Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Milos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2015-02-09, 15:37
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Resa ensam

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Att man betalar mindre ca 5€ per natt/rum om man är ensam beror väl endast på att man använder en uppsättning lakan och handdukar mindre. Städningen för städerskan blir ju samma oavsett...

Lissi
Ja, fast det gnölar jag inte på. Det är charterarrangörernas envisa försök att skrämma bort ensamresenärer som är irriterande

Jag är ju förresten väldigt tacksam för att jag får de där 5 eurona i rabatt av pensionatsägaren. Hen kunde ju ha tjänat mer på ett par. Å andra sidan åker jag ofta på tider då pensionaten inte är fullbelagda och stannar numera minst tre veckor så en ren förlust är jag inte.
Svara med citat
  #22  
Gammal 2015-02-09, 15:39
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Resa ensam

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Ja, fast det gnölar jag inte på. Det är charterarrangörernas envisa försök att skrämma bort ensamresenärer som är irriterande
Nej, det bryr jag mig inte heller om, det är bra priser på boende i Grekland förutom Charterbolagens hotell som inte gynnar oss ensamresenärer.
Svara med citat
  #23  
Gammal 2015-02-09, 15:42
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Resa ensam

Ja, boende i Grekland är fortfarande sanslöst billigt. Försök hitta något för det priset i Italien.

Jag har bott mycket enkelt i Thailand och ändå betalat mer än jag gör för riktigt fräscht boende i Grekland.
Svara med citat
  #24  
Gammal 2015-02-09, 15:45
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Resa ensam

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Ja, fast det gnölar jag inte på. Det är charterarrangörernas envisa försök att skrämma bort ensamresenärer som är irriterande


Håller med!!! Jag tror nog att charterarrangörerna får passa sig lite och rätta sig mer efter efterfrågan och önskemål överhuvudtaget om de ska finnas kvar.
Ett ex är VING som bara har enveckorsflyg till Rhodos från Kalmar. (Då kommer man inte till Tilos...) Vi har tjatat om tvåveckors och jag träffade VD:n vid ett tillfälle förra året som sa att de skulle de ändra på till i år....PYTT heller! När jag återigen kontaktat Ving om detta får jag till svar " Från Kalmar vill bara resenärerna ha enveckorsresor till Rhodos!"
Hur kan de veta de när det inte finns tvåveckors att boka????

Lissi
Svara med citat
  #25  
Gammal 2015-02-09, 17:17
MetaxaHasses avatar
MetaxaHasse MetaxaHasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2011
Ort: Luleå
Inlägg: 393
Standard Sv: Resa ensam

Det är tråkigt/härligt..hur man nu ska se detatt man inte är ensam om att tycka att det är fel...hmmm..lite fortsatt skämt åsido..jämställdhetslagarna??men varför inte ställa frågan åt det hållet?
Jag vill resa ensam men"får inte"
Mycket tankar kommer o far.
Hasse
Svara med citat
  #26  
Gammal 2015-02-10, 05:41
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 719
Standard Sv: Resa ensam

Citat:
Ursprungligen postat av Sunny12 Visa inlägg
Nej, det bryr jag mig inte heller om, det är bra priser på boende i Grekland förutom Charterbolagens hotell som inte gynnar oss ensamresenärer.
Javisst är det bra priser på boende i Grekland.
År 2002 var det första gången vi kom till Fourni och förälskade oss i ön och befolkningen. Vi betalade då 23 Euro för vår studio hos Toula. Sedan har vi återkommit nästan varje år. Hösten 2014 betalade vi 25 Euro för vår studio hos Toula (då bokade vi för första gången genom booking p g a telefontrassel).
Vi har bara åkt charter till Grekland en gång, den första (och den sista). Det var på 90-talet.
Birgitta.
Svara med citat
  #27  
Gammal 2015-02-10, 08:23
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 182
Standard Sv: Resa ensam

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Ett ex är VING som bara har enveckorsflyg till Rhodos från Kalmar. (Då kommer man inte till Tilos...) Vi har tjatat om tvåveckors och jag träffade VD:n vid ett tillfälle förra året som sa att de skulle de ändra på till i år....PYTT heller! När jag återigen kontaktat Ving om detta får jag till svar " Från Kalmar vill bara resenärerna ha enveckorsresor till Rhodos!"
Hur kan de veta de när det inte finns tvåveckors att boka????
Jag "klagade" litet på Apollos FB-sida över att man inte kunde boka längre resor än tre veckor, och fick omedelbart svaret: "När vill du åka och hur länge vill du stanna?". Och snart ringde de upp mig så jag kunde boka en fyraveckors resa - enbart flygstol - för oss. Air Tours har gjort detsamma tidigare år, men just nu hade vi rabatt hos Apollo. Vill de ha återkommande resenärer får de ställa upp med service!

Karin
Svara med citat
  #28  
Gammal 2015-02-10, 09:36
MetaxaHasses avatar
MetaxaHasse MetaxaHasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2011
Ort: Luleå
Inlägg: 393
Standard Sv: Resa ensam

Jo,Karin...man ska inte bara klaga,utan fråga också.Gjorde jag ju i höstas med gott resultat hos Apollo..då jag hade ågren o beslutsvånda o i slutet inget kvar att välja på mot hösten..mailade en beskrivning till dem om hur jag ville ha det...en fredag kl.171v innan avresa,så ringde de och erbjöd Karpathos/Sound of the sea och det blev klockrent..bara man frågar så...
Hasse
Svara med citat
  #29  
Gammal 2015-02-10, 12:23
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 289
Standard Sv: Resa ensam

Citat:
Ursprungligen postat av karinafp Visa inlägg
Jag "klagade" litet på Apollos FB-sida över att man inte kunde boka längre resor än tre veckor, och fick omedelbart svaret: "När vill du åka och hur länge vill du stanna?". Och snart ringde de upp mig så jag kunde boka en fyraveckors resa - enbart flygstol - för oss. Air Tours har gjort detsamma tidigare år, men just nu hade vi rabatt hos Apollo. Vill de ha återkommande resenärer får de ställa upp med service!

Karin
Har du då också fått ett bra pris, eller tog man för sig för den extra servicen?
Masse
Svara med citat
  #30  
Gammal 2015-02-10, 12:37
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 182
Standard Sv: Resa ensam

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
Har du då också fått ett bra pris, eller tog man för sig för den extra servicen?
Jag betalar bara det normala flygstolspriset.

Karin
Svara med citat
  #31  
Gammal 2015-02-10, 19:07
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Resa ensam

När jag skulle boka en 4-veckors för i år så ringde eller chattade jag med Ving, Apollo och Airtours. På Ving har jag för mig att jag fick nobben, Apollo sydde däremot snabbt ihop en 4-veckors. Svindyr, 5700. Bokade av den när jag fick samma resa 1400 billigare hos Airtours.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT