Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Parga

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-03-18, 13:43
Lovis Lovis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Malmö
Inlägg: 143
Standard Hotell Kalypso i Parga

Hej!

Jag har precis beställt en kombinationsresa till Agios Nikitas på Lefkas (där vi varit förut) och till Parga. Jag bokade ett enkelt hotell i Parga - Kalypso- och undrar nu om det är någon som erfarenheter av det? Jag och min man åker med mina två killar 14 och 17 år den 7:e juni.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-03-18, 14:19
Zanéts avatar
Zanét Zanét är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2005
Ort: Öland/Nea Apollonia
Inlägg: 2 103
Standard Sv: Hotell Kalypso i Parga

Välkommen till Kalimera

Inte lätt att hitta rätt här i början och jag har nu flyttat ditt första inlägg till rätt plats samt raderat ditt ursäktande inlägg och inlägget under Ordet är fritt" - Du får bara lägga ett inlägg på en plats i forumet

//Zanét
moderator

Senast redigerad av Zanét den 2008-03-18 klockan 14:25.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-03-18, 20:18
Outis avatar
Outi Outi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 187
Standard Sv: Hotell Kalypso i Parga

Hej!
Min man och jag bodde på detta hotell i tre veckor någon gång år 2000, 1999, eller däromkring, kommer inte ihåg exakt. Eftersom hotellet ligger vid en korsning var det väldigt mycket ljud från motorcyklar på kvällar och nätter. Men vi vande oss efter en vecka eller så . Hotellet var iallafall på den tiden väldigt enkelt, men fungerade utmärkt för oss som i princip bara var på hotellet för att sova. Ett trevligt minne från hotellet: Första dagen när vi kom till hotellet satt vi på balkongen och pratade om vad vi skulle göra på resan. Intill oss bodde några som hört oss prata och som skulle åka hem dagen därpå. Vi blev glatt överraskade av dessa gulliga människor (som vi aldrig träffade) för de hade lämnat en kasse vid vår dörr med snabbkaffe, diskmedel och sådant som blivit över, tips på saker att göra och en beskrivning på hur man hittar till bageriet då de hört oss fundera kring detta.

Hur som helst är jag säker på att ni kommer att få det trevligt, vi stortrivdes i Parga med omnejd.

//Outi
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-03-18, 20:56
Lovis Lovis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Malmö
Inlägg: 143
Standard Sv: Hotell Kalypso i Parga

Hej Outi!

Tack för svar. Det var väldigt begränsat med info om hotellet på Apollos sida, och jag fick lite kalla fötter så fort jag klickat på "bekräfta" på internetbokningen. Det blir till att packa öronproppar då alltså
Ska bli kul att komma till Parga, det verkar mycket vackert. Dessutom börjar vi ju med en vecka i sovlugna Agios Nikitas på Lefkas så lite smatterljud kanske kan kännas välkommet. Några andra tips på extra sevärda platser att besöka eller en bra krog eller så. Alla tips mottages tacksamt.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-03-19, 11:13
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 364
Standard Sv: Hotell Kalypso i Parga

Citat:
Ursprungligen postat av Lovis Visa inlägg
Dessutom börjar vi ju med en vecka i sovlugna Agios Nikitas på Lefkas så lite smatterljud kanske kan kännas välkommet.
Agios Nikitas! Där vill jag bo nästa gång jag åker till Lefkas, där är verkligen fint.

Citat:
Några andra tips på extra sevärda platser att besöka eller en bra krog eller så.
Har ni tid för utflykter kan jag varmt rekommendera tvådagarsutflykten till Meteora och byarna i Zagori, båtturen till Antipaxi och Paxi, och en vandring i Styx-ravinen.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-03-19, 16:12
Lovis Lovis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Malmö
Inlägg: 143
Standard Sv: Hotell Kalypso i Parga

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Agios Nikitas! Där vill jag bo nästa gång jag åker till Lefkas, där är verkligen fint.
Ja där är verkligen underbart. Var i Agios Nikitas för snart fem år sedan. Det var efter en jobbig perdiod (en skilsmässa) och vi var alla ganska tagna och slaka. Kan utan överdrift säga att besöket var läkande för oss alla. Den gången vistade vi mest i den lilla, lilla byn - orkade inte så mycket annat. Den här gången ska vi se oss om lite mer.
Jag tvekade i det längsta om vi skulle återvändadit eller ej. Ibland är det ju svårt för guldkornen i livet att leva upp till sin glansstatus. Och ibland är det bättre att ha kvar dem som en juvel i minnet.
Men vi kunde inte hålla oss därifrån, så i juni är det dags.
Jag kan verkligen rekommendera en resa dit!
Svara med citat
  #7  
Gammal 2008-03-29, 17:27
bon bon är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Lidingö
Inlägg: 402
Standard Sv: Hotell Kalypso i Parga

Apollo hade tidigare rummet högst upp som var som en bastu i juli/augusti.

Om ni får ett rum som inte passar er så be att få byta direkt av tjejerna i receptionen, i juni är det nog inte så svårt om ni erbjuder att betala en mindre mellanskillnad.

Jag tycker rummet in mot bakgården är bäst då de är lite större, svalare och tystare. Utsikten är noll men bättre än bilavgaserna på andra sidan, tycker jag.

Annars har Kalypso bästa läget, 10 min. till "centrum" och mittimellan stränderna. Till höger minimarket och en bit till vänster ett bageri. Restaurangen vid Piso Krioneri "Golfo" är en av de bättre ställena.

En vecka i Parga.. om ni vill göra något extra så föreslår jag en tur till Glikí som ligger vid floden Styx (Acheron), en av de vackraste ställena i Grekland och speciellt tidigt på säsongen. Den övre Tavernan på andra sidan till vänster är bästa stället.

Jag var i Parga senast år 2006 så kanske lite har ändrats.

birgitta
Svara med citat
  #8  
Gammal 2008-03-31, 20:46
Lovis Lovis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Malmö
Inlägg: 143
Standard Sv: Hotell Kalypso i Parga

Tack för info och tips!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT