Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Parga

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2012-07-26, 21:24
berget berget är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1
Standard Sv: Parga, nej tack!

Grekland är väl underbart. Maten, människorna,naturen och atmosfären.
Jag och min sambo åkte till Parga för några år sedan och blev imponerad och förtjust i denna lilla mysiga stad på sluttningen. Mycket tingel-tangel förståss om man ville shoppa. Men mycket bra sådant...inge trams som man ser på alla shoppingställen. Nä, det var med "kli" i fingraran som jag inte kunde låta bli att kika in på de små mysiga affärerna som poppade upp i varje liten krok. Jag är nu ingen shoppingmänniska, utan vill bara ha det lugnt. Men jag blev road. Däremot störde jag mig över alla restauranger ner vid hamnen, som låg tätt intill och spelade olika musik. MEN då väljer man något annat ställe att gå på. För det fanns massor av restauranger. Lagomt små sådana.
Vi bodde på Nanos Studio som ligger ganska högt upp i byn. MYCKET BRA. Fräscht ställe med utsikt över havet....och billigt.
Nu åker vi dit igen. Vi tar med oss döttrarna. Dom kommer att älska det....tack vare allt "tingel-o-tangel". För min del blir det lugnt. Jag behöver ju inte besöka affärerna. En hyrbil blir det och en tur till floden Styx. Häftigt och spännande. Stränderna vid parga var inte så imponerande. Men då tog vi en båt varje dag till den extremt vackara stranden 10 minuter bort som jag tror heter Valtos. Hur mysigtär inte det.
Beroende på humör-sällskap- Parga-Ja Tack!
Svara med citat
  #22  
Gammal 2012-07-29, 22:00
magicaspell magicaspell är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Östersund
Inlägg: 18
Standard Sv: Parga, nej tack!

Jag har rest till Grekland sedan 1981. Hur underbart Grekland än är kommer alltid finnas orter som är mer turistiga än andra, det är ju på samma sätt runt hela medelhavet. Men även Rhodos och Kreta kan vara helt underbara om man är inställd på vad man vill göra och känner till öarna. Jag ska åka till Parga för första gången och hoppas att jag möter underbara människor och hittar mysiga tavernor, jag brukar göra det även de gånger jag åkt till "turistiska ställen".
Svara med citat
  #23  
Gammal 2012-07-30, 06:56
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Parga, nej tack!

Det är stor skillnad på Parga och andra turistorter beronde på om det är låg eller högsäsong. En av fördelarna med Parga är de fantastiska omgivningarna och den vackra naturen. Parga är också en levande stad vilket är ett plus även om den i mina ögon är för exploaterad. Det jag gillar minst i Grekland är orter som inte har vanliga grekiska bostadskvarter och vanligt grekiskt vardagsliv och det finns här. Sen är inte staden så stor vilket också är en fördel i mina ögon. Jag vill ha det lugnt på semestern och åker inte gärna till större eller mellanstora städer på min semester. Missa inte att vandra i Pargas omgivningar och njuta av de vackra olivlundarna.

Eva
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT