Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-01-28, 14:17
Leena Leena är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Falun
Inlägg: 127
Standard Biljetter förgyller vardagen!

Jag går runt i ett lyckorus!Har fått en Springsteen biljett av en väninna!Igår bokade jag flygstol till Kreta med Norwegian (t o r 1200),det ska båtluffas 2veckor på södra sidan av ön!Känns så bra!I dag toppade jag min "biljetthög" med Tina Turner!Känner mej bara salig!Så nu är det bara att låta tiden gå,belöningen kommer!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-01-28, 16:08
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Biljetter förgyller vardagen!

Jo, visst blir man lycklig av "biljetter"! Särskilt flygbiljetter!
Jag brukar alltid skoja och säga att jag är som lyckligast då jag har flygbiljetter till tre resor i byrålådan, varav 2 ska gå till Grekland!
Fast nu vågar man nog inte boka så långt i förväg längre som tidigare då man ju inte vet om flygbolagen finns kvar när man ska iväg och så har ju allt blivit mycket dyrare.
Men inte klagar jag som har en tågbiljett till Kalmar och barnbarnet v 8. en biljett till Cypern v 15 och så förstås biljetterna till Grekland i juni! Snart dags att kolla nedräknaren

..och ute blir det bara ljusare och ljusare, HÄRLIGT

Lissi
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-01-28, 17:07
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Sthlm/järfälla
Inlägg: 1 795
Standard Sv: Biljetter förgyller vardagen!

Jag har två biljetter, fast jag tycker bara om den ena... den andra är hemresan
Svara med citat
  #4  
Gammal 2009-01-28, 18:12
IRSAs avatar
IRSA IRSA är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Trollhättan
Inlägg: 1 007
Standard Sv: Biljetter förgyller vardagen!

Citat:
Ursprungligen postat av litentuva Visa inlägg
Jag har två biljetter, fast jag tycker bara om den ena... den andra är hemresan
Ja, den är inget ha, kan du inte "glömma" den någonstans på resmålet
Svara med citat
  #5  
Gammal 2009-01-28, 18:29
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Sthlm/järfälla
Inlägg: 1 795
Standard Sv: Biljetter förgyller vardagen!

Citat:
Ursprungligen postat av IRSA Visa inlägg
Ja, den är inget ha, kan du inte "glömma" den någonstans på resmålet
Funderar på det
Svara med citat
  #6  
Gammal 2009-01-28, 20:57
Plings avatar
Pling Pling är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Bandhagen
Inlägg: 25
Standard Sv: Biljetter förgyller vardagen!

Förstår precis hur din vecka varit, min likadan. I måndags biljetter till Springsteen den 5 juni, i går biljetter till Santorini. Skippar dock Tina, men annars är det lika. Har lite andra konserter att se fram emot, Anthony and the Johnsons på Cirkus bl a. Visst är det mysigt med biljetter!
Svara med citat
  #7  
Gammal 2009-01-28, 22:46
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Biljetter förgyller vardagen!

Suck, vi kan bara ha en resa bokad nu, den måste göras undan innan vi kan planera för nästa resa. 24 februari bär det iväg till BB och då vi kommer hem några dagar senare har vi ytterligare en person att planera resa för.

Mvh Janérik
Svara med citat
  #8  
Gammal 2009-01-28, 23:33
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Biljetter förgyller vardagen!

ÅRETS RESA Janerik!! Åh så glad jag blir att höra detta.....

Lissi - som åker till barnbarnet i morgon!
Svara med citat
  #9  
Gammal 2009-01-29, 08:50
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 399
Standard Sv: Biljetter förgyller vardagen!

Citat:
Ursprungligen postat av Pling Visa inlägg
Har lite andra konserter att se fram emot, Anthony and the Johnsons på Cirkus bl a.
Du måste berätta om konserten sen. Några kompisar såg honom senast han var i Stockholm och de var lyriska. Har köpt senaste plattan, den är kanon, men inte lika vass som I´m a bird now.
Svara med citat
  #10  
Gammal 2009-01-29, 09:04
monica monica är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: stockholm
Inlägg: 930
Standard Sv: Biljetter förgyller vardagen!

Måste bara berätta om min dotter som är jublande lycklig för sin biljett till Sverige. Jag beställde den till henne i måndags och hon åker 6 februari.

Jo, man kan faktiskt vara lycklig över att åka till Sverige oxå.

Hon är 13 år och åker med min svenska vännina här i Grekland, så hon åker inte helt själv men första gången utan mig och brorsan.

Stora Idolen är mormor och där ska hon spendera mesta tiden av sina 8 dagar i Sverige, mormor och hon ska gå på bio, handling på stan, besöka kusinen och träffa sina mostrar.

Idag när hon kommer hem från skolan blir hon nog ännu lyckligare, pratade med min syster i Stockholm och hon berättade att det snöar som sjutton ute.

Jag hoppas att det håller i sig till nästa fredag, för dottern älskar snö och kyla. Ingen riktig grekinna alltså

Monica
Svara med citat
  #11  
Gammal 2009-01-29, 10:19
Nektarias avatar
Nektaria Nektaria är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Bandhagen
Inlägg: 769
Standard Sv: Biljetter förgyller vardagen!

Citat:
Ursprungligen postat av monica Visa inlägg
Idag när hon kommer hem från skolan blir hon nog ännu lyckligare, pratade med min syster i Stockholm och hon berättade att det snöar som sjutton ute.

Jag hoppas att det håller i sig till nästa fredag, för dottern älskar snö och kyla. Ingen riktig grekinna alltså

Monica


Precis nytaget foto. Snö är en ovanlig syn i Stockholm numera. Håller tummarna för att det kommer mer och ligger kvar tills din dotter kommer!
Det är bara några millimeter än så länge.....

Åker till Grekland i mitten på maj! Längtar!!

Lena
Svara med citat
  #12  
Gammal 2009-01-29, 10:24
Plings avatar
Pling Pling är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Bandhagen
Inlägg: 25
Standard Sv: Biljetter förgyller vardagen!

Håller med dig, Janne, ang Anthony´s senaste, bra men inte som I´m a bird. Men den kanske kommer sig efter några genomlyssningar. Just nu har jag så mycket jag måste lyssna på, Springsteens nya, som även den var en liten besvikelse, bättre kan han! Dessutom Anthony´s nya och så all grek-musik för att komma i rätt stämning. Var rätt coolt att gå i svensk snöyra och lyssna på dessa underbara toner och drömma sig bort till den 14 juli... Ang vädret, Monica, så sägs det att det ska bli kallare framöver så chansen att snön ligger till nästa fredag bedöms som relativt "god" . Det beror ju på hur man ser det. Själv skule jag betala bra för att byta plats med din dotter...
Svara med citat
  #13  
Gammal 2009-01-30, 08:08
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 399
Standard Sv: Biljetter förgyller vardagen!

Citat:
Ursprungligen postat av Pling Visa inlägg
Just nu har jag så mycket jag måste lyssna på, Springsteens nya, som även den var en liten besvikelse, bättre kan han!
Tycker inte heller att det är någon höjdare, har lyssnat många gånger, men den sitter inte som den borde.
Svara med citat
  #14  
Gammal 2009-01-30, 11:12
monica monica är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: stockholm
Inlägg: 930
Standard Sv: Biljetter förgyller vardagen!

Citat:
Ursprungligen postat av Nektaria Visa inlägg


Precis nytaget foto. Snö är en ovanlig syn i Stockholm numera. Håller tummarna för att det kommer mer och ligger kvar tills din dotter kommer!
Det är bara några millimeter än så länge.....

Åker till Grekland i mitten på maj! Längtar!!

Lena
Tack för bildbevis, dottern blev lycklig

Men jag fryser bara jag ser bilden, men så är jag en riktig fryslort så jag passar att bo här.
Vi har Svt Europa, så vi följer spänt väderprognosen till nästa fredag.

Monica
Svara med citat
  #15  
Gammal 2009-01-30, 11:15
monica monica är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: stockholm
Inlägg: 930
Standard Sv: Biljetter förgyller vardagen!

Citat:
Ursprungligen postat av Pling Visa inlägg
Ang vädret, Monica, så sägs det att det ska bli kallare framöver så chansen att snön ligger till nästa fredag bedöms som relativt "god" . Det beror ju på hur man ser det. Själv skule jag betala bra för att byta plats med din dotter...
Fast det är inte så bra väder här heller, mycket regn sista tiden och ganska kallt då det blåser mycket. Då är det bättre framåt maj tycker jag.

Fryslorten har talat...

Monica
Svara med citat
  #16  
Gammal 2009-01-30, 19:52
Hjalta99s avatar
Hjalta99 Hjalta99 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Ljungaverk
Inlägg: 753
Standard Sv: Biljetter förgyller vardagen!

Citat:
Ursprungligen postat av monica Visa inlägg
Fryslorten har talat...

Monica
Det finns hur många fryslortar som helst... - jag är en... tycker inte om snö och kyla alls! Och så bor jag MITT i Sverge - hur kan det komma sig...?

Eva
Svara med citat
  #17  
Gammal 2009-01-30, 21:22
Marcos avatar
Marco Marco är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: Vänersborg
Inlägg: 211
Standard Sv: Biljetter förgyller vardagen!

Citat:
Ursprungligen postat av Leena Visa inlägg
Jag går runt i ett lyckorus!
Det gör jag med! Har i veckan köpt en biljett till matchen mellan Roma - Juventus, och självklart hopas jag att Roma vinner. Så i Mars bär det av till den eviga staden för att njuta av god mat, gott vin, kultur, historia och förhoppningsvis fin fotboll!

/Marco
Svara med citat
  #18  
Gammal 2009-01-30, 22:00
Ivis avatar
Ivi Ivi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Luleå
Inlägg: 1 036
Standard Sv: Biljetter förgyller vardagen!

Och de billiga biljetterna till Kreta med Norwegian resulterade i två bokade resor till Kreta för vår del I mitten av april blir det en vecka med vandringar i närheten av Chania och Sougia. Hoppas bara att vi har vädergudarna med oss, som det var fallet för tre år sedan i april. Då hade vi sommarvärme (med svenska mått mätt) hela aprilveckan.

Den stora rundturen blir av i juni, 17 dagar Då vill vi gärna se mer av östra Kreta. Har endast varit i Sitia med omnejd tidigare, så tips om östra Kretas pärlor tas gärna emot!

Ivi
Svara med citat
  #19  
Gammal 2009-01-31, 16:45
Brittan Brittan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2007
Inlägg: 27
Standard Sv: Biljetter förgyller vardagen!

Jag och min man har fått biljetter till Milano i julklapp av vår dotter med familj. De ville visa sin uppskattning för att vi ställer upp och hjälper dem med deras 4 barn. Vi åker på fredag och kopmmer hem på söndag, det ska bli jättekul. Har aldrig varit där.
Jag har även biljett till Kreta den 9maj, då ska jag öluffa med 2 väninnor det ska också bli kul. Det blir 3:e gången vi åker iväg.
Svara med citat
  #20  
Gammal 2009-03-21, 16:53
Plings avatar
Pling Pling är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Bandhagen
Inlägg: 25
Standard Sv: Biljetter förgyller vardagen!

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Du måste berätta om konserten sen. Några kompisar såg honom senast han var i Stockholm och de var lyriska. Har köpt senaste plattan, den är kanon, men inte lika vass som I´m a bird now.
Kan nu avslöja att konserten var precis så bra som man hade kunnat hoppas på. Antonys röst är helt gudomlig och måste upplevas! Han spelade många av de nya låtarna men även från de gamla albumen, men vi saknade en del låtar ändå, t ex Rapture. Han hade gärna kunnat hålla på en stund till. Men allt har ett slut och man får hoppas att han snart kommer tillbaka. Då är jag först i kön för nya biljetter.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT