lördag em i Umeå om du inte vill ha snabbmat, pubmiljö eller buffé. De flesta verkar öppna fem. Vi åt på Norrlandsoperans restaurang som öppnar 16.00 och har en mycket god buffé med både helstekt lax, oxfilé och massor av goda grönsaker för under 200 kr. Den grekiska hoppas jag kunna testa inom de närmaste veckorna. Hoppas verkligen den är bra för god grekisk mat har jag saknat länge i Umeå.

Ska gå på trädgårdsmässan den 26 april med en annan kalimera och vi kanske borde försöka samla ihop ett gäng och äta grekiskt den kvällen. Förslagvis strax efter kl 17.00. Hör av er om det låter som en bra idé.

Eva

Senast redigerad av Eva L den 2008-04-06 klockan 09:49. Anledning: Tillägg
Svara med citat
  #13  
Gammal 2008-04-06, 16:16
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Grekisk restaurang i Umeå

Tack för alla svar, särskilt Bea!
Svara med citat
  #14  
Gammal 2008-04-06, 20:28
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Grekisk restaurang i Umeå

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet Visa inlägg
Nå umebor, har ni varit där? Hur var det?

Om 4½ månader kommer jag ha världens två bästa skäl att börja åka ofta till Umeå, så nu gäller det att veta var man ska äta
Såg din fråga först nu. Rex tycker jag personligen är bäst samt naturligtvis Viktor men den är för dyr för mig. Rost är annars mitt lilla favoritställe. Litet, vegetariskt, ekologiskt och inga halvfabrikat. Endast dagtid och ingen alkoholservering.

Eva
Svara med citat
  #15  
Gammal 2008-04-06, 21:10
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Grekisk restaurang i Umeå

Tack Eva för fina tips! Vi kanske får tillfälle att besöka något av dessa ställen tillsammans någon gång! Båda de två än så länge hemmaboende telningarna flyttar till Umeå till hösten.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT