Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Kalymnos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-01-30, 16:49
Mantass avatar
Mantas Mantas är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Ort: Täby
Inlägg: 9
Standard Poolerna i Myrties och Massouri?

Nu har vi bestämt oss!

Jag och min fru, ska tillsammans med våra killar (2 och 3 år) spendera tre veckor på Kalymnos i augusti. Nu gäller det bara att välja hotell.

Ett grundkrav vi har är tillgång till pool, då det känns bekvämt och man inte behöver ligga på stranden varje dag med killarna. Någonstans på forumet har jag läst att man har tillgång till hotellpooler, även om man ej själv bor där runt om i Myrties och Massouri. Stämmer detta, eller krävs det att man blir hej och tjena med personalen på respektive hotell?

Vi kommer åka charter med Apollo och funderar på antingen Plaza eller Aegan Homes. Är det någon som har erfarenhet/bilder från dessa hotell får ni gärna dela med er.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-01-30, 19:27
Anna-L Anna-L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Karlskoga
Inlägg: 25
Standard Sv: Poolerna i Myrties och Massouri?

Plaza absolut! Vi har bott där i 3 år i rad. Bra poolområde med både vuxen. o barnpool. Endast en trapp ner till stranden och havet. Aegan är oxå fint men ligger precis bredvid Loca nattklubb där det är livat framåt morgontimmarna. Mittemot Plaza liger en bra musik pub, Scorpion, perfekt för det är bara rakt över vägen hem till Plaza. Vi har alltid bokat Plaza via internet och då fått ett billigare pris än via Apollo. I priset vi fått har även AC samt frukost ingått. Vi har endast köpt flygstolar av Apollo. Ni har gjort ett bra val med Kalymnos, vitrivs jättebra där och allt är lugnt och folket väldigt trevligt. Vi har som sagt varit där i fyra åri rad så i år har vi bestämt att åka till Antiparos. Men jag tror vi längtar till Kal iallafall. Förra året bode en hel del arnfamiljer på Plaza. De har oxå en bra bar där man kan äta lättare lunch, men på stranden finns även bra matställen.
Är bara lite(?) avis.

/Anna-Lena m familj
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-02-02, 10:39
MIASs avatar
MIAS MIAS är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 286
Standard Sv: Poolerna i Myrties och Massouri?

Ja, det stämmer att poolerna är fria för alla! Man kan bara knalla in med sina badlakan. Plaza är nog ett bra val för er, men det kan ju vara trevligt att prova andra pooler också.

Mia
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT