Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Kos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-02-22, 16:15
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Bosted på Kos, kan noen hjelpe?

Hei, Ankommer Kos 5/8-2005, midt i høysesongen... ,med to barn på 12&15 år.
Vet det er mye party-party der (selv om det er 20 år siden sist), men vil alikevel bli her i tre netter før vi tar båten over til Rhodos.
Kan noen hjelpe meg med et tips på sted, (både hotel og plass er interesant).
Har, tittet på nettet og i forumet, tenker meg enten Kos by eller Tingaki. Vi vil jo gjerne se og titte litt også, ikke bare ligge på stranden, men min sønn vil helst ikke være på noen stein-strand.
Du Xristina virker godt kjent, hva mener du? Hva ville du ha valgt i min situasjon?
Jeg er litt var for støy og vil ikke bo kloss oppi bargaten og de steder hvor det er for mye fyll , samtidig som jeg tenker som så at det kan være lettere å bo i byen og heller ta buss eller leie sykler for å dra på stranda enn omvendt. Barna elsker å gå å titte i butikker....
Vil alikevel ikke bo for langt unna en god strand, selv om ikke det er den beste....
Har notert meg Koala, Yorgios, Galaxy og Imperial.
Noen som har kjennskap til hva jeg burde velge av eventuelt disse?
Har også fått en god pris på noe som heter Emmanouel, hvordan ligger det til?

På forhånd Takk!

Ia

Ps. Noen som vet ca. pris med ferge over til Rhodos og hvor mange timer den bruker?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-02-22, 18:40
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: Bosted på Kos, kan noen hjelpe?

Hei Arne !

Regner med det er Arne til Birgitta
Fikk en melding om at det lå inne en ny melding til meg et sted...? Får ikke åpnet den , antagelig på grunn av et pop-up blokkerer.
Tipper du vil anbefale Koala, men vil gjerne høre mere fra deg.
Har akkurat hørt fra dem etter prisforespørsel.
Vi hadde en fantastisk øyhoppings-tur i fjor og takk for alle tips jeg fikk i den anledning
Svara med citat
  #3  
Gammal 2005-02-22, 18:49
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Bosted på Kos, kan noen hjelpe?

Kan du inte öppna den genom att klicka på den lilla länken Privata meddelanden, längst uppe till höger på sidan? Då kommer du till din inkorg och kan öppna meldingen i samma fönster som resten av sidan - och då bör popupstoppern inte blockera meldingen.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2005-02-22, 19:49
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: Bosted på Kos, kan noen hjelpe?

Takk , jeg fant tilslutt ut av det. Savner det gamle forumet..det var så enkelt og oversiktelig, men det blir vel sikkert dette nye også bare man blir vant til det.

Er det ingen flere som har vært på Kos... ?

Ia
Svara med citat
  #5  
Gammal 2005-02-23, 08:17
xristina xristina är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 454
Standard Sv: Bosted på Kos, kan noen hjelpe?

Citat:
Ursprungligen postat av Ia
Hei, Ankommer Kos 5/8-2005, midt i høysesongen... ,med to barn på 12&15 år. Vet det er mye party-party der (selv om det er 20 år siden sist), men vil alikevel bli her i tre netter før vi tar båten over til Rhodos.
Kan noen hjelpe meg med et tips på sted, (både hotel og plass er interesant).
Har, tittet på nettet og i forumet, tenker meg enten Kos by eller Tingaki. Vi vil jo gjerne se og titte litt også, ikke bare ligge på stranden, men min sønn vil helst ikke være på noen stein-strand.
Du Xristina virker godt kjent, hva mener du? Hva ville du ha valgt i min situasjon?
Jeg er litt var for støy og vil ikke bo kloss oppi bargaten og de steder hvor det er for mye fyll , samtidig som jeg tenker som så at det kan være lettere å bo i byen og heller ta buss eller leie sykler for å dra på stranda enn omvendt. Barna elsker å gå å titte i butikker....
Vil alikevel ikke bo for langt unna en god strand, selv om ikke det er den beste....
Har notert meg Koala, Yorgios, Galaxy og Imperial.
Noen som har kjennskap til hva jeg burde velge av eventuelt disse?
Har også fått en god pris på noe som heter Emmanouel, hvordan ligger det til?
Jeg synes jo du har fått flere gode tips allerede, så egentlig er det jo bare å bestemme hva som veier tyngst i disse tre dagene; stranda, hotellet eller at det skjer noe rundt... Party-party foregår i all hovedsak i den store bargata, og det ligger ytterst få hoteller i det området.

Koala ligger i den stilleste delen av byen, men med de dårligste strendene. Du må over på Lambi-siden for å få bra strender i Kos by. Og der ligger Emmanuel bl.a. som du har fått god pris på.

Fra Lambi er det perfekt å sykle både inn til byen eller videre ut til Tingaki! Det er flatt som en pannekake, og det eneste man trenger å tenke på er at mange gater er enveiskjørt/-syklet!

Du må jo også tenke på at billige hoteller også har en tendens til å trekke til seg ungdom, og ungdom fester jo gjerne - uansett hvor de er...

Tingaki er idyllisk, men kanskje litt kjedelig? Og det var i alle fall sterkt dominert av engelskmenn, og de er jo heller ikke helt stille på ferie...

Det går vel både hydrofoil og ferje til Rhodos, og jeg tror at hydrofoilen tar en drøy time og ferja det dobbelte. Priser har jeg ingen aning om...

Xristina

Senast redigerad av Kalimera den 2005-02-24 klockan 07:26. Anledning: Otillåtna länkar
Svara med citat
  #6  
Gammal 2005-02-23, 08:36
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: Bosted på Kos, kan noen hjelpe?

TAkk Xristina, det var det jeg trengte..., å få hvite sånn ca. hvor de forskjellige hotellene lå i forhåld til hverandre, byen og stranden.
Han fra Koala sa det det var mye disco og bråk på den siden hvor Lambistranden ligger og da ble jeg usikker, det var nemlig den siden jeg i utgangspuntet hadde pekt meg ut siden den lå nær byen og ok strand og da nærmere Tingaki som man da kan sykle til...
Går det busser til Tingaki fra "Lambisiden " eller må man inn til byen?
Vet du om noen andre hoteller som er å anbefale på den siden av byen?

Ha en god dag!
Ia
Svara med citat
  #7  
Gammal 2005-02-23, 12:51
xristina xristina är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 454
Standard Sv: Bosted på Kos, kan noen hjelpe?

Citat:
Ursprungligen postat av Ia
Han fra Koala sa det det var mye disco og bråk på den siden hvor Lambistranden ligger og da ble jeg usikker, det var nemlig den siden jeg i utgangspuntet hadde pekt meg ut siden den lå nær byen og ok strand og da nærmere Tingaki som man da kan sykle til...
Går det busser til Tingaki fra "Lambisiden " eller må man inn til byen?
Vet du om noen andre hoteller som er å anbefale på den siden av byen?
Ja, det er klart han sa. Han vil jo at du skal velge hans hotell... Men det han muligens tenker på er at det er et par diskotek på Lambi-stranda, men du må jo ikke bo oppe på dem, og så vidt jeg klarer å tenke etter, finnes det ingen hoteller i umiddelbar nærhet av dem heller.

Jeg vet ikke om det går buss fra Lambi til Tingaki, eller om du må ned i byen. Antagelig er det vel så enkelt å sykle...

Søk på google.com med ordene Kos hotel Lambi, så regner jeg med at du får en del treff.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2005-03-03, 16:09
kirtor kirtor är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 766
Standard Sv: Bosted på Kos, kan noen hjelpe?

Jeg har også et spørsmål om et sted å overnatte på Kos, f.eks. Mastichari. Det er ikke så langt fra flyplassen,og vi skal bare være der 2 netter. Det vi trenger er bare rom med dusj. Noen som vet? Tusen takk!
Svara med citat
  #9  
Gammal 2005-03-03, 19:33
kos44s avatar
kos44 kos44 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: GÖTEBORG
Inlägg: 285
Standard Sv: Bosted på Kos, kan noen hjelpe?

Hej i kos stad fins Hotel costel adress korai str. tel 0030-22420-22969.
lägenheter Sea side adress 44.vas.Georgiou ave. tel 0030-22420-26398.
Svara med citat
  #10  
Gammal 2005-03-04, 07:12
xristina xristina är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 454
Standard Sv: Bosted på Kos, kan noen hjelpe?

Citat:
Ursprungligen postat av kos44
Hej i kos stad fins Hotel costel adress korai str. tel 0030-22420-22969.
lägenheter Sea side adress 44.vas.Georgiou ave. tel 0030-22420-26398.
Men ingen av disse stedene egner seg om man vil ha nattero i høysesongen! Kjekke steder å bo i f.eks. mai og september (selv om de er på "feil" side av byen... )
Svara med citat
  #11  
Gammal 2005-03-08, 08:35
ragnhild ragnhild är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: gjøvik
Inlägg: 106
Standard Sv: Bosted på Kos, kan noen hjelpe?

Du må først ta buss til byen også kan du reise videre til Tingaki.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT