Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
  #1  
Gammal 2017-02-17, 10:30
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard ...mot Rhodos&Karpathos....

Hej !
Nu haver jag köfft pillätt te Rhodos fr Stockholm till Rhodos onsdag 29 mars 06.35 och landar 17.35 med nåra timmar i Athen...
Denna gång tänker jag använda resväska me fyra hjul, istf min trogna rygga,gamla 65-liters Karrimor.....nu ere enkla hjul i varje hörn, men har kollat på Ebay, så det finns tvåhjuliga hörnplattor att köpa, ifall dom som sitter på inte funkar så bra....Vi får väl se hure går...Den känns, och ser VÄLDIGT stor ut, men då får jag förstås plats med både fela och mandola, haha...Själva biljetten gick på en tusing ungefär, sen kostade väskan nästan femhundra, så slutnotan gick på ca 1600 SEK för en enkelbiljett, dyrast hittills....
Sen blir jag väl i vanlig ordning kvar nåra dar på Rhodos, och tar väl Blue Star på måndan, eller också blir det Prevelis om det känns så...För den som är intresserad av böcker, så finns det en stor affär i närheten av kajen där Prevelis brukar ligga, d.v.s längst bort, vid stora vägen söderut...Public heter affärn, och böckerna finns på andra våningen..
Är det nån annan eller andra som ska neråt vid samma tid??
Så resterande tid innan resan kommer väl i vanlig ordning gå väldigt fort, så det är lika bra att börja förbereda sej redan nu...Sen blir det väl kanske några dar hos bekanta i Stockholm innan det flygs...;-)

Mvh,
Mikke
Svara med citat
 

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT