Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Santorini

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-04-17, 10:23
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Akrotiri klart 31 maj

...enligt en artikel i BHMA, datorupplagan, ska Akrotiri den 31 maj vara färdigrestaurerat. Det står , vad jag kan se, inget om öppettider. Uppdrag för Santorinibesökare: Berätta!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-04-23, 08:18
yeasous avatar
yeasou yeasou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 767
Standard Sv: Akrotiri klart 31 maj

Igår långfredagen, pratade jag med en av killarna som har jobbat de senaste två åren på utgrävningarna i Akrotiri. Han berättade att den 31 Maj lämnar han och det bolag han jobbar för över skötseln och hela ansvaret för stället till de som äger och skall driva anläggningen.

Han berättade också för mig att de som just skall driva rulljansen inte kommer att få igång den vid den tidpunkten. Han trodde att det skulle dröja minst 6 månader om inte ett år innan besökare släpps in

Hälsningar Yeasou från ett kylslaget men ändå härligt Santorini
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-04-24, 04:23
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Akrotiri klart 31 maj

Citat:
Ursprungligen postat av yeasou Visa inlägg
Han berättade också för mig att de som just skall driva rulljansen inte kommer att få igång den vid den tidpunkten. Han trodde att det skulle dröja minst 6 månader om inte ett år innan besökare släpps in
Vad förvånad jag blir... Det är ju minst sagt beklagligt, för att uttrycka sig både milt och diplomatiskt, att Akrotiri inte öppnats än. Vad håller de på med...? En verkligen intressant utgrävning som säkert många, mig inkluderad, skulle vilja besöka men som de bara håller stängt. Då får vi väl hoppas att det verkligen blir en spektakulär utgrävning att besöka den dag de verkligen öppnar...

Ha dé *** sista dagarna....

Peter
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-04-25, 18:14
henile henile är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2009
Ort: Hamburgsund
Inlägg: 145
Standard Sv: Akrotiri klart 31 maj

Vi har varit på santorini två ggr men ännu inte lyckats få se Akrotiri... Men den som väntar på nåt gott..
Svara med citat
  #5  
Gammal 2011-05-15, 11:52
Liss Liss är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2009
Inlägg: 9
Standard Sv: Akrotiri klart 31 maj

Hej greklandsvänner
Har varit på Akrotiri utgrävningen för många år sedan och väntar på att få komma dit igen. Helt fantastiskt.
Vad jag har hört vågar de inte släppa in besökare förrän de vet orsaken till raset, och enligt samma källa visste de inte 2009 varför raset ägde rum.
Kanske är allt lite klarare nu, men som sagt upplevelsen är helt fantastisk, under tiden får man hålla tillgodo med museet inne i Fira, vilket också är mycket sevärt.
Ser fram emot min nästa greklandssemester som närmar sig med stormsteg,
bara 4 veckor kvar
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT