Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Kalymnos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2007-05-05, 12:47
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Sv: Mycket händer på Kalymnos nu

LokalTV meddelar: Biologiska reningsverket i Vathy och Pothia så gott som klart. Avsaltningsanläggning och biologiskt reningsverk förbereds för Telendos och Pserimos. Asfaltering av Vathys vägar påbörjas idag.

Vem sa att inget händer här?
Svara med citat
  #22  
Gammal 2007-05-06, 19:32
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Sv: Mycket händer på Kalymnos nu

Idag hämtade jag turlistor för Lane Sea Lines. Båten Kornaros kommer att gå följande rutt från den 2.5 till den 30.9 2007:

Från Alexandroupolis måndag 9.00-Limnos-Mytilini (Lesvos)- Chios- Samos- Kalymnos-Kos- Rodos framme tisdag 11.00
Samma väg tillbaka från Rodos lördag 24.00, framme Alexandroupolis måndag 01.45

Från Rodos tisdag 14.00-Chalki-Karpathos-Kassos-Sitia, framme 23.30
Samma väg tillbaka från Sitia onsdag 7.00, framme Rodos 16.30

Från Rodos torsdag 8.00-Kos-Kalymnos-Samos-Thessaloniki, framme fredag 9.15
Samma väg tillbaka , från Thessaloniki fredag 17.00, framme Rodos lördag 18.00

Rörigt? Hoppas båtpersonalen håller reda på rutterna i alla fall.
Svara med citat
  #23  
Gammal 2007-05-11, 21:30
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Sv: Mycket händer på Kalymnos nu

På onsdag den 16.5 ska hydroplanen börja gå! Det blir via Mykonos till Lavrion dagligen enligt uppgift idag.
Kalymnos Star byter kajplats till stora hamnen för att taxibilarna ska kunna få plats. Tider: från Kalymnos 5:45, 7:30, 13:30, 16:00, 21:00
Från Mastchari: 6:50, 8:00, 15:30, 18:30, 23:00

Utflykt till Nisyros den 27.5 heldag med Kalymnos Star, begränsat antal platser.
Svara med citat
  #24  
Gammal 2007-05-15, 12:46
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Mycket händer på Kalymnos nu

Tack för tips! Kan komma att behövas i sommar.
Svara med citat
  #25  
Gammal 2007-05-23, 12:10
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Sv: Mycket händer på Kalymnos nu

Frågade resebyrån om Kornaros igår, från Thessaloniki går den inte än av något skäl. Den som hade tänkt åka med den bör kolla med LANE först: e-mail : info@lane.gr
Magos resebyrå Kalymnos: +30 22430 28777
Svara med citat
  #26  
Gammal 2007-06-03, 08:18
PlatyYialoss avatar
PlatyYialos PlatyYialos är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 61
Standard Sv: Mycket händer på Kalymnos nu

Hej Kalymnos
Glömde att berätta att den nya Kalymnoskartan kom redan efter några dagar efter det att jag hade beställt den på "NÄTET" vilken karta, den borde alla som åker till Kalymnos ha. Köp, Köp, köp så måste man bara säga om denna produkt.
Svara med citat
  #27  
Gammal 2007-07-03, 21:22
AndersK AndersK är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Inlägg: 744
Standard Sv: Mycket händer på Kalymnos nu

Hej!
Finns numera en synnerligen snabb båtförbindelse (Anna Express) från Kalymnos (Myrties) på tisdag, torsdag och lördag kl. 13.00 till Leros (Agia Marina) och Lipsi. På Leros kl. 13.30 och Lipsi kl. 14.05. Omvänt från Lipsi samma dagar kl. 08.00 till Leros kl. 08.35 och Myrties kl. 09.05.
Båten är av mindre format och plöjer fram med en himla fart. På lugna vatten en njutning men på gropigt ...... Kostnad: 15 euro/pp för enkel resa.
Från Lipsi går det att med samma båt att ta sig vidare mot Ikaria och Fourni under andra veckodagar, men det är en helt annan historia.
/Anders
Svara med citat
  #28  
Gammal 2007-08-18, 09:27
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Sv: Mycket händer på Kalymnos nu

Eftersom min dator hemma kranglar sitter jag pa Neon internetcafe, det ar helt OK men blir inte sa ofta. Vill beratta att hela tio dar framat har vi dykarfestival med diverse attraktioner . Kolla Kalymnos hemsida om du ar intresserad.
Svara med citat
  #29  
Gammal 2007-10-15, 09:43
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Sv: Mycket händer på Kalymnos nu

Kalymnosfans darhemma i kalla Sverige...har ar det fortfarande 17 grader trots en rasande storm . Jag kan meddela att det fortfarande finns massor av turister har, merst klattrare, till lokalbefolkningens forvanade gladje, hela Masouri ar proppfullt, alla moppar ar ute och rullar, restaurangerna jobbar fortfarande. Innan dessa climbers lyckliggjorde oss brukade vastsidan av on glida in i vintersomnen i september for att vakna i mars. Nu kommer dessa trevliga klattrare i mangder. Pensionatstanterna gillar dem, trots att de inte spenderar manga euro utover rummen: de ar uppe och ute tidigt, de ar nyktra, de stupar i sang och sover som barn.
Naturen har vaknat till och de blommor som overlevt torkan borjar ta sig igen, jag pratar om pelargoner, inget annat klarar sana somrar, jo, oleanderbuskagen ocksa. Inget regn fortfarande.
Vardagslivet rullar pa, skolorna har absorberat barn och ungdomar, en och annan har tagit fram varmare klader. Ses vi nasta sommar?
Svara med citat
  #30  
Gammal 2007-10-16, 10:31
kirtor kirtor är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 766
Standard Sv: Mycket händer på Kalymnos nu

Ses vi nasta sommar?

Det håper vi. Har lyst til å forske litt på Kalymnos og Telendos neste sommer (2008). Har kun vært innom Kalymnos med båt, og føler at det kanskje er tid for å feriere litt der. Vil da gjerne bo i nærheten av strand, men ikke altfor mye turister. Tar imot med takk forslag til bosted på Kalymnos.

Senast redigerad av kirtor den 2007-10-16 klockan 10:33.
Svara med citat
  #31  
Gammal 2007-10-17, 20:12
ofelias avatar
ofelia ofelia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Inlägg: 590
Standard Sv: Mycket händer på Kalymnos nu

Hej Kirtor!
Vi valde att bo på Telendos och det är vi MYCKET glada för. Det är ett bra alternativ även om du vill åka runt på Kalymnos eftersom det går båtar hela tiden mellan öarna. Om jag inte tar fel så älskar ni Agathonissi?! Då kommer ni att trivas på Telendos.
/Ofelia
Svara med citat
  #32  
Gammal 2007-10-18, 09:31
kirtor kirtor är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 766
Standard Sv: Mycket händer på Kalymnos nu

Citat:
Ursprungligen postat av ofelia Visa inlägg
Hej Kirtor!
Vi valde att bo på Telendos och det är vi MYCKET glada för. Det är ett bra alternativ även om du vill åka runt på Kalymnos eftersom det går båtar hela tiden mellan öarna. Om jag inte tar fel så älskar ni Agathonissi?! Då kommer ni att trivas på Telendos.
/Ofelia

Du følger godt med skjønner jeg. Ja, vi er veldig glad i Agathonissi. Vi liker kort sagt små øyer. Vi har truffet mange på våre øyturer som sier at vi MÅ forsøke Telendos. Synes du det er helt ok å være der for et par uker f.eks.?
Svara med citat
  #33  
Gammal 2007-10-22, 15:26
ofelias avatar
ofelia ofelia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Inlägg: 590
Standard Sv: Mycket händer på Kalymnos nu

Kirtor
Jag vet inte riktigt om jag skulle vilja vara där ett par veckor.Men det beror nog mer på min rastlöshet än på ön. Det är lika lugnt som på Agathonissi men eftersom båten till Kalymnos går hela tiden och tar bara ett par minutet, så är det lätt att röra sig på mellan öarna.
Jag tyckte mycket om Kalymnos också - där finns säkert flera underbara (och lugna)platser att bo på.
Lycka till!
/Ofelia (jag tror att vi har träffats på Agathonissi -02 eller -03, kan det stämma?)
Svara med citat
  #34  
Gammal 2007-10-23, 08:50
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Sv: Mycket händer på Kalymnos nu

Angaende boende pa Kalymnos sa tror jag inte det behover bli nagot problem, har finns massor av sma pensionat forutom ett antal storre stallen. Man kan ju ta in pa forsta basta nagra natter och sedan bestamma sig for langre tid nar man sett sig omkring. Blir ni hemlosa har vi stor veranda...
Svara med citat
  #35  
Gammal 2007-10-23, 10:29
kirtor kirtor är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 766
Standard Sv: Mycket händer på Kalymnos nu

Citat:
Ursprungligen postat av ofelia Visa inlägg
Kirtor
Jag vet inte riktigt om jag skulle vilja vara där ett par veckor.Men det beror nog mer på min rastlöshet än på ön. Det är lika lugnt som på Agathonissi men eftersom båten till Kalymnos går hela tiden och tar bara ett par minutet, så är det lätt att röra sig på mellan öarna.
Jag tyckte mycket om Kalymnos också - där finns säkert flera underbara (och lugna)platser att bo på.
Lycka till!
/Ofelia (jag tror att vi har träffats på Agathonissi -02 eller -03, kan det stämma?)
Det kan sikkert stemme det. Vi har vært der hvert år siden ca. 10 år tilbake.
Svara med citat
  #36  
Gammal 2007-10-23, 10:32
kirtor kirtor är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 766
Standard Sv: Mycket händer på Kalymnos nu

Citat:
Ursprungligen postat av Monica P Visa inlägg
Angaende boende pa Kalymnos sa tror jag inte det behover bli nagot problem, har finns massor av sma pensionat forutom ett antal storre stallen. Man kan ju ta in pa forsta basta nagra natter och sedan bestamma sig for langre tid nar man sett sig omkring. Blir ni hemlosa har vi stor veranda...
Takk for svar. Vi er som sagt ikke kjent på Kalymnos. Har bare vært innom med båt på vei til/fra Lipsi, Patmos osv.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT