Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Parga

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2017-03-08, 15:41
evamaggan evamaggan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2009
Inlägg: 111
Standard Hotel Niki

Har precis bokat en vecka till Parga med Air-Tours och hotel Niki. Jag fattar att hotellet ligger högt upp för det är fin utsikt över havet men när jag kollar lite närmare så anges att det är en "brant" backe upp till hotellet. Nu börjar jag tveka om det kanske blir alltför jobbigt att ta sej upp till hotellet när man e
60 plus- med lite lagom krämpor i benen?? Det kommer ju bli minst två ggr per dag som man travar ner o upp. Någon som vet vart hotel Niki ligger och hur brant o lång e backen upp till hotellet? Tacksam även för andra åsikter om hotel Niki.. ... // Eva L
Svara med citat
  #2  
Gammal 2017-03-08, 16:16
Baeckmans avatar
Baeckman Baeckman är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 74
Standard Sv: Hotel Niki

Hej

Har inte bott på Niki, men vet att det ligger utmed "stora" vägen ovanför Parga.

Klicka här: http://www.airtours.se/grekland/parg...ll/niki/karta/ och släpp ner Streetview-figuren direkt på hotellmarkören så hamnar du direkt nedanför den branta backen upp till Hotellet.

Ser rätt brant ut ,men efter en Pargavecka eller två brukar ju vaderna ömma lite.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2017-03-08, 19:40
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 734
Standard Sv: Hotel Niki

Hej Eva!
Vi var i Parga över dan när vi åkte båt från Lefka för några år sedan. Promenerade uppåt i byn och visst är det något brant och småjobbigt i värmen😰 Utsikten är jättefin ialla fall!
Blev sugna på att se mer i år så vi har bokat hotell Coralli nere vid stranden den 27 maj, åxå via Airtours👍
/ Kajja 👱
Svara med citat
  #4  
Gammal 2017-03-11, 19:57
evamaggan evamaggan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2009
Inlägg: 111
Standard Sv: Hotel Niki

Tack för upplysningen om kartan. Nu när jag kollat hur den "branta backen" verkligen ser ut, så tror jag säkert att jag fixar den, både en o två ggr per dag. Så klart att hotell Coralli har så mycket bättre läge, men också dubbelt så dyrt. Man får ju vad man betalar för, som sagt.. /Eva L
Svara med citat
  #5  
Gammal 2017-03-12, 12:34
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 734
Standard Sv: Hotel Niki

Citat:
Ursprungligen postat av evamaggan Visa inlägg
Tack för upplysningen om kartan. Nu när jag kollat hur den "branta backen" verkligen ser ut, så tror jag säkert att jag fixar den, både en o två ggr per dag. Så klart att hotell Coralli har så mycket bättre läge, men också dubbelt så dyrt. Man får ju vad man betalar för, som sagt.. /Eva L
När vi bokade var resan 1000:- billigare/person!!!
Drog en liten vinstlott där
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT