Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skiathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-08-31, 22:37
Karin Ss avatar
Karin S Karin S är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Inlägg: 132
Standard Skiathos/Skopelos

Eftersom vi ska till 2 öar (Skopelos först) lägger jag mitt inlägg även här under Skiathos:
Knappt 2 veckor kvar tills vi beger oss på vår kombinerade resa till Skopelos o Skiathos. Har funderingar på att hyra bil på Skopelos (största ön?) och utnyttja lokalbussen på Skiathos. Låter det vettigt (ni som varit där tidigare)? Något bra tips på biluthyrare i Skopelos stad? Är vägarna i hyfsat skick eller är det mycket branter utan räcken, kurvor, grusväg osv? Har bl a åkt bil på Samos och där var det ju lite serpentiner emellanåt. Finns det busskarta med hållplatser utsatta eller går man "bara" på känsla när man tar bussen på Skiathos? Stort tack till alla som tipsat om matställen i andra trådar. Jag har skrivit ner en del så vi lär inte svälta på den här Greklandsturen heller. Till sist, vi bor på Denise på Skopelos o Palmyra Studios på Skiathos. Har läst att en del av er bott på Denise och det får goda omdömen. Hoppas samma gäller på Palmyra. Nu räknar vi ner, snart lyfter vi...........
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-09-01, 10:55
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Mälardalen
Inlägg: 2 679
Standard Sv: Skiathos/Skopelos

Hej Karin!
Jag har varit på båda öarna, men på Skiathos i synnerhet ..
Skiathos har bara 20km vägnät, så jag skulle nog välja att hyra bil på Skopelos om jag stod inför det valet.

Jag brukar hyra bil på Skiathos, men det går ju utmärkt att ta sig till de flesta stränderna med bussarna.
Du kan tom ta dig till Mandrake genom att promenera från hpl 23 .
Sen finns ju alltid taxi som alternativ.

//C@nny
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT