Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Rethymnonkusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-03-03, 11:51
Mumsan Mumsan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Inlägg: 62
Standard Bali

Har någon bott i Bali och kan skriva något om denna ort? Fungerar transporten om man åker med Ving?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-03-03, 18:37
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Bali

Citat:
Ursprungligen postat av Mumsan Visa inlägg
Har någon bott i Bali och kan skriva något om denna ort?
Jag har inte bott i Bali, men jag skulle inte ha något emot att göra det. Jag har bara varit där under dagtid, och jag fick ett mycket gott intryck. Flera stränder att välja på, liksom en mängd olika tavernor med fin utsikt över vattnet. Vi käkade en gudomligt god lunch där i höstas.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-03-08, 08:18
bluesky
Gäst
 
Inlägg: n/a
Standard Sv: Bali

Tilbrakte 3uker i Bali i 2004. Trivdes veldig bra. Hyggelig sted. Fine strender. Veldig god mat! Den gang gikk det båt til Rethymnon. En del trapper og bakker. Et sted jeg gjerne reiser tilbake til. Reiste med Ving den gang og det fungerte fint. Var der en tur i februar 2005 men da var det bare en taverna som var åpen.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-03-08, 09:43
Panakakiss avatar
Panakakis Panakakis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Arboga/Argostoli
Inlägg: 2 609
Standard Sv: Bali

Jag har inte bott på Bali men besökt stränderna där för att bada och för våran del så var det helt perfekt.

PANAKAKIS
Svara med citat
  #5  
Gammal 2011-03-08, 13:29
Stinabs avatar
Stinab Stinab är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Inlägg: 370
Standard Sv: Bali

Jag har åkt dit med Ving och då var det taxitransfer som gällde. Fungerade utmärkt förutom att han körde som en .... eehh... grek
Bali var helt underbart. Flera stränder att välja mellan. Mysigt runt hamnen och många matställen. Kan definitivt åka dit igen!
Det är dock väldigt kuperat och trappor här och var, speciellt runt hamnen så det är inte handikappvänligt precis.
Bodde på Ormos Atalia som var ett bra boende. Hade balkong mot havet med en underbar utsikt.....

Hälsningar
Stinab
Svara med citat
  #6  
Gammal 2011-03-08, 16:50
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Bali

Jag har själv tittat på Bali för en vecka i maj. Bra pris, lågt tillägg för eget rum men däremot vill de ha 1300 kr för transfern! Avstår därför denna resa och hoppas på ett ljuvligt majväder i Sverige.

Eva
Svara med citat
  #7  
Gammal 2011-03-08, 20:15
Ioslinas avatar
Ioslina Ioslina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Ort: Västerås
Inlägg: 1 065
Standard Sv: Bali

Har en som jobbat inom mitt jobb, som flyttade ner till Bali för ett år sen.. han trivs än!!!
Svara med citat
  #8  
Gammal 2011-03-09, 09:38
Stinabs avatar
Stinab Stinab är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Inlägg: 370
Standard Sv: Bali

Citat:
Ursprungligen postat av Ioslina Visa inlägg
Har en som jobbat inom mitt jobb, som flyttade ner till Bali för ett år sen.. han trivs än!!!
Lyckost

Ang transfern så kan man väl ta buss eller taxi själv för en billigare peng?

Stinab
Svara med citat
  #9  
Gammal 2011-03-09, 09:40
Mumsan Mumsan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Inlägg: 62
Standard Sv: Bali

Tack för alla upplysningar om Bali. Transferkostnaden är per taxi tur och retur och taxin kan ta 3 personer. Vi funderade på Bali eftersom Ving hade så bra pris i maj men blev så osäkra just på grund av transferern. Det känns som om man borde vara där i 2 veckor och vi kan bara åka 1 vecka så det blir förmodligen ett annat resmål i maj.
Svara med citat
  #10  
Gammal 2011-03-09, 11:40
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Bali

Citat:
Ursprungligen postat av Stinab Visa inlägg
Lyckost

Ang transfern så kan man väl ta buss eller taxi själv för en billigare peng?

Stinab
Taxi är väl rätt dyrt och buss inte så enkelt att få ihop med flygtiderna. Jag trodde att det var busstransfer och i de prisnivåer som de normalt brukar ha. Dvs ca ett par hundra per person och inte 1300 kr per person. Blir en bra vinst för Ving om de stoppar in tre personer i taxin och var och en betalar 1300 kr.

Jag var ute efter en billig resa för en vecka och inget annat. Resmålet/byn verkar intressant och det krävdes inga övernattningar på Arlanda men för min del är det inte aktuellt längre.

Eva
Svara med citat
  #11  
Gammal 2011-03-10, 15:41
Mumsan Mumsan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Inlägg: 62
Standard Sv: Bali

Ett förtydligande: En taxi kostar 1300:- tur och retur och 3 personer kan åka i samma taxi. Man betalar således inte 1300:- per person utan en taxi som kan ta 3 passagerare kostar 1300:-
Svara med citat
  #12  
Gammal 2011-03-10, 20:21
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Bali

Stämmer inte alls enligt Vingresor. Reser du ensam och bokar transfer så kostar det 1300 kr. Reser tre personer i ett sällskap och bokar transfer så kostar det också 1300 kr. Reser fyra personer i ett sällskap och bokar transfer kostar det 1300 kr+1300 kr.

Eva
Svara med citat
  #13  
Gammal 2011-03-10, 20:41
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Rethymno, Kreta
Inlägg: 1 846
Standard Sv: Bali

Det är ju rena rånet att ta 1300/person för EN taxiresa till Bali!!!

Jag förstår inte varför det är taxi dit, de som ska till Rethymno åker väl samma väg, så busstransfer måste ju funka även till Bali om man landar i Iraklio...eller landar man i Chania kanske???

Yanna
Svara med citat
  #14  
Gammal 2011-03-11, 07:44
Mumsan Mumsan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Inlägg: 62
Standard Sv: Bali

Eva L - det är precis vad jag skrivit. En taxi som tar högst 3 personer kostar 1300:-. Självklart att du då om du reser ensam betalar 1300:-. Jag har poänterat att det är per taxi - inte per person.
Svara med citat
  #15  
Gammal 2011-03-11, 08:58
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Bali

Citat:
Ursprungligen postat av Mumsan Visa inlägg
Eva L - det är precis vad jag skrivit. En taxi som tar högst 3 personer kostar 1300:-. Självklart att du då om du reser ensam betalar 1300:-. Jag har poänterat att det är per taxi - inte per person.
Problemet är väl att Ving borde organisera transfern med fler passagerare i varje taxi och ta ett rimligare pris eller varför inte ha busstransfer som Yanna föreslår när bussen ändå tar den vägen. Den här transferkostanden blir orimlig för ensamresenärer.

Eva
Svara med citat
  #16  
Gammal 2011-03-11, 09:44
Mumsan Mumsan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Inlägg: 62
Standard Sv: Bali

Håller helt och fullt med om att transferkostnaden är för hög - även för en taxi som tar 3 personer. Ving borde kunna ordna en minibuss som kan ta fler passagerare.
Svara med citat
  #17  
Gammal 2011-03-18, 20:08
Millies avatar
Millie Millie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Sala
Inlägg: 532
Standard Sv: Bali

Rekomenderar att ta taxi utan hjälp av Ving! För 2 år sen betalade vi 95 Euro tur/retur sammanlagt! F.ö. är Bali helt underbart om ni vill ha det lugna och fridfulla. Jättetrevligt folk och underbar mat ( framför allt på restaurang Akrogialis nere vid hamnen! Fina bad och ja allt är toppen för den som inte kräver hålligång, utan är nöjd med det lugna!

/Kerstin
Svara med citat
  #18  
Gammal 2011-03-18, 23:17
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Ving och transfer

950 euro tycker jag är en väldigt dyrt resa om man reser ensam. Lite av vitsen med charter är ju att få ett bra paket där även transfern ingår. Har helt skippat Ving och deras Bali på grund av transfern. Var ute efter en veckas resa med flyg, boende, transfer och helst inga övernattningar på Arlanda men det pris totalkostnaden hamnar på med transfer eller egen taxi är jag inte beredd att betala. Följer nog mitt nuvarande koncept och väljer små öar där man slipper långa och dyra taxiresor.

Eva
Svara med citat
  #19  
Gammal 2011-06-29, 15:27
Paphiannas avatar
Paphianna Paphianna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Timrå / Sundsvall
Inlägg: 121
Standard Sv: Bali

Lite sent, kanske, men jag måste ändå kommentera detta, då jag älskar Bali! Har varit där 2 gånger plus att jag besökte det 2 gånger under en annan Kretaresa. Mysigt, litet, trivsamt och som sagt, kanonbra mat, framför allt på Akroyiali. Barnen som var små (detta är några år sedan) älskade att mata getterna varje dag..(föräldrarna var inte lika förtjusta- , äter inte Chevre efter detta). God souvlaki, mackor och småmat fanns också och en härlig stämning. Stranden=hamnen, lite skräpigt, framför allt fimpar, men trots detta ett ställe jag ofta längtar tillbaks till.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT